اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۷۶۲۴
۲۲ نظر
۵۰۰۶
۲۲ نظر
۵۰۰۶
پ

دلیل بی‌ میلی جوانان به ازدواج چیست؟

یک جامعه‌شناس گفت: روابط نامشروع باعث بی‌میلی جوانان به‌ویژه پسران به ازدواج شرعی و قانونی شده است.

خبرگزاری ایسنا: یک جامعه‌شناس گفت: روابط نامشروع باعث بی‌میلی جوانان به‌ویژه پسران به ازدواج شرعی و قانونی شده است.

دکتر امان‌الله قرایی‌مقدم افزود: برخی دختران متاسفانه به راحتی روابط نامتعارف با پسران دارند که با این کار نه تنها به خود بلکه به دختران عفیف و پاکدامن نیز خیانت می‌کنند، چرا که با این کارشان، باعث بدبینی پسران به دختران می‌شوند.

وی با بیان اینکه این دختران زندگی مشترک موفقی نخواهند داشت، تصریح کرد: آنان همواره شوهر خود را با دوست پسرشان مقایسه می‌کنند علاوه بر آن امکان دارد حتی پس از ازدواج به برقراری رابطه نامشروع با مردان دیگر روی بیاورند که نتیجه این کار، طلاق و ابتلا به انواع آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به دلایل طلاق در کشور، همچنین اظهار کرد: رابطه نامشروع مردان با زنان حتی پس از ازدواج و ناتوانی جنسی، از دلایل بروز طلاق در ایران است.

وی تجرد‌گرایی برخی دختران را یکی دیگر از دلایل بدبینی پسران به آنان دانست و گفت: بسیاری از دختران خانه پدری خود را رها می‌کنند و در خانه اجاره‌ای ساکن می‌شوند. این کار ضربه عمیقی به بنیان خانواده می‌زند و چنین دخترانی برچسب داشتن رابطه با پسران را می‌خورند و همین انگ یکی دیگر از دلایل افزایش سن ازدواج در کشور است.

این جامعه‌شناس با بیان اینکه در برخی از مناطق شهرها از جمله تهران کمتر شاهد رابطه نامتعارف دختران با پسران هستیم، اظهار کرد: در مناطقی از کشور به علت قوی‌تر بودن باورهای مذهبی، تجانس فرهنگی بیشترو خودکنترلی قوی‌تر، کمتر شاهد چنین آسیب‌هایی هستیم؛ اما در مناطق مهاجرپذیر یا فاقد پایبندی‌های لازم به اصول اخلاقی و معنوی با پدیده‌هایی مانند رابطه‌ نامتعارف دختران و پسران مواجه‌ هستیم.

وی با بیان اینکه برای کاهش روابط دختر و پسر پیش از ازدواج لازم است موانع تشکیل زندگی مشترک را کاهش دهیم، تاکید کرد: تا زمانی که معیشت خانواده تامین نشود، نمی‌توان زندگی مشترک را شکل داد، بنابراین برخورداری جوانان از شغل، عامل مهمی در ازدواج است، علاوه بر آن دختران باید از رابطه‌های نامشروع و تجردگرایی خودداری کنند و تشریفات ازدواج هم از طرف دختر و هم از طرف پسر کاهش یابد.

این جامعه‌شناس با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه ازدواج، اظهار کرد: خانواده‌ها و رسانه‌ها نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند و لازم است به گونه‌ای عمل شود که باورهای جوانان را تقویت کنیم و معنویت را درون خانواده‌ها گسترش دهیم؛ چرا که اگر جوانان تحت تاثیر برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله سریال‌ها قرار بگیرند، دچار از خود باختگی می‌شوند.

وی درباره دلایل کاهش سن روابط پیش از ازدواج، گفت: دسترسی به فیلم‌های مستهجن در قالب لوح فشرده، اینترنت و چت کردن باعث کاهش سن بلوغ جنسی شده است. کاهش سن بلوغ جنسی، دسترسی به رسانه‌های بیگانه و نوع ارتباط گروه همسالان موجب شده که رابطه با جنس مخالف در برخی گروه‌ها به نوعی مد تبدیل شود؛‌ به گونه‌ای که اگر دختری دوست پسر نداشته باشد، برای او کسر شان محسوب می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پویا

      و اصلا به بی پولی،بیکاری،هزینه بالای مسکن و اتومبیل و گرانی و تورم ربطی نداره به جان عمه این آقای جامعه شناس راست می گم

      پاسخ ها

      • migmig

        big like

    • بدون نام

      واقعا درسته.

    • مریم

      خانواده عملا در تامین مایحتاج زندگی خود مانده و حق هیجگونه حرف زدن برای خرید مانتو لباس و کفش از پدر نمیشه داشت تفریح و مسافرت که اصلا حرفشو نزن اعصاب همه مارا خرد کرده کدام ازدواج کدام کفش و لباس مردن برای ما ارزو شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دور از جون

    • بدون نام

      مگه ازدواج فقط واسه رابطه ی جنسیه؟ اخه تا کی میخواهید این فکرای مزخرف رو داشته باشید. من چامعه شناسی خوندم تو دو دانشگاه هیچ استتاد جامعه شناسی یی همچین فکری نداره

    • ناشناس

      چرا همه مشکلات رو باید مردم حل کنند پس دولت چکار می کنه؟؟؟ مشکلات اقتصادی که حرف اول رو میزنه بعد شغل و مسکن اینا دلیل تجرد جوانان است مگه میشه به فاصله یکسال بی بندوباری و هرچی که جامعه شناس محترم عنوان کرده دلیل ازدواج نکردن جوانان بشه؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت؟ حل مشکلات؟
        واقعا که مردم چه انتظارایی از دولت دارن!

    • hamid

      آموزش و پرورش و آشنایی با مسایب و مسایل مهمترین موضوع است که در جامعه با کراهت با آن برخورد میشود

    • کاربر

      به این آقا ى جامعه شناس اصلا جواب ندهید . خیلی پرت است. با احترام.

    • محبوب

      بيبكاري اولبن عامل و اخرين عامل

    • میثم

      مشکل
      اقتصادی
      مهم ترین
      مشکل
      برای ازدواج
      وپس از اون
      چشم وهم چشمی
      هم در
      پسران وهم
      دردختران
      والسلام

    • بدون نام

      واه واه واه
      چه دخدرای بدی
      خدا نصیب گرگ بیابون نکنه

    • بدون نام

      این واقعا جامعه شناس بوده؟؟
      خیلی پرتی بابا.. من بهتر جامعه شناسی مبکنم:))

    • بدون نام

      این آقا از شکمش حرف زده مسخره

    • المیرا

      نمیدونم چی بگم عاجزم...

    • مهتاب

      اتفاقا نظر جامعه شناس خیلی هم درسته. اونایی که نمی پسندن خودشون مشکل دارن که حالا بهشون برخورده.
      قدیما اینقدر فساد جامعه رو فرا نگرفته بود. ازدواج ها خیلی ساده و بی ریا بود الان دخترا میخوان تمام کمبودهای خونه پدرشون را با پسره بدبخت جبران کنن و دمار از روزگارشون در بیارن.
      اگه واقعا هدف تز ازدواج یافتن یه شریک واقعی و زندگی باهاش باشه این همه بهنونه های ریز و درشت پیش نمی یاد و سن ازدواج بالا نمی ره و مسائل بعدش پیش نمی یاد....
      فقط ای کاش جوونای مجرد به آرامشی که همسر خوب به آدم میده و یه عمر زندگی خوش با اون انقدر مثل دوستای پیام گذاشته بی ربط صحبت نم کنند.

      پاسخ ها

      • رضوانه

        موافقم.

      • eleman رضا سابق

        لایک دوست خوبم

    • elaheh

      شخصا ازدواج رو بیشتر می پسندم
      ولی خب نظر همه محترمه
      هرکس باید خودش به این نتیجه برسه که چی برای روح و روان وجسمش بهتره

    • ممد

      به نظر به جای خواندن قصه حسین کرد ... میزان وام ازدواج را افزایش بدید شاید دردی از کسی دوا کند و مشوقی باشد، بنظرم اگر کسی روابط داشته باشه بعد از ازدواج به سختی می تونه هموراه به شریک زندگیش پایبند باشه حالا اگر هر دو طرف قبل از ازدواج روابط نامشروع را تجربه کرده باشن فکر کنم کار خیلی سخت می شه! خیلی بعید که بتونن یک عمر کنار هم زندگی کنن! البته فساد جاری بی ارتباط به مسائل معیشتی نیست.

    • .jj

      گردن کلفت میدونی چیه
      گردنم کلفته نمیخوام ازدواج کنم میخوای چی بگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج