۸۷۶۸۴۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

سنای آمریکا معامله ترامپ با سعودی‌ها را به‌هم زد

سنای آمریکا طرحی را تصویب کرد که به موجب آن قرارداد فروش سلاح که در پرتو شرایط اضطراری منعقد شده است را متوقف می کند.

ایرنا: سنای آمریکا طرحی را تصویب کرد که به موجب آن قرارداد فروش سلاح که در پرتو شرایط اضطراری منعقد شده است را متوقف می کند.

۵۳ سناتور به این طرح رأی مثبت دادند و ۴۵ نفر هم با آن مخالفت کردند، اما از آنجا که اکثریت سنا در اختیار جمهوری خواهان است نشان می‌دهد که این مصوبه به صورت دو حزبی به تصویب رسیده است.

گفته می‌شود مجموع قراردادهای فروش تسلیحات که اخیراً امضا شده بالغ بر هشت میلیارد دلار برای سعودی‌ها، اماراتی‌ها و اردنی‌ها سلاح تأمین می‌کند.

سناتور «باب منندز» عضو ارشد دموکرات‌ها در کمیته روابط خارجی و یکی از حامیان اصلی این طرح، گفت: این یک پیام روشن برای سعودی‌ها خواهد بود که آنها چک سفید امضا از آمریکا ندارند.

سنای آمریکا معامله ترامپ با سعودی‌ها را به‌هم زد

منندز اظهار داشت: ماه‌ها و ماه‌ها، این دولت نتوانسته است نشان دهد که چگونه تجهیز سعودی‌ها به سلاح‌های بیشتر باعث بهبود احترام سعودی‌ها به حقوق بشر در یمن یا پیشبرد ارزش‌های خود و منافع امنیت ملی می‌شود.

فشار برای قطع حمایت از سعودی‌ها به دنبال قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد حاکمان فعلی ریاض افزایش یافت و با انتشار گزارش سازمان ملل در این باره هم بیشتر شد.

ترامپ برای فروش این میزان سلاح از شرایط اضطراری قانون کنترل صادرات سلاح استفاده کرد اما قانون گذاران به موجب این قانون حق دارند تا در مدت ۳۰ روز نسبت به توقف فروش آن اقدام کنند.

ترامپ تا کنون مانع قطعی شدن مصوبات کنگره در قبال سعودی شده و آن را وتو می‌کند اما به نظر می‌رسد مصوبه امروز سنا و تصویب آن در مجلس نمایندگان، سدی در برابر وتوی ترامپ محسوب شود.

تحت قانون مذکور، قانونگذاران می‌توانند فروش اسلحه را تنها با یک اکثریت ساده بجای ۶۰ رأی که معمولاً برای تصویب قانون در مجلس سنا مورد نیاز است، ممنوع کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج