۸۷۸۰۴۲
۱۴ نظر
۵۰۱۱
۱۴ نظر
۵۰۱۱
پ

راهکار یک نماینده برای حل مشکل گرانی خودرو

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: «اگر سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد نقدینگی قطعه‌سازان و خودروسازان را تامین کنند، مشکل گرانی خودرو حل خواهد شد. »

خبرآنلاین: عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: «اگر سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد نقدینگی قطعه‌سازان و خودروسازان را تامین کنند، مشکل گرانی خودرو حل خواهد شد. »

شهاب‌الدین بیمقدار در خصوص دلایل گرانی خودرو افزود: «عامل اصلی گرانی خودرو، جو روانی بازار و برخی مسایل فرهنگی در زمینه رفتار عمومی جامعه در هجوم برای خرید یک کالا است. »

وی ادامه داد:«حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در جامعه وجود دارد که با توجه به حضور دلالان در بازار خودرو و فعالیت‌های واسطه‌گرانه در آن، زمینه افزایش قیمت خودرو را ایجاد کرده است.»

بیمقدار تصریح کرد: «عدم واردات خودرو و کاهش تولید به‌دلیل وجود مشکلات و موانع در تامین قطعات و قطع همکاری شرکای خارجی این صنعت، در کنار رشد شدید قیمت ارز زمینه افزایش قیمت خودرو در کشور را ایجاد کرده است. »

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: «خودروسازان به‌دلیل کمبود منابع مالی نمی‌توانند در موعد زمانی مقرر، مطالبات مالی قطعه‌سازان را پرداخت کنند که این موضوع موجب بروز مشکلات فراوانی در صنعت قطعه‌سازی شده است. »

وی افزود: «بانک مرکزی به وعده خود عمل نکرد؛ چراکه قرار بود ۸۵۰ میلیون دلار اعتبار به قطعه‌سازان تخصیص دهد. در حال حاضر خودروسازان تا حدی تولید را افزایش داده‌اند، اما اگر بانک مرکزی به وظایف خود عمل کند و سازمان برنامه و بودجه، بانک‌ها و وزارت اقتصاد اقدام کنند و نقدینگی قطعه‌سازان و خودروسازان تأمین شود، مشکل گرانی خودرو حل خواهد شد. »

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در خصوص کسری قطعات و خودروهای ناقص کف کارخانه‌ها و شائبه احتکار و انبار در خودروسازی‌ها گفت: «وجود خودروهای ناقص کف کارخانه‌ها احتکار نیست. این خودروها به‌دلیل عدم تامین قطعه به‌خصوص قطعات الکترونیکی در انبار مانده‌اند و در حال پیگیری برای تامین آن هستند. »

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهترین راهکار اینکه مردم اصلا ماشین نخرن و ماشینهایی هم که خریدن اوراق کنن

    • بدون نام

      شما نمایندگان محترم اگه دغدغه گرانی خودرو رو داشتین اول از همه تعرفه واردات رو حذف میکردن.. تا کی دروغ؟

    • بدون نام

      مشکل از اینها نیست از عدم مدیریت مسئولین هست.خودرو سازان کی هستند.دولتی که نمیتونه جلوی گرانی را بگیره و با خودرو ساز خائن برخورد کنه آن دولت نیست.

    • خاندائی

      این نقدینگی که میگی در اختیار مردم نیست . بلکه در اختیار چند درصد مفت خوره که دین و ایمان سرشون نمیشه و مثل گاوند.

    • بدون نام

      راستشو بگو چقدر بهت پول دادن تا اینو بگی

    • بدون نام

      میخوای سند بانک مرکزی بزنیم بنامشون تا تابوتهای متحرکشون رو دستشون نمونه

    • بدون نام

      چند هزار میلیارد تومن پول گرفتن و جوابگو هم نیستن

    • بدون نام

      همش دروغ ،دروغ و دروغ

    • بدون نام

      اخه دروغی بیش نیست !؟فقط دراین برهه بایدپول ازجیب مردم پرداخت بشه کجادیده شده پنل وسط نباشه یاپخش نداره یارودری که درزیرزمین هرخونه ای هزارهزارش وجودداره پنلهاووووهمه چی وجودداره پس دروغ نکنیدتوحلق مردم!

    • بدون نام

      اخه دروغی بیش نیست !؟فقط دراین برهه بایدپول ازجیب مردم پرداخت بشه کجادیده شده پنل وسط نباشه یاپخش نداره یارودری که درزیرزمین هرخونه ای هزارهزارش وجودداره پنلهاووووهمه چی وجودداره پس دروغ نکنیدتوحلق مردم!

    • شعبون مکانیک

      فقط تعرفه را از واردات بردارید یکماهه دلار یک رقمی میشه با ارزش شدن پول ملی مساوی با کاهش تورم و فراوانی این ساده ترین اصل اقتصاده

    • علیپور از شیراز

      فقط خودتان را در نظر گرفته آید قیمت باید واقعی از کارخانه کم شود این همه شاخ وبرگ بهش اضافه نکنید من به عنوان یک فرد فنی کار در امر خودرو میدانم یک خودروی پراید ارزش ده میلیون را هم ندارد.

    • بدون نام

      قدیما بیمقدار یک فحش بود . کاش این آقا نسبت به اصلاح نام فامیلش اقدام میکرد .

    • م-ب

      دو شرکت مثلا خودروساز که این همه ادعا دارند هرسال به بهانه ای بازار خودرو را ملتهب میکنن تا از آب گل آلود ماهی بگیرند و الان هم این سیاه‌بازیی بیش نیست مردم‌ آگاهند و همه چی رو میدونن پس ......خودتونید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج