اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۸۰۲۵
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

نفیسه روشن می‌گوید برای بازیگری چکار کنید

نفیسه روشن معتقد است هیچ کس با خواندن چند کتاب بازیگر نمی‌شود و علاوه بر داشتن اطلاعات،‌ دیدن آموزش‌های مناسب و استعدادهای فردی نیز در موفقیت یک بازیگر موثر است.

خبرگزاری ایبنا: نفیسه روشن معتقد است هیچ کس با خواندن چند کتاب بازیگر نمی‌شود و علاوه بر داشتن اطلاعات،‌ دیدن آموزش‌های مناسب و استعدادهای فردی نیز در موفقیت یک بازیگر موثر است.

نفیسه روشن بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان اظهار کرد: بازیگری شغلی نیست که با خواندن چند کتاب بتوان در آن موفق شد و بخش عمده آن به استعدادهای فردی و آموزش‌هایی که بازیگر می‌بیند مربوط می‌شود. کسی که تنها در کتاب تعریف «کلوزآپ» را خوانده، نمی‌تواند مفهوم آن را خوب بفهمد چرا که انجام این حرکت را جلوی دوربین تجربه نکرده است.

نفیسه روشن می‌گوید برای بازیگری چکار کنید

تجربه در هنر حرف اول و آخر را می‌زند

این بازیگر سینما با اشاره به عامل تجربه در موفقیت بازیگران گفت: هنرمندان زمانی به یک انسان خبره و کامل تبدیل می‌شوند که علاوه بر داشتن اطلاعات فراوان، تجربه‌ زیادی نیز داشته باشند. تجربه در هنر حرف اول و آخر را می‌زند همانطور که با خواندن یک کتاب موسیقی و بالا و پایین کردن چند نت‌، نمی‌توان در آهنگ‌سازی و تنظیم آهنگ موفق بود.

تعدد کتاب در بازیگری نداریم

به گزارش شبکه ایران روشن درباره کتاب‌های مرجع بازیگری اظهار کرد: متاسفانه به قدر لازم تعدد کتاب در بازیگری نداریم. اگر به کتاب‌های مرجع مراجعه کنیم، متوجه خواهیم شد که کتاب‌های زیادی درباره فن بیان، بدن، بازیگری و صدا وجود ندارد و تنها کتابی که بازیگران به آن مراجعه می‌کنند «استانیسلاوسکی» است که سبک خاص خود را دارد و خیلی هم عامیانه نیست و بسیاری از افراد مفهوم این کتاب را متوجه نمی شوند.

از ۱۰ سالگی کار بازیگری را شروع کردم

وی افزود: از ۱۰ سالگی با حضور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کار بازیگری را شروع کردم و در آنجا تئاتر خواندم، در دوران راهنمایی و دبیرستان هم مطالعه زیادی روی بازیگری داشتم و زمانی که به دنیای حرفه‌ای سینما و تئاتر وارد شدم به خواندن کتاب‌های مختلف در زمینه‌های بازیگری، صدا، فیلم برداری، حرکات بدن و سایر حوزه‌های مربوط به بازیگری پرداختم.

با وجود مشغله کاری زیاد، مطالعه‌ام کم نشده است

این بازیگر سینمای کشورمان با اشاره به میزان مطالعه‌اش ادامه داد: خوشبختانه با وجود مشغله کاری زیاد، مطالعه‌ام کم نشده است،با ۱۳ سال سابقه بازیگری اگر باز هم مفهوم کلمه‌ای را متوجه نشوم، کتابش را تهیه و به مطالعه آن می‌پردازم. اکنون کتاب‌های روانشناسی مانند چهار اثر از «فلورانس اسکاول شین» را بیشتر مطالعه می‌کنم چراکه به مطالعه این کتاب‌ها علاقه زیادی دارم.

اکنون قصد نوشتن کتاب را ندارم

روشن در توضیح زمان نوشتن نخستین کتاب خود گفت: اکنون قصد نوشتن کتاب را ندارم چراکه تمرکزم را روی بازیگری گذاشتم، اما شاید ۱۰ سال دیگر نویسندگی را آغاز کردم، زمانی که نفیسه روشن چهار دهه از عمر خود را پشت سر گذاشته و اطلاعات و تجربیات فراوانی را کسب کرده است.

روشن در بخش پایانی صحبت‌هایش با ابراز امیدواری برای افزایش سطح کتابخوانی و آگاهی در بین مردم تاکید کرد: اگر مطالعه و علم اندوزی بیشتر شود دیگر فرصتی برای انجام کارهای بیهوده و حاشیه‌سازی نخواهد بود. مردم ما وقت اضافه بسیار دارند و ای کاش که از این وقت اضافه برای مطالعه استفاده کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج