جاباما
۸۸۳۷۷۳
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

تشکیل کارگروهی برای توسعه پیام‌رسان‌های داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تشکیل کارگروهی برای بررسی اقدامات مورد نیاز برای توسعه پیام‌رسان‌های داخلی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به روند و عملکرد طرح دولت الکترونیک با تاکید بر اهمیت اجرای طرح دولت الکترونیک اظهار کرد: زیرساخت‌های دولت الکترونیک توسط وزارت ارتباطات تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: شاخص‌های بین‌المللی حاکی از رشد ۲۰ پله‌ای کشور در سال گذشته در جهان است، این درحالیست که در برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی شده بود که کشور در این زمینه ۳۰ پله ارتقا پیدا کند. همچنین برخی از پروژه‌های شاخص، مرکز تبادل راه افتاده و مرکز اتصال دستگاه‌ها ایجاد شده است و در خدمات دولت بسیاری از استعلامات حذف شده و نزدیک به تحقق طرح است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: در ابتدای دولت دوازدهم، میزان تبادل اطلاعات بر روی مرکز تبادل نزدیک است و ۱۵ برابر رشد داشته است اما همه ظرفیتی که باید در تحقق دولت الکترونیک استفاده شود، در زمان حاضر وجود ندارد.

آذری جهرمی تصریح کرد: برای رسیدن به سطح ۱۰۰ درصدی تحقق دولت الکترونیک، جای کار بسیار زیاد است و دولت در این زمینه مکانیزم‌های لازم را در قالب پروژه‌های ۲۳ گانه تصویب کرده است و تا پایان آذرماه سال ۹۹ این پروژه‌ها باید در دستگاه‌های مختلف اجرایی شود.

وی ادامه داد: پیشرفت ۲۳ پروژه، مطلوب به نظر می‌رسد و گزارش آن را دبیرخانه شورای اجرای فناوری اطلاعات به صورت فصلی و دوره‌ای ارائه می‌کند، همچنین این دبیرخانه از سازمان فناوری اطلاعات مستقل شده و اکنون در ستاد وزارتخانه مستقر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ضرورت تغییر ملموس در فرآیندها، گفت: با چهار سرور، دولت الکترونیک محقق نمی‌شود، بلکه باید فرآیندهای اجرایی کشور اصلاح شود؛ یکی از موانع موجود در این زمینه این بود که سایر قوا فقط دولت را الکترونیک می‌دانستند، نه حاکمیت الکترونیک، که برای اصلاح این دیدگاه، در شورای عالی فضای مجازی مصوبه‌ای برای همکاری سایر قوا تصویب شد.

آذری جهرمی اظهار کرد: بر اساس این مصوبه، یک مرکز ملی تعامل‌پذیری راه‌اندازی و دو جلسه آن نیز برگزار شد. اقدامات در حال انجام است و تاکید رئیس‌جمهوری بر آن بود که هر ماه یک دستاورد دولت الکترونیک رونمایی شود که تاکنون چهار پروژه سلامت الکترونیک با حضور رئیس جمهوری به رونمایی و بهره‌برداری رسیده است. همچنین در حال پیگیری طرح مالیات الکترونیک هستیم زیرا موضوع مهمی است و جزو دغدغه‌های اصلی کشور است.

وی افزود: تمرکز فعلی ما روی ۲۳ پروژه است که مهم‌ترین آنها صندوق‌های فروشگاهی، نظام مالیاتی و بخشی از نظام سلامت است که در آینده این حرکت‌ها و آجرها تبدیل به ساختمانی قابل مشاهده می‌شود.

وزیر ارتباطات درباره حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی نیز گفت: مصوبه حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی در شورای عالی فضای مجازی در حال اجراست و نتایج عملکرد پیام‌رسان‌های بومی به هر دلیلی روشن است.

وی ادامه داد: اکنون کارگروهی در حوزه پیام‌رسان‌های داخلی تشکیل شده است که چگونگی مصوبات و میزان اجرای آنها در دستگاه‌های دولتی را آسیب‌شناسی می‌کنند؛ همچنین بررسی می‌شود که سایر اقدامات به جز مباحث فنی برای توسعه پیام‌رسان‌های دولتی نیاز است. بررسی‌ها در فضای کارشناسی و به دور از ملاحظات معمول انجام می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نشد،یک شرکت چین بزنید و سرورش آنجاباشدولی ماهم دسترسی داشته باشیم وکارمنداش چینی باشنند

    • کامران

      ارزونی خودتان
      اگر کلا واتساپ تلگرام اینستا حذف ومحدود بشه من شخصا دو ریال ارزش برای شبکه های داخلی قائل نیستم حتی با اینترنت رایگان حالا دیگران نظرشان چی باشه.

      پاسخ ها

      • AAAAAAAA

        جهرمی تو که توان توقف تبلیغات مزاحم را نداری اصلا صحبت نکن
        هر وقت بزرگ شدی بیا با مردم صحبت کن الان برو مشق هایت را بنویس و با حنا چی دوچرخه بازی کن.

      • AAAAAAAA

        جهرمی تو که توان توقف تبلیغات مزاحم را نداری اصلا صحبت نکن
        هر وقت بزرگ شدی بیا با مردم صحبت کن الان برو مشق هایت را بنویس و با حنا چی دوچرخه بازی کن.

    • بدون نام

      جهرمی جان همه چی رو داغون کردی از تلگرام تا... فقط مونده واتساپ...

    • بدون نام

      میلیاردها پول مردم را صرف این مزخرفات بی مصرف کردید، هنوز هم دست بردار نیستید؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج