adexo3
۸۸۸۰۶
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت

حسینیه ارشاد را جوانان سال های پیش از انقلاب با سخنرانی های آتشین شریعتی به یاد می آورند و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی. امروز ناصر میناچی، یکی از بنیانگذاران این حسینه، درگذشت تا خاطرات آن روزها بار دیگر مرور شود.

مجله مهر: حسینیه ارشاد را جوانان سال های پیش از انقلاب با سخنرانی های آتشین شریعتی به یاد می آورند و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی. امروز ناصر میناچی، یکی از بنیانگذاران این حسینه، درگذشت تا خاطرات آن روزها بار دیگر مرور شود.

ناصر میناچی را خیلی ها به عنوان وزیر تبلیغات و جهانگردی دولت موقت مهدی بازرگان می شناسند. وزارتخانه ای که امروز نام فرهنگ و ارشاد اسلامی فعلی را دارد.

او که متولد ۱۳۱۰ بود، سال ۱۳۴۳ در کنار محمد همایون و عبدالحسین علی‌آبادی سنگ بنای حسینیه ارشاد را گذاشت. آنها می خواستند این مکان ، جایی برای معرفی اسلام واقعی باشد و شهید مرتضی مطهری که در جریان تاسیس آن بود، از همان ابتدا همکاری خود را با این حسینیه آغاز کرد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت

بعد از پیروزی انقلاب که حسینیه ارشاد بازگشایی شد، میناچی مدیریت آن را برعهده گرفت و فقط زمانی که به عنوان وزیر تبلیغات و جهانگردی منصوب شده بود، بر این مجوعه مدیریت نمی کرد.

حسینیه ارشاد همزمان با بازگشایی،محل برگزاری جلسات تدوین پیش نویس قانون اساسی بود که میناچی هم یکی از اعضای این شورا بود و همه این خاطرات در کنار اتفاقات مهم دوران فعالیت این حسینیه را در قالب کتابی با عنوان «تاریخچه حسنیه ارشاد» نوشته و منتشر کرد.

میناچی از دوستان دکتر علی شریعتی هم بود و یک بار در سميناری که برای یادبود او برگزار شده بود، به آخرين شب زندگي او اشاره كرد و گفت: «آن شب در اتاق كوچك زير شيرواني با هم نشسته بوديم و از محنت‌‏ها و غم‌‏هاي يكديگر با هم گفت‌‏وگو مي‌‏كرديم. اين گفت‌‏وگو به قدري دردناك بود كه من و مرحوم شريعتي با هم اشك مي‌‏ريختيم.»

ناصر میناچی پیش از مرگ وصیت کرده بود که در حیاط حسینیه ارشاد و در کنار محمدهمایون دیگر بنیانگذار حسینیه ارشاد، دفن شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدابیامرزه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج