adexo3
۸۸۹۶۲۹
۱۴ نظر
۵۰۰۶
۱۴ نظر
۵۰۰۶
پ

دعوای اصولی و اصلاحی بر سر انتخابات شورایاری

انتخابات شورایاری شهر تهران که به نوعی نهادی مردمی، اجتماعی و غیرسیاسی است باز هم دستخوش دعواهای جناحی قرار گرفت.

برترین ها: سخنگوی ستاد اجرایی انتخابات پنجمین دوره شورایاری‌های شهر تهران، از اتمام زمان اخذ رأی برای این انتخابات در ساعت ۲۰:۰۰ خبر داد.

این انتخابات که به نوعی انتخاب نهادی مردمی، اجتماعی و غیرسیاسی است باز هم دستخوش دعواهای جناحی قرار گرفت.

در حالی که محمدی، سخنگوی ستاد اجرایی انتخابات پنجمین دوره شورایاری‌های شهر تهران از مشارکت بی‌نظیر شهروندان تهرانی برای شرکت در این انتخابات تقدیر و اعلام کرد نتایج اولیه این انتخابات تا ساعاتی دیگر اعلام خواهد شد و گزارش‌های تخلفات احتمالی به دست هیأت نظارت می‌رسد و در مهلت قانونی یعنی ۴۸ ساعت بررسی آن انجام می‌شود و سپس نتایج نهایی اعلام خواهد شد اما ابوالفضل قناعتی، عضو اصولگرا و سابق شورای شهر تهران با اشاره به روند برگزاری این انتخابات اظهار کرد: اینکه عنوان شده است صف‌های طولانی در برخی از شعب رای ایجاد شده است تعجب‌آور است چرا که بنده در برخی از شعب حضور پیدا کردم و هر ۵ الی ۱۰ دقیقه یک نفر در شعب رای حاضر می‌شد.

وی دلیل عدم استقبال شهروندان از پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها را عدم توجه مدیریت شهری به شورایاری‌ها دانست و افزود: در دوره گذشته هر دو هفته یک بار یکی از دبیر دبیران مناطق در صحن شورا حاضر می‌شد و گزارشی را از محله خود ارائه می‌کرد که متاسفانه در طی دو سال گذشته شورایاری‌ها را تعطیل کردند.

دعوای اصولی و اصلاحی بر سر انتخابات شورایاری

عضو سابق شورای شهر تهران تعطیلی شوراها را دلیل عدم استقبال شهروندان و حتی شورایاران گذشته در این دوره از انتخابات دانست و افزود: شورای پنجم تمام تلاش خود را کرد تا این انتخابات برگزار شود چرا که این انتخابات ضمیری برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی است.

قناعتی ادامه داد: متاسفانه در راس مدیریت شهری اعم از شهردار و رئیس شورای شهر توجهی را به شورایاری ندارند و مشاهده می‌شود که این انتخابات شورایاری‌ها علیرغم تلاش گسترده مدیریت شهری متاسفانه مورد استقبال شهروندان قرار نگرفته است.

این تنها ایراد اصولگرایان به انتخاباتی که در دوره اصلاح طلبان شورای شهر برگزاری می شود نیست.

مرتضی طلایی، عضو سابق شورای شهر تهران هم در ارتباط با این انتخابات اظهار کرد: مجموع گزارش‌هایی که توسط برخی از دوستان از محلات به ما ارسال می‌شود حکایت از آن دارد که برگزاری انتخابات شورایاری‌ها بیشتر یک نمایش انتخاباتی است.

دعوای اصولی و اصلاحی بر سر انتخابات شورایاری

وی تصریح کرد: نبود عوامل نظارت و همچنین تخلفات متعدد در ارتباط با برگزاری انتخابات شورایاری‌ها و همچنین عدم جانمایی مناسب صندوق‌ها از مواردی است که منجر شده است این انتخابات را زیر سوال ببرد.

عضو سابق شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: متاسفانه گزارش شده که در برخی از محلات صندوق‌های رای در مجتمع‌های مسکونی و حتی مغازه‌ها مستقر شده است و امیدواریم مسئولان مربوطه در این زمینه پاسخگو باشند.

طلایی گفت: کنار گذاشتن مساجد از محل‌های اخذ رای و همچنین دعوت سیاسی از تشکل‌ها و هیئت‌ها و همچنین جناح‌های مرتبط با مدیریت شهری باعث شده است که مردم رغبتی برای شرکت در این دوره از انتخابات نداشته باشند.

وی همچنین از خرید و فروش رای در برخی از شعب انتقاد کرد و گفت: البته گزارش تکمیلی را می‌توانید در روزهای آینده به اطلاع شهروندان برسانید ولی در هر حال شاهد برگزاری یک نمایش انتخاباتی بودیم تا یک انتخابات واقتی در شهر تهران.

سید آرش حسینی‌میلانی، رئیس هیات نظارت پنجمین دوره انتخابات شورایاری محلات شهر تهران ساعتی قبل در باره تخلفات در این انتخابات تصریح کرد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تخلف سازماندهی شده در برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نداشته‌ایم.

وی بیان کرد: اگر مسائلی در این زمینه وجود داشته، خارج از حوزه مستقیم رای‌گیری آن هم در حد بسیار جزئی بوده که تاثیری در سلامت انتخابات نداشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ملت دانا== مدیران و نمایندگان راستین

    • محمد

      مردم دیگر انتخابات ریاست جمهوری را هم قبول ندارند آن وقت این مسئولین ساده دل نشسته اند بر سر انتخابات محلات بحث میکنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم فقط اصلاحاتچیا نیستند.باز دارید محاسبات اشتباه می کنیم

    • بدون نام

      واقعا خلایق هرچه لایق

    • بدون نام

      چون اگه هر کدومش انتخاب بشه دستش به گنج میرسه

    • بدون نام

      به خاطرریاست جمهورروحانی ومجلس ناکارامدکسی به شورایاریها نرفت رای بده وزیر۵درصدمحبوبیت روحانی عاقبتش این میش

    • بدون نام

      کلا طرح شورای شهر و روستا و شورایاری طرحی شکست خورده است و بجای اینکه با مشارکت مردم در تصمیمات اوضاع روز به روز بهتر شود بر عکس شده چون اختلاسهای گسترده ای صورت میگیره

    • بدون نام

      روستای ما کلا 800 نفر جمعیت داره ی بنده خدا دو دوره است که انتخاب میشه و در همین مدت هفت هشت تا خونه خریده و ساخته و کلی ملک خریده و برای تمام پسران و دامادش ماشین صفر خریده و حقوق بازنشستگی هم میگیره مبلغ حقوقش هم زیر دو میلیون تومنه به نظر شما عزیزان با حقوق اندک میشه چنین کارهایی کرد حتلا مقایسه کنید با شورای شهرهای گلان شهرها

    • ماهورا

      فلج بشن همشون راحت بشیم ما فقط

    • قلی

      با هم بخورید دعوا نداره ..

    • بدون نام

      اغلب افرادی که در این انتخابات شرکت کرده اند از وابستگان به خود شهرداری هستند. و اکثر کسانی هم که رأی دادند از خود کارکنان و خانواده های آنان بودند من خودم شاهد بودم که یکی از کارکنان شهرداری با موتور افراد را به محل اخذ رای می آورد.
      اگر شورایاری خوبی می خواهیم باید قانونی باشد که این افراد از نزدیکان شهرداری ها نباشند.

    • بدون نام

      خيالتون راحت ملت هيچكدام از شما رو نميخواهند

    • علي

      هر چي شورا و شورا محله و اداره و سازمان اضافه شود شمار اختلاسگران افزايش ميبابد و چند صد نفر مراقب اونها و چندصد نفر هم مراقب مراقب ها...........!!!

    • آرمین

      بزرگترین اشتباه تکرار اشتباهات گذشته است ... والسلام...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج