۸۹۰۷۹۵
۶ نظر
۵۰۲۹
۶ نظر
۵۰۲۹
پ

بیش از ۱۰۰ نظامی زُبده ایران وارد مسکو شدند

بیش از یکصد نظامی زبده ایران از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش و ناجا وارد مسکو پایتخت روسیه شده اند تا از شنبه آینده توانمندی های نظامی و رزمی خود را در میدان های شبیه سازی شده به صحنه نبرد در قالب مسابقات نظامی به رخ بکشند.

ایرنا: بیش از یکصد نظامی زبده ایران از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش و ناجا وارد مسکو پایتخت روسیه شده اند تا از شنبه آینده توانمندی های نظامی و رزمی خود را در میدان های شبیه سازی شده به صحنه نبرد در قالب مسابقات نظامی به رخ بکشند.

نظامیان ایران در مسابقات امسال که همزمان در خاک ۱۰ کشور ایران، روسیه، ارمنستان، بلاروس، هند، قزاقستان، چین، مغولستان، ازبکستان و جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد، حضور گسترده دارند.

۲۲ رزمنده در قالب تیم تانک از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۴۴ نیرو در قالب تیم تهاجم دریابرد از نیروی دریایی ارتش، ۴۲ رنجر از تیم هوابرد نیروی زمینی ارتش و ۱۴ پلیس در قالب تیم حافظان نظم از ناجا در مسابقات روسیه حضور دارند و در چهار رشته به رقابت با نظامیان سایر کشورها می پردازند.

بیش از ۱۰۰ نظامی زُبده ایران وارد مسکو شدند

در ایران نیز قرار است دو رشته غواصی در عمق (به میزبانی نیروی دریایی ارتش) در جزیره کیش و مسابقه گشت جاده ای در تهران( به میزبانی نیروی انتظامی) برگزار شود.

در کنار این مسابقات در پارک پاترویت مسکو در غرب پایتخت تزارها، به مانند پارسال جشنواره فرهنگی به نام خانه دوستی نیز برگزار می شود و انتظار می رود ایران به مانند پارسال حضور چشم گیری در این کار فرهنگی که در راستای معرفی فرهنگ کشورها به نظامیان صورت می گیرد، داشته باشد.

یادآور می شود که پنجمین دور مسابقات بین المللی نظامی روسیه با شرکت ایران و بیش از ۳۰ کشور دیگر از روز سوم تا ۱۷ ماه اوت (۱۲ تا ۲۶ تیر ماه) در رشته های مختلف در چندین کشور برگزار خواهد شد.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرده است که حدود ۲۰۰ تیم از بیش از ۳۰ کشور جهان در پنجمین مسابقات بین‌المللی نظامی شرکت می کنند.

در مسابقات بین المللی نظامی روسیه برخلاف مسابقات بین المللی سیزم که نظامیان در مسابقات ورزشی با هم رقابت می کنند، رقابت بین تانک ها، توپ ها، خدمه توپخانه و سایر حوزه هایی است که مهمات واقعی در آن به کار برده می شود و نظامیان توانمندی و سرعت عمل خود را در انجام عملیات نظامی در محیطی واقعی به نمایش می گذارند.

نخستین دوره این مسابقات بین المللی نظامی در سال ۲۰۱۵ به میزبانی روسیه و قزاقستان برگزار شد.

تیم نیروهای مسلح ایران در این مسابقات حضور فعال داشته و در برخی رشته ها نیز مقام هایی را کسب کرده است.

از دستاوردهای این مسابقات بین المللی نظامی می توان به ارتقای سطح توان و آمادگی رزمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از طریق بهره مندی از تجربیات و آموزه های حوزه آموزش در سایر کشورها، توسعه دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای میزبان و شرکت کننده در مسابقات، از طریق رایزنی و تعاملات دوستانه در هنگام برگزاری سمینارها، نشست ها و مسابقات نظامی و استفاده از ظرفیت های درون سازمانی به منظور ارتقای آمادگی جسمانی در حوزه عملیاتی (عبور از موانع، ارتقای سرعت، افزایش قدرت بدنی، هماهنگی در بکارگیری توان جسمی و نظایر آن) اشاره کرد.

تیم ‌های نظامی ایران برای شرکت در این مسابقات، ترکیبی از ارتش، سپاه و ناجا هستند و ستاد کل نیروهای مسلح ایران تلاش کرده است از همه ظرفیت‌ ها در این مسابقات استفاده کند.

در سال‌ های گذشته کشورها با تسلیحات ساخت روسیه در این مسابقات شرکت می ‌کردند اما هم اکنون می توانند با تسلیحات و تجهیزات خود در این رقابت ها شرکت کنند و بر همین اساس ایران با پهپادهای ساخت داخل در مسابقات حضور دارد ضمن اینکه به نظر می رسد چینی ها به مانند پارسال با تانک های تولیدی خود به مسکو بیایند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روسهای کافر حالا شدن دوست ما ، نمیدونم چرا ارتباط با روسهای کافر حرام اعلام نشده تا حالا

      پاسخ ها

      • محمد

        چرل برجام با غربیهای کافر تصویب شد؟

      • AAAAAAAAA

        هر نظامی زبده ما مساوی با۱۰۰تفنگدار دریایی امریکا است
        ایرانی برای وطن مبارزه میکند
        آمریکایی برای دلار

    • نعمت

      آقا پ،من معاف از رزمم اگه منو راه می دن می تونم بیام براشون چایی دم کنم.

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAA

        دمت گرم خ ش بحال خانواده شما کهیک‌سرباز آماده هستی.

    • بدون نام

      آرزوی پیروزی برای دلاور مردان وطن را داریم ...یا علی ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج