adexo3
۸۹۱۱۲۶
۱۶ نظر
۵۰۰۴
۱۶ نظر
۵۰۰۴
پ

وکیل نجفی: به حکم قصاص اعتراض داریم

وکیل محمد علی نجفی با بیان اینکه رأی صادر شده به ضرر موکلم است و حتماً اعتراض می‌کنیم، گفت: توقعی که از دیوان عالی کشور داریم این است که به این اعتراض توجه کرده و نقایص را رفع کند.

خبرگزاری فارس: وکیل محمد علی نجفی با بیان اینکه رأی صادر شده به ضرر موکلم است و حتماً اعتراض می‌کنیم، گفت: توقعی که از دیوان عالی کشور داریم این است که به این اعتراض توجه کرده و نقایص را رفع کند.

حمیدرضا گودرزی، در رابطه با اعلام حکم قصاص در مورد موکلش محمدعلی نجفی، متهم به قتل عمد همسر سابقش «میترا استاد» گفت: زمانی که دادگاه حکم صادر کند، دادنامه به طرفین پرونده اعم از متهم و وکلایش و اولیای دم و وکلایشان ابلاغ می‌شود و حتی این حکم به دادستان و نماینده وی نیز ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: این رای ظرف ۲۰ روز قابل اعتراض است چرا که موضوع قتل عمد بوده و در دیوان عالی کشور بررسی می‌شود. پرونده در مهلت مقرر به این دیوان ارسال و دیوان اداری شیوه شکلی آن را نه ماهیتی بررسی کرده و حکم می‌دهد.

وی گفت:‌در واقع دیوان عالی آداب رسیدگی پرونده را بررسی می‌کند که یا رای صادر شده را تائید می‌کند و برای اجرا اعاده می‌دهد یا اینکه نقص تحقیقات اعلام کرده و برای رفع آن، پرونده را به شعبه صادر کننده حکم (شعبه ۹ دادگاه کیفری)‌ارسال می‌کند.

گودرزی گفت:‌همچنین ممکن است برای نقص تحقیقات، پرونده را به شعبه هم عرض یعنی به شعبه‌ای غیر از شعبه ۹ ارجاع دهد و در آن شعبه رسیدگی ماهیتی به پرونده آغاز شود.

وکیل نجفی در رابطه با اینکه آیا نسبت به حکم صادر شده اعتراض خواهند کرد، گفت:‌چون رای به ضرر موکل بنده بوده حتما اعتراض می‌کنیم و توقعی که از دیوان عالی کشور داریم این است که به این اعتراض ما توجه کرده و نقایص را رفع کنند چرا که ما در این پرونده با ابهاماتی روبرو بوده‌ایم.

ابهامات و قتل شبه عمد

گودرزی در مورد ابهامات موجود در این پرونده گفت:‌ما این قتل را شبه عمد می‌دانیم و اساس دفاعیات ما در دادگاه بر این مبنا بوده است چرا که موکل بنده از روز اول تا آخر جلسه دادرسی، صادقانه بدون تغییر کلمات، اعلام کرده که ماجرا غیرارادی رخ داده است. همچنین بارها گفته شد که گلوله به دیوار اصابت کرده و بعد کمانه می‌کند و به مرحومه می‌خورد در نتیجه قتل شبه عمد است.

وی افزود:‌مدارک زیادی بر اساس دفاعیات خود ارائه کردیم و دادگاه در سه جلسه با صبر و حوصله مدیریت کرد و دفاعیات ما را استماع کرد که همین جا از نحوه دادرسی دادگاه و صبرشان برای استماع دفاعیات تشکر می‌کنم و تقاضای رفع این نواقص را در هیأت کمیسیون اسلحه و کمیسیون پزشکی قانونی در مورد بحث دفرمه شدن گلوله دارم چرا که اگر این کمیسیون‌ها برگزار می‌شد شاید ابهامات رفع شده و با شفافیت بیشتری به نتیجه می‌رسیدیم.

گودرزی در مورد مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر رضایت میلیاردی اولیای دم گفت: هر گونه مطالبی که در رابطه با صلح و رضایت میلیاردی مطرح شده را تائید نمی‌کنم. باید بگویم تا قبل از انتشار این مطالب، اقدامی برای مذاکره یا ملاقات با اولیای دم نداشته‌ایم اما اخیرا جلسه مذاکره با این خانواده برگزار شده اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم و اگر برسیم حتما آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند. بنابراین مطالب منتشر شده را تائید نمی‌کنم.

امروز غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود از صدور حکم پرونده قتل میترا استاد خبر داد و گفت: دادگاه برای محمدعلی نجفی حکم قصاص صادر کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دستت درد نکنه..اعدام

    • shohrehandy

      خوبه وکیله برا پول حاضر هر کاری بکنه . بلاخره نادون ادم کشته با اراده چون اسلحه وسیله قتاله هست و کسی که حمل میکنه میدونه که قصدش کشتنه فرده غیرارادی تو تصادف هستش . از اقای نجفی درخواست داریم حق الوکاله ایشون رو بده و ترخیصشون کنه تا بیشتر از این گناه نکنه . این وکیلا برا هزار تومن دست رو قران هم میذارن

    • بدون نام

      مردایی که طرفدار چند همسری هستید

      قطعا بدونید آه زن اوله

      چندین مورد دیگه هم سراغ دارم
      اگه قانون چند همسری درست بود
      هیچ وقت اه هیچ زنی نمیگرفت

    • عسل

      این شمع باید خاموش بشه تا رازها فاش نشه

    • ایدا شجاعی

      اعدام حقشه دختر مردم رو عمدا می کشه بعد انتظارداره خانواده دختره رضایت بدن .زهی خیال باطل

      پاسخ ها

      • سید

        احتمالا هرچه این چندسال .دزدیده یک سوم بده .مرگ مال بدبخت بیچاره هاست .مگه داریم مگه میشه برادر وپسر مقتول الان دارن میگن اون که خدارحمت کنه بر نمیگرده.ولی خودمون تا اخر عمر براش دعا میکنیم.نتیجه....

      • سید

        حالا اگه اعدام شد .مناز بندر ععباس تا تهران سینه خیز میام

    • بدون نام

      غلط کردی که اعتراض داری؟

    • بدون نام

      خون مساوی با خون

      پاسخ ها

      • سالار

        اعدامش کنین اگه کارگر بود که تا حالا صدتا کفن پوسیده بود اگه قانون عدالتی هست یاعلی این وکیلا بر 1000تومان روی سرانگشت راه میرون

    • ا

      خدا نیامرزد خانم که با قیافه اش راه مرد با ارزشی را زد شیطان هم کمک کرد وآقا ی نجفی به چنین سرنوشتی گرفتار شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هفتاد سال عبادت یک شب به باد میره

    • بدون نام

      ببم جان چرااینقدرزورمیزنی.....فیلمش هست برونگاع کن که روزاول اعترافش چی بود...قتل غیرعمدهم ماتصادفات وکسانی که درحال نشعه گی وبیماری روانی هستند...نه مال این بابا که بالش هم باخودش برده که صداخفه کن داشته باشه یعنی درهوشیاری کامل...حالاازچندتاتیری که به قصدکشت شلیک کرده یکیش خورده به دیواروکمونه کرده بقیه اش حتماجایزه اش بوده

    • بدون نام

      این وکلا برا پول دست به هر کاری میزنند

      پاسخ ها

      • سالار

        حکم اعدامه

    • میهن.صنعت

      80درصد.وکیل.های.ایران.شرف.و.وجدان.ندارن.فقط.به.نفع.جنایتکاران.کارمیکنن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج