۸۹۱۲۷۷
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

اظهارات متناقض سنتکام درباره انهدام پهپاد آمریکا

مقامهای آمریکایی ضمن اعتراف به این واقعیت که ایران پیش و پس از سرنگون کردن پهپاد گلوبال هاک ۶ بار هشدار داده بود، مدعی شدند که هیچ هشداری به آمریکایی ها ارسال نشده است.

ایرنا: مقامهای آمریکایی ضمن اعتراف به این واقعیت که ایران پیش و پس از سرنگون کردن پهپاد گلوبال هاک ۶ بار هشدار داده بود، مدعی شدند که هیچ هشداری به آمریکایی ها ارسال نشده است.

تارنمای «میلیتاری» سه شنبه شب گزارش داد «بیل اوربان» سخنگوی گروه تروریستی سنتکام (فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا) اعتراف کرد که مقام های این گروه پس از تحلیل ها به این نتیجه رسیدند که در طول ۱۲ ساعت پیش و پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی «پایگاه های دفاعی ایران» در ۶ موقعیت روی کانال رادیویی حفاظت بین المللی به پرنده ها و هواپیماهای بدون سرنشین ایالات متحده هشدار داده یا از آن ها پرس وجو کرده اند.

این مقام ارتش آمریکا در عین حال برای توجیه ادعای عدم دریافت پیام هشدار ایران و در تناقض با اظهارات پیشین خود گفت: هیچ یک [از پیام ها] توسط [پهپاد] آر.کیو-۴ که در حریم هوایی بین المللی در مجاورت تنگه هرمز سرنگون شده بود، ضبط یا گزارش نشده بود. همچنین هیچ یک توسط هواپیمای دیگری در زمان سرنگونی دریافت، گزارش یا ضبط نشده بود.

اظهارات متناقض سنتکام درباره انهدام پهپاد آمریکا

وی همچنین ادعا کرد که سنتکام از هیچ تلاشی از سوی ایران برای هشدار به نیروها و مقرهای آمریکا پیش از اقدام به سرنگونی آر.کیو-4 مطلع نیست.

سخنگوی گروه تروریستی سنتکام در حالی این ادعا را مطرح کرد که در همین بیانیه اعتراف می کند که ایران 6 بار در کانال رادیویی بین المللی اقدام به هشدار به هواپیماهای آمریکایی کرده است.

همچنین، ادعای آمریکایی درباره سرنگون شدن پهپادشان در آب های بین المللی در حالی است که پدافند هوایی یکپارچه کشورمان پس از سرنگون کردن این هواپیمای متجاوز، لاشه آن را که در آب های سرزمینی کشورمان سقوط کرده بود، یافته و به نمایش گذاشت.

سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» در حاشیه نمایش لاشه و قطعات هواپیمای جاسوسی آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: ۲ بار و هر بار دو نوبت به هواپیمای جاسوسی (پهپاد) آمریکایی اخطار دادیم که توجه نکرد و به فضای سرزمین ایران وارد شد و پس از عدم توجه به اخطارها، آنرا سرنگون کردیم.

حاجی زاده توضیح داد: در نخستین ساعات روز پنجشنبه 30 خرداد یک فروند هواپیمای جاسوسی - تروریستی آمریکا با نقض فضای سرزمینی ایران اسلامی و بدون توجه به هشدارهای قرارگاه پدافندهوایی و زیر پا گذاشتن قوانین هوانوردی وارد آسمان ایران شده بود که توسط هوافضای سپاه منهدم شد.

وی با بیان اینکه قطعات به نمایش درآمده قطعاتی هستند که پس از سرنگونی این پهپاد بر روی آب‌های سرزمینی ایران شناور بودند، گفت: این هواپیما بدون سرنشین از نوع ام کیو ۴ سی (MQ۴C) است که از پایگاه آمریکا از امارات و نزدیکی ابوظبی به پرواز در آمده و به سمت آب‌های سرزمینی ایران پرواز کرد.

فرمانده هوافضای سپاه توضیح داد: این پهپاد با خاموش کردن سامانه‌های راداری و معرف با پنهان کاری از تنگه هرمز عبور کرد و به سمت چابهار ادامه مسیر داد و سپس دوباره به سمت آب‌های سرزمینی ایران حرکت کرد که در این بین قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا در ساعت‌های ۲ و پنج دقیقه بامداد و ۳ و ۵۵ دقیقه به آن اخطار داد و این اخطارها به پایگاه زمینی منتقل شد اما آنها به این اخطارها پاسخ ندادند که در نهایت در ساعت چهار و پنج دقیقه بامداد، توسط سپاه منهدم شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجید نوروزی از شیراز

      یکی نیست به آمریکا بگه:هیچ کس دو بار از یه سوراخ گزیده نمیشه.پس چرا شما احمق‌ها بارها این راه رورفتینو سرتون به سنگ خورده.هر جا که هواپیماهاتون وارد این مرز و بوم شد لاشش همون جا افتاد.مطمئن باشین که اگه موشکهای سپاه نبود.شنهای صحرا است.همون جور که امام گفت شنها مامور خدا بودند.منم میگم موشکهای سپاه مامور خداوند هستند.

    • محمدرضا بختیار

      خوب باورشان نمی شده که تحت کنترل هستند به خیال خودشان رادار گریز بودند و تصور می کردند ایران بلوف میزنه تا اینکه ترکیده شدند

    • کهنه سرباز وطن

      چطور تمام مکالمات رادیویی پدافند هوایی کشور مان توسط گروه تروریستی آمریکایی سنتکام شنیده شده ولی اخطار به پهباد رادارگریز آمریکا یی ها شنیده نشده است چطور پهباد رادارگریز آمریکا یی ها در حریم بین المللی بوده ولی بعد از انهدام لاشه پهباد در آبهای ایران پیدا شده است برای پدافند هوایی کشور مان فرقی نداره که پهباد رادارگریز متعلق به کدام کشور بوده است هر کس به حریم هوایی کشورمان تجاوز کند جوابش رو گلوله و سرب داغ خواهیم داد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یا ۵ تن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج