۸۹۱۷۴۰
۲۶ نظر
۵۰۰۷
۲۶ نظر
۵۰۰۷
پ

احتمال مخالفت مجلس با حذف ۴ صفر از پول ملی

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع حذف ۴ صفر اولویت اقتصادی کشور نیست، اما اینکه می‌تواند آثار مثبتی داشته باشد قابل قبول است.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع حذف ۴ صفر اولویت اقتصادی کشور نیست، اما اینکه می‌تواند آثار مثبتی داشته باشد قابل قبول است.

محمدرضا پور ابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ارتباط تلفنی با برنامه تیتر امشب شبکه خبر درباره حذف ۴ صفر از پول ملی افزود: با توجه به اینکه برای مسائل مهم و کلان اقتصادی از جمله فرمان اجرایی مقام معظم رهبری در طرح اصلاح ساختار بودجه کشور بعداز ۴ ماه هنوز مدل عملیاتی مشخصی تعریف و اجرایی نشده است لذا "حذف ۴ صفر" از نظر ما (مجلس) اولویت نیست، اما اینکه این موضوع به طور اساسی کار درستی است مجلس معتقد است که درست است.

پورابراهیمی تصریح کرد: اینکه این کار به شرایط جامعه کمک خواهد کرد و آثار مثبتی خواهد داشت موافق هستیم و موضوعی مثبت است، اما اینکه به کجا منتهی می‌شود باید با دولت به تفاهماتی برسیم که اثرات تورمی از بین خواهد رفت و دولت باید در کاهش تورم و از بین بردن تورم تلاش کند.

وی افزود: اساس این کار از نظر مجلس مورد تائید است، اما اولویت مجلس نیست.

پورابراهیمی گفت: هنوز لایحه‌ای به مجلس ارائه نشده است که درباره آن نظر بدهیم و آینده این کار به این دولت نیز مربوط نخواهد بود. مسیر حرکت در دولت‌های دیگر و به آینده برمی گردد بنابراین برای توافق با دولت در این زمینه باید مسیر حرکت درآینده را در نظر بگیریم و اگر روند شوک‌های ارزی که به این کار مربوط می‌شود استمرار داشته باشد و روند کاهش آثار تورمی پیش بینی شود می‌توان این موضوع را بررسی کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مشکلات ما این است که در دولت‌های اخیر وقتی با تغییرات نرخ ارز و شوک ارزی مواجه شدیم دولت باید در این باره که چرا ارزش پول ملی کاهش یافته است تنبیه شود، چون دولت نهم و دهم و دولت فعلی از ارزش کاهش پول ملی بعنوان افزایش درآمدهای بانکی استفاده کرد.

پورابراهیمی تاکید کرد: ضعف نظارتی بانک مرکزی و حجم نقدینگی به اقتصاد کشور صدمه زده است بنابراین انتظار از دولت این است که اولویت‌ها باید مبنا باشد و بر اساس آن تصمیم گیری شود و ساختارهایی که لازم است اصلاح شود که در صورت انجام این کارها حذف ۴ صفر دیگر مطرح نخواهد بود.

وی گفت: حذف ۴ صفر حتی ممکن است در صحن علنی مجلس حذف شود و به تصویب هم نرسد.

پورابراهیمی افزود: در سال‌های پایانی دولت باید یکی از موضوعات مهم اقتصادی کشور یعنی اصلاح ساختار بانک مرکزی در اولویت قرار بگیرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در اصلاح ساختار نظام بانکی انتخاب افراد با رویکرد انتصاب از جانب دولت نخواهد بود و رویکرد ساختاری با قانون فعلی کاملا متفاوت خواهد بود. چندین اقدام مستمر نیز درباره مشکلات فعالان اقتصادی انجام شده است و اصلاح ساختار نظام بانکی در هفته آینده در دستور کار علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینم ی نمونه دیگه گند کاریهای دولت ناتوان روحانی ... تا کی .....؟؟

    • بدون نام

      این طرح خیانت است و تصویب کنندگانش خائن به ایران و ایرانی.

      پاسخ ها

      • علی

        بله خیانتی ست در دنباله خیانت های زنجیره ای! آخه ارزش پول نه به تعداد صفر ها! بلکه به میزان تولید ملی ست. اول تولید به خواب رفته را بیدار و تورم را پایین بیاورید و بعد بدنبال حذف صفر باشید اگر قصد و نیت انحرافی در کار نیست.

    • بدون نام

      با حذف صفر دردی از مردم دوا نمیشه

    • بدون نام

      دو بعدی حرف نزن خوب است یا بد؟!!!

    • بدون نام

      مرده شور همتون

    • بدون نام

      با تورم سیصد و چهاصد در صدی تصویب این طرح خیانت محض است و دولتی که وزرایش این طرح را تصویب کرده اند کارنامه درخشانی در ای زمینه دارند. دولت نباید و نمیتواند بیکفایتی و چپاول وزیر وزرای خود را با حذف چهار صفر ماله بکشد.
      ترکیه ای که مثال میزنید این طرح را گس از رساندن تورم به نرخ تک رقمی اجرا کرد. اگر شما عرصه اش را دارید اول تورم را تک رقمی کنید بعد. گرچه اساسا حتی نشانه ای از اراده آنرا در دولت نمیتوان دید.

    • بدون نام

      متاسفانه حذف صفرها نه تنها دردی را درمان نمیکند بلکه برای کل ملت ایران هزینه بر خواهدبود لطفا به مسائل کارشناسی نگاه کنیم

    • بدون نام

      دولت میخواهد پول چاپ نکند و یا روزی به انجا نرسد. این راه حل نیست. تمام خدمات را الکترونیکی کنید احتیاجی به حذف صفر نیست. کمااینکه شده. معلوم نیست دولت چه هدفی را از این طرح خائنانه دنبال میکند؟!

    • بدون نام

      تنها چیزی که به عقل میرسد این است که دولت با این طرح خائنانه قصد رسمیت بخشیدن به تورم و نرخ ارزهای خارجی و خاصه دلار را دارد و با اجرای ان کمرنگ جلوه دادن اختلاسهای خائنین دولتی را دنبال میکند و الا به نظر اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان اقتصادی این امر در شرایط فعلی کشور که با هزار و یک مشکل دست و پنجه نرم میکند محلی از اعراب ندشته و نتیجه مثبت اقتصادی در بر ندارد.

    • سعید

      اگه صفرهارو نگه دارین عددهارو حذف کنین چی ؟؟ بهتر نیست ؟؟

    • بدون نام

      اگه این تصویب شد به قول قدیمیا که ماشین ریش تراش نبود،من ریشمو بدون اب میتراشم
      .بابا حذف صفر ها اثار سوئی واسه سپرده های این اقایون داره.بخاطر همین اقتصاد داره میپکه و اینا چاره ای ندارن بگن حدف صفر ها.از اون طرف دارایی های خودشون تحت تاثیر قرار میگیره.شاید یکی بگه مگه میشه ولی اره واقعیت داره

    • بدون نام

      اگه پاچه خوار نباشند ومجلس باشد شاید

    • بدون نام

      همه چیزمصنوعی میخواهن درست کنن

    • حسن آقا

      بابا بشینین مشکلات مردمو حل کنین.
      هیچی از سفره باقی نمونده شما به فکر دسرین.
      برین خجالت بکشین.
      عوض این مسخره بازیا ببینین چطوری میشه مردم بد بختو از بلا تکلیفی و گرانی و هزاران درد دیگه نجات بدین.
      خجالتم خوب چیزیه والا

    • بدون نام

      اخه الان وقته حذف صفره
      حداقل یک صفر حذف کنید بابا
      اخه ۴ صفر مگه میشه خداییش کم عقلید
      هزینه میکنید خرابکاری که شد کلی هزینه میکنید تا کارها برگرده سر جاش

    • بدون نام

      حذف صفر اشتباهه دهه اخیر خواهد شد

    • بدون نام

      این دولت جز گند زدن به همه چی فقط مو نده بود یه گندمه بزن
      به پول کشور دولت بیهوده

    • بدون نام

      دنبال واجبات کشوربروید

    • بدون نام

      فقط تورم بیشتر میشه با بدبختی

    • sezar

      ای قصه سردرازدارد,براخودشون روزی یه برنامه دارن ,هیچ کدومم انجام نمیدین,من نمیدونم سیب زمینی وپیازومرغ,ومسکنم جزتحریم هاست؟اونی که داره مشکلی نداره زمین ملک داره هرچی بره بالانفع میکنه پس دردسری هم براگرون شدن,سیب زمینی ومرغ وخیلی چیزادیگه نداره,ملک,وسرمایه اش هی بیشترمیشه پس میتونه مرغ کیلیویی صدهزارتومنم بشه بخره.یه فکری به حال مردم کم درامدبکنید,چشماتون وبازکنیدببینیدزنان بی سرپرست چقدتن فروشی میکنن باآدمای پولدارکه مخارج زندگیشون تامین بشه.به جاحرف زدن,یه کمم نظارت,بکنیدببینیدچ خبره,تومغازه,ها,توبنگاه مسکن برااجاره

    • بدون نام

      اینها هیچکاری را برای رفع مشکلات مردم انجام نمی دهند فقط بدنبال اهداف منفعت طلبانه خودشان هستند پول ملی را در دوره ریا این دولت بیش از سه برابر دوران سایر دولت ها بی اعتبار کردن و بهانه شان هم تحریم ها است انسان اگر دزد نباشدو اندکی وجدان داشته باش بعد از تصدی امور مردم که مثمرثمر نباشد باید از زمامداری خودش را کناربکشد %@

    • بدون نام

      دولت ازهمه لحاظ فلج و ناتوان است باید چاره ای اندیشید اینکه یکی چندتا صفر اضافه بشه یا کم بشه کار به جایی نمیرسد

    • محمد افخمی

      سلام بر داشتن 4 صفر نیاز کشور است تاپول ملی مان ازنظرجهان ارزش پیدا کند به أمید خدا/ _

    • gomrah

      چرا چهار تا !!؟
      پس چند تا !؟
      پنج تا !؟
      چرا پنج تا !؟
      پس چند تا !؟

    • بدون نام

      حذف چهار صفر عوام فریبی و ترس از گرانی های اینده است
      تولید تولید تولید .حسن کل ی د !!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج