جاباما
۸۹۱۸۳۰
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

ابتکار: کودک‌همسری‌ها، جنبه خرید و فروشی دارند

معاون رییس جمهور در امور زنان‌وخانواده بر ضرورت ارتقای سلامت زنان و خانواده تاکید کرد و ‌گفت: در موضوع سلامت زنان در کشور اقدامات خوبی صورت گرفته و با این اقدامات خوب و موثر در ترازهای جهانی، شرایط مطلوبی داریم، اما نیاز به تلاش‌های بیشتر در راستای ارتقای سلامت زنان داریم.

ایسنا: دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان‌وخانواده در دومین‌ کنگره سلامت زنان وخانواده با تاکید بر همراهی و حمایت دولت از فعالیت های انجمن های مردمی، گفت: فعالیت انجمن‌های مردمی‌ به صورت خودجوش و همدلانه است و نیاز است که دولت و مجلس به انجمن های مردمی و انجمن علمی مامایی به منظور حمایت از سلامت زنان توجه کنند و از حامیان و مجلس شورای اسلامی در این حوزه تشکر می کنم.

ابتکار با اشاره به قانون اساسی وقوانین بالادستی، خاطرنشان کرد: در قوانین بالادستی به موضوعات عدالت جنسیتی و خانواده اشاره شده و نشانه توجه ویژه قانون ب حوزه زنان است.

وی با تاکید ‌بر اینکه یکی از اصول مبانی اجتماعی، عدالت است، اظهار کرد: توجه به عدالت جنسیتی و ایجاد عادلانه فرصت وخدمات‌ یکسان برای زن و مرد از اصول عدالت است که باید در بحث عدالت جنسیتی رعایت شود.

ابتکار به تدوین شاخص های عدالت جنسیتی در ستاد علمی زن و خانواده ریاست‌جمهوری به ریاست دکتر روحانی اشاره کرد و ‌گفت: یکی از محورهای عدالت جنسیتی، بهداشت است و توجه به سلامت زنان که شامل سلامت جسمی، روحی روانی، معنوی و اجتماعی است از دیگر شاخص های تدوین شده است.

معاون رییس جمهور در امور زنان‌وخانواده افزود: برای تحقق شاخص های تدوین شده، این شاخص ها را به دستگاه ها و شهرداری ها ابلاغ کردیم و مکلف هستند در جهت تحقق آنها حرکت کنند.

دکتر ابتکار بر ضرورت ارتقای سلامت زنان و خانواده تاکید کرد وگفت: در موضوع سلامت زنان در کشور اقدامات خوبی صورت گرفته و با این اقدامات خوب و موثر در ترازهای جهانی شرایط بدی نداریم، اما نیاز به تلاش بیشتر در راستای سلامت زنان داریم.

وی با تاکید بر توجه ویژه به آگاهی های عمومی، گفت: در حال حاضر با دسترسی های دیجیتال که موجود است هر انسان به عنوان یک کاربر دیده می شود ، بنابراین باید دختران و پسران در زمان صحیح و درست از آگاهی های کافی به منظور حفظ سلامت و کرامت و مراقبت از خود برخوردار شوند .

دکتر ابتکار با بیان اینکه، جامعه سالم ، حامعه ای آگاه است، افزود: با ناآگاهی و بستن فضا نمی‌توان‌ در جهت آرمان ها حرکت کرد . نمی توان جامعه را نسبت به تحولات ، دور نگه داریم چراکه برای رسیدن به جامعه ای پویا و پیشرو نیازمند آگاهی هستیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان‌ و خانواده به نقش انجمن های علمی مردمی در ارتقا سطح آگاهی اشاره کرد وگفت: آموزش ها باید از دوران متوسطه به دختران و پسران داده شود و هم چنین آموزش های قبل، حین و بعد ازدواج لازم و ضروری است.

وی با تاکید بر نقش موثر کلینیک های درمانی خانواده و مشاوره جنسی، گفت: باید از افرادی که نگاه روشن به آینده ایران دارند استفاده کرد.

ابتکار افزود: مصونیت از خطرات احتمالی فرهنگی و اجتماعی تنها با آگاهی، شناخت و اطلاعات درست به دست می آید.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به وجود لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت، افزود: امیداست با تایید دستگاه قوه قضاییه و تصویب در مجلس شورای اسلامی لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت اجرایی شود.

دکتر ابتکار با اشاره به فعالیت بیش از ۴۵۰ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور، گفت. شبکه اورژانس اجتماعی و با حضور مشاوران اجتماعی شبکه ای موفق در حوزه اجتماعی است و با شماره تماس ۱۲۳، خدمات امدادی در برابر خشونت علیه کودکان، زنان و سالمندان ارائه می شود.

به گزارش وبدا، وی افزود: در کنار این لوایح، لایحه حمایت از کودک و نوجوان وجود دارد که ١٠ سال است در کمیسیون قضایی معلق مانده بود و به درخواست دولت دوازدهم به صحن مجلس شورای اسلامی رسید و تصویب شد و به شورای نگهبان رفت و مجدد ایراداتی به این لایحه گرفته شد که مجدد به کمیسیون قضایی برگشت خورده است.

ابتکار ادامه داد: لایحه ممانعت از کودک همسری نیز بسیار مهم است، چراکه درصد بالایی از این ازدواج ها به طلاق و آسیب های روانی اجتماعی منجر می شود، بسیاری از این ازدواج ها، جنبه ازدواج خرید و فروشی دارد.

وی در پایان تاکید کرد: ماموریت حوزه زنان و خانواده ریاست جمهوری ترویج زندگی سالم است.

گفتنی است، در این‌کنگره دکتر لیلا جودان نماینده صندوق‌جمعیت ملل متحد و دکتر نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و دیگر مدیران ‌ومسئولان حوزه سلامت‌ نیز حضور داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعضيهاشون هم جنبه گروگانگيرى دارند.
      احيانا با گروگانگيرى كه مشكلى ندارى؟

    • بدون نام

      چیه داری فعالیتت بیشترشده لضافه کاری میکنی ومیخواهی بری امریکا کشوردشمن کفرپیش فرزندامت

    • بدون نام

      مادر عروس راست گفت این دفعه

    • بدون نام

      حالا اگر شما قانونی اش کنی فکر کردی این ازدواج ها صورت نمیگیره؟! چرا ازدواج ها صورت میگیره ولی دیگه نمیان ثبت قانونی اش کنن. به جای این کار بیهوده که حذف صورت مسئله است بیایید برای دختران و خانواده هایشان فرهنگ سازی کنید تا ازدواج با دختران زیر 15 سال کاهش یابد

    • بدون نام

      به جای حرفهای بیهوده ای کاش در هر سخنرانی ات یک امار کوتاه از یکی از دستاورهات میگفتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج