۸۹۳۷۳۸
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

توییت ظریف در سالگرد بمباران اتمی هیروشیما

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به بمباران اتمی هیروشیما توسط آمریکا، در توییتی نوشت که ایالات متحده حال نیز با استفاده از تروریسم اقتصادی، توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهان را نقص کرده است.

ایسنا: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی با اشاره به بمباران اتمی هیروشیما نوشت: «۷۴ سال پس از آن که ایالات متحده، اولین و تنها رژیمی شد که از سلاح هسته‌ای استفاده کرد - بر روی یک شهر و با بمبی که برای بیشینه تلفات طراحی شده بود- و هنوز همچنان هدف قرار دادن غیرنظامیان را ادامه می‌دهد. این بار با تروریسم اقتصادی، نقض توافق تاریخی هسته‌ای و مجازات کسانی که می‌خواهند به توافق پایبند باشند.»

توییت ظریف در سالگرد بمباران اتمی هیروشیما

در زمان بمباران اتمی هیروشیما، حدود ۳۵۰ هزار غیرنظامی و کادر نظامی در این شهر زندگی می‌کردند. بمب‌افکن آمریکایی B-۲۹ بمب اتمی معروف به پسر کوچک (Little Boy) را در ۶ اوت ۱۹۴۵ در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم به روی این شهر انداخت. در اثر اصابت این بمب اتم به هیروشیما - که قدرتش برابر با ۱۶ هزار تن از مواد منفجره متعارف بود- هزاران نفر در لحظه جان باختند و باور می‌رود تا دسامبر ۱۹۴۵ حدود ۱۴۰هزار نفر در هیروشیما در نتیجه تشعشعات شدید و دیگر عواقب فوری این انفجار مانند آتش‌سوزی دار فانی را وداع گفته‌اند.

در اثر این انفجار همچنین بیش از ۹۰ درصد ساختمان‌های این شهر نابود یا غیرقابل بازسازی شدند و تقریبا همه افرادی که در یک چهارم مایلی نقطه انفجار بودند، به هلاک رسیدند. تنها تعداد کمی از ساختمان‌های بتنی و سنگی سرپا باقی ماندند.

پس از انفجار اولیه، فشار هوا در کانون این انفجار به سرعت سقوط کرد که باعث شکل‌گیری باد معکوس قوی شد. حدود نیم ساعت پس از این انفجار باران رادیواکتیو سیاه شروع به بارش کرد. بازماندگان تشنه، از این باران آلوده نوشیدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جناب ظریف شما وزیر امور خارجه ژاپن هستین یا ایران !!!!!!!!ژاپن ول کرده شما ول نمیکنین !!!!!!شما تو گذشته ژاپن موندین الان ملت خودتون رو بچسبین!!!!! راستی 100 سال پیش قزاق های روسی بارگاه امام رضا رو به توپ بستن برا اونم توئیت بزارین!!!!!!!

      پاسخ ها

      • علی

        ژاپنیها بخود بیایید آمریکا دشمن درجه یک انسانیت هستند به راحتی نقض حقوق بشر می کنند و در عین حال از حقوق بشر هم دفاع می کنند،انسانیت در بین رجال سیاسی آمریکا مرده است.

      • علی

        ژاپنیها بخود بیایید آمریکا دشمن درجه یک انسانیت هستند به راحتی نقض حقوق بشر می کنند و در عین حال از حقوق بشر هم دفاع می کنند،انسانیت در بین رجال سیاسی آمریکا مرده است.

      • hassan.h

        آمریکا در قضیه هسته ای که منجر به برجام شد و آنرا هم باطل کردند به ما اتهامی را می زدند که قبلا خودشان(در ژاپن) مجرم آن اتهام شده بودند!!!
        ظریف با مطرح کردن هیروشیما از ژاپن دفاع نکرده بلکه از ایران دفاع کرده است البته در خصوص آمریکا بعضی مغزها چنان شستشو داده شده است که اگر خود ترامپ با اسلحه بیاید اعضاء خانواده آنها را هم بکشد بازهم آمریکا خوب و ایران مقصر ایران است

    • بدون نام

      اگه از بمب اتم استفاده نمی‌کرد شاید جنگ ادامه دار و تلفات طرفین خیلی بیشتر میشد

    • بدون نام

      مملی اب رو گذاشتن برا همین مواقع اون وقتا اب کم بوده الان بریز روش....این همه اولدورم بلدورم کردی اخرشم هیچی به هیچی حالا حرص نخور بیا یه عابر بانک اضافی دارم توش فقط پول نیست میدم بهت خخخ

    • بدون نام

      مرگ بر ظلم و ظالم و استثمارگران ریاکار و مدعی حقوق بشر

    • بدون نام

      چیشدقبلا میگفتی بایدباکدخدا مذاکرکنیم الان یه چیزدیگه میگی

    • بدون نام

      جنگ خیلی بده
      جنگ همه چی رو نابود می کنه
      پدرها می میرن
      مادرها می میرن
      دخترها می میرن
      پسرها می میرن
      مثل کارتون مدفن کرمهای شب تاب
      دختره توی جنگ جهانی دوم بخاطر سوء تغذیه می میره
      جنگها حاصل قدرت طلبی دیکتاتورهاست
      جنگها نابودگر انسانیت است
      منم به نوبه خودم به تمام درگذشتگان بمباران هیروشیما تسلیت میگم

    • آسا

      ای مرگ و لعنت خدا بر آمریکا اسرائیل و انگلیس
      ملعون،،، ژاپن چطور تونسته با آمریکا دوست بمونه
      فکرش دیوانه کننده س،،،ای لعنت به همه شما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همانطور که ما با روسیه دوست هستیم. تو تاریخ روسیه خیلی از قسمتهای کشور ما را گرفت و ما الان متحد اون هستیم. میتونی اینو هضم کنی؟!

    • بدون نام

      به تو چه!!

    • بدون نام

      محکمه بین المللی به جرم کشتار و نسل کشی مردم ایران توسط سایپا و ایران خودرو بر ضد مقامات دولت ایران قرار تعقیب بین المللی صادر کند. اینها باید محاکمه و مجازات شوند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج