۸۹۳۷۵۵
۳۶ نظر
۵۰۱۶
۳۶ نظر
۵۰۱۶
پ

امام‌جمعه اسالم: چرا لامبورگینی تولید نمی‌کنیم

امام جمعه اسالم گفت: جهاددانشگاهی باید به عرصه تولید و صنعت ورود کند تا بتواند با حرکت جهادی به رونق تولید کمک کند.

ایسنا: حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری، امام جمعه اسالم مبنای اصلی رسالت جهاددانشگاهی را بر «جهاد» به معنی حرکت، کار مضاعف و تلاش بدون توقف دانست و اظهار کرد: جهاد باید در دو زمینه علمی و فرهنگی انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه توجه به ظرفیت های علمی و فرهنگی استان گیلان اهمیت رسالت جهاددانشگاهی را به خوبی آشکار می کند، افزود: هر جا موضوعی باشد که جهاددانشگاهی با ایجاد حرکت بتواند آن موضوع را پرورش و رشد دهد و یا معضل و مشکل را از سر راه بردارد باید ورود کند.

امام جمعه اسالم یکی از مهمترین مشکلات و معضلات استان گیلان را بحث حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن دانست و تصریح کرد: بزرگترین منابع خدادادی طبیعی در استان ما وجود دارد که سالانه میلیون ها نفر برای استفاده از آن به استان ما سفر می کنند و اگر هر کدام فقط یک زباله غیر قابل تجزیه در طبیعت رها کنند، حجم عظیمی از زباله و مواد شیمیایی غیر قابل تجزیه محیط زیست ما را آلوده خواهد کرد. به این مقدار فاضلاب های شهری و زباله های خود مردم گیلان را هم باید اضافه کنیم.

وی ادامه داد: امروز آمار مبتلایان به بیماری های صعب العلاج و انواع سرطان در حال افزایش است، بوی نامطبوع زباله از منطقه سراوان تا کیلومترها به مشام می رسد، بسیاری از کسانی که در دریای خزر شنا کرده اند به بیماری ها و قارچ های پوستی مبتلا شده اند، شن و ماسه ساحل دریا و بستر رودخانه ها به یغما می رود، شب ها در دل جنگل صدای اره موتوری به گوش می رسد و ده ها و شاید صدها موضوع مربوط با محیط زیست وجود دارد که استان ما را تهدید می کند.

امام‌جمعه اسالم: چرا لامبورگینی تولید نمی‌کنیم

باقری با اشاره به نقش جهاددانشگاهی در محورهای مذکور، گفت: هم نیاز به جهاد علمی است تا راهی برای برطرف کردن این مشکلات و بازیافت علمی و صنعتی زباله وجود داشته باشد و تبدیل تهدید به فرصت شود و هم یک حرکت عظیم و جهادی فرهنگی می خواهد تا مردم و مسافران را به سطحی از فرهنگ برسانیم که کسی طبیعت ما را آلوده نکند و نگاه همه به طبیعت و محیط زیست، نگاه امانتداری برای آینده فرزندان خودمان شود.

وی نقش اقدامات علمی و ترویجی جهاددانشگاهی در مواجهه با موضوع رونق تولید را یادآور شد و اضافه کرد: کشور ما با توجه به وسعت جغرافیایی و منابع سرشار معدنی و زیرزمینی دارای امتیازات ویژه ای است که حتی سالها بیگانگان به خاطر همین منابع و موقعیت چشم طمع به آن دوخته بودند، اما به برکت انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی دست بیگانگان از این منابع سرشار قطع شده و استفاده و بهره برداری آن در اختیار خود مردم ایران اسلامی قرار گرفته است.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه با پیشرفت دانش و فناوری در سال های اخیر تبدیل مواد اولیه به محصولاتی با ارزش افزوده سود سرشاری را برای کشور و صنعت تولید در کشور ما ایجاد کرده است، افزود: یقینا برای حفظ این دستاورد و ارتقای سطح کیفی و کمی آن نیاز به به روز رسانی دانش و تجهیزات فنی داریم که با حداقل دورریز منابع بتوانیم به بالاترین سود و دستاورد دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: تاکید چندین ساله رهبر معظم انقلاب بر موضوع اقتصاد و تولید ملی و داخلی و به خصوص براساس شعار سال 98 که «رونق تولید» است، این موضوع را برای ما ثابت کرده که پیشرفت و توسعه و رونق تولید در قطع نیاز از محصولات خارجی و توجه و تعصب مردم بر روی کالاهای تولید داخل می باشد. از طرفی گاهی هم مردم از پایین بودن کیفیت کالاهای داخلی گله دارند و کالای مشابه خارجی را ترجیح می دهند.

باقری راه حل رونق تولید را در این دانست که از موسسات دانش بنیان و خودجوش همچون جهاددانشگاهی حمایت شود و عنوان کرد: در دیدار اخیر رهبر انقلاب با ائمه جمعه سراسر کشور، ایشان از جهاددانشگاهی یاد کردند، یعنی اگر موسسات دانش بنیان طرحی، ابتکاری، پروژه ای و پیشنهادی داشتند به خاطر منفعت واردات خودمان آنها را طرد نکنیم، بلکه به آنها میدان بدهیم؛ چرا که جوانان خوبی که فکر خوب و وقت و جوانی خود را صرف خدمت به میهن اسلامی خود می کنند برای رونق تولید و کسب کار در کشور برنامه دارند.

وی اضافه کرد: وقتی شرکت «لامبورگینی» ایتالیا که با سال ها تجربه و با استفاده از بهترین مهندسان و طراحان خودرو در جهان خودرو می سازد، به راحتی توسط جوانان ما در تبریز مهندسی معکوس می شود و «لامبورگینی ایرانی» ساخته می شود و وقتی جوان ما می تواند پهپاد آمریکایی را سالم شکار کند و آن را مهندسی معکوس کند، یقینا می تواند برای تولید هم برنامه های مفید و موثر بر پایه اقدامات علمی ارائه کند و این از دستاوردهای بزرگ جهاددانشگاهی است.

امام جمعه اسالم انحصارطلبی در صنعت و تولید را فسادآفرین دانست و تصریح کرد: انحصارطلبی همیشه مانع به ثمر نشستن و نتیجه دادن این همه دانش می شود. متاسفانه تاکنون از ظرفیت دانشجویان در تولید استفاده نکرده ایم و رابطه صنعت و دانشگاه به صفر میل می کند. چرا «لامبورگینی ایرانی» که نماد توان دانشجویان خوش فکر و خوش ذوق ما است به تولید انبوه نمی رسد؟ در بحث تولید، سختی کار در تولید اول و خلق یک اثر است. وقتی قدم اول به راحتی برداشته شد، تولید انبوه آن دیگر کاری آسان و راحت است. اگر از این جوانان حمایت شود دیگر مردم ما مجبور به استفاده از خودروهای بی کیفیت و محصولات نامناسب نیستند لذا جهاددانشگاهی باید به عرصه تولید و صنعت ورود کند تا بتواند با حرکت جهادی به رونق تولید کمک کند.

وی با اشاره به رسالت جهاددانشگاهی درخصوص پرورش سرمایه انسانی تراز فرهنگ جهادی، گفت: زمانی دانشگاه های غیر دولتی و دولتی را به قیف و قیف وارونه تشبیه می کردند که ورود به یکی آسان و خروج از آن سخت بود و ورود به دیگری سخت، اما خروج از آن آسان بود. امروز متاسفانه با رشد بی رویه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی توازن ورودی و خروجی ها به هم خورده و شبیه یه یک اتوبان شده است، اما در ازای رشد کمی دانشگاه ها رشد کیفی و علمی آن متاسفانه پبشرفتی نداشته است.

باقری یادآور شد: من در یک واحد دانشگاهی چند واحد درسی تدریس می کردم، اما واقعا حس دانشگاه و دانشجو به من دست نمی داد چون هیچ تکاپو و تلاش و انگیزه ای نه تنها در بحث علمی، بلکه در هیچ زمینه از آن دانشجوها نمی دیدم، یعنی نه انگیزه سیاسی داشتند و نه اجتماعی و فرهنگی و معلوم بود دانشگاه برای تربیت و پرورش آن دانشجوها هیچ برنامه ای ندارد.

وی با بیان اینکه روزگاری دانشجو نماد مطالبه گری و حق طلبی در جامعه بود، خاطرنشان کرد: دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته و روشنفکر جامعه شناخته می شوند. به علاوه در بسیاری از میدان های مبارزه و جهاد و خدمت به جامعه پیش قدم و نمونه و الگوی دیگران هستند، اما متاسفانه امروز خیلی کم چنین دانشجو و دانشگاهی داریم که دانشجوی این چنین تربیت کند.

امام جمعه اسالم دانشگاه و دانشجو را با سیاست عجین شده دانست و گفت: متاسفانه عده ای در این دو دهه اخیر آن قدر از دانشجوها به عنوان ابزار سیاسی در برخی رای گیری ها و انتخابات استفاده کردند و دانشجو را وارد بازی های سیاسی و جناحی کردند که فقط دانشگاه ها و دانشجوهای ما سیاست زده شده اند و نوعا به بلوغ سیاسی که خودشان بتوانند راهنمای جامعه باشند نرسیده اند. چنین دانشجویی منفعل می شود و دیگر حالی برای درس خواندن و تلاش و انگیزه خدمت به جامعه نخواهد داشت، اما جهاددانشگاهی می تواند این رخوت و سستی را از بین ببرد. باید افراد نخبه و علاقه مند که زمینه فعالیت های علمی و فرهنگی جهادی را دارند شناسایی کند و با سازماندهی و سپردن مسئولیت های کوچک آنها را برای پذیرش مسئولیت های بزرگ جامعه در آینده مهیا و آماده کند.

باقری با بیان اینکه جهاددانشگاهی باید موتور انگیزه دانشجو را روشن کند، متذکر شد: دانشجوی با انگیزه برایش فرق نمی کند در کلاس درس باشد یا در گل و لای سیل لرستان، در گرمای خلیج فارس در فازهای نفتی تلاش کند یا در سرمای سهند و سبلان به اکتشاف و استخراج معادن بپردازد، در جنگلهای سرسبز شمال با دانش و تلاش به حفظ منابع محیط زیست بپردازد یا در کویر نطنز اورانیوم غنی سازی کند، بلکه دانشجوی جهادی سرباز انقلاب و زمینه ساز تمدن اسلامی و ظهور حضرت مهدی(عج) در گام دوم انقلاب است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      جوانان ایران قادرند خودشان طراحی و ساخت داشته باشند و از تکنولوژی روز بهره ببرند مهندسی معکوس امری مضموم است و خیلی افتخار نیست و به نظر حقیر حق و ناس است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آمریکا همین حافها شنیده که ظریف را تحریم کرده ..

      • بدون نام

        مذموم_حق الناس

      • AaAaAaAaA

        اگر نمایندگی لامررگینی را‌به ایران بدهند چند وقت که گذشت موتور پیکان وانت را روی آن میبندند
        کارشناسان میگویند چرا میگویند خ هستیم ارزانتر در رزاد

    • یعقوب

      همینکه پراید راازکره جنوبی که سازنده ان است داریم کپی میکنیم کافی است اصلا خودروی ملی مگرداریم

    • بهلول

      با این وضع نظارتی شما
      کم کم ب جایی میرسیم ک باید پراید سوارشیم با قیمت لامبورگینی

    • کارمند

      با عرض معذرت فعلا عبا و عمامه و مهر وتسبیح هم از چین وارد میشود چه رسد به تولید لامبورگینی

    • بدون نام

      چون واسه لامبورگینی پیش فروش و صف نیست و پشت امپرشم طراحی تازه مث ساینا نداره

    • بدون نام

      حالا ی دو روز دیگه موتور پراید را میذارن روی ی اتاق شبیه لامبورگینی و تحویل ميدند..!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرفت عجیب درسته

    • رهگذر

      خخخخخخخ
      عالی بود

    • بدون نام

      جوک داری میگی...
      همون پرایدم به زور تولید میکنی

    • بدون نام

      سایپا توی تولید فرغون پراید مونده !!!!!!!! چه برسه تولید لامبورگینی ..‌‌.‌‌‌‌‌.‌‌.. در خواب بیند پنبه دانه .........

    • بدون نام

      حقا که چیزی از علم نمیدونید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون دولت احمدی نژادبودایران پیشرفت کرددرحدجهانی بردبالا نه این دولت روحانی اوردزیرزمین واین وضع مملکت به ضررنظام وبه نفع دشمنان

      • دونالد ترامپ

        اره دوره احمدي نژاد يه دختره توي زير زمينشون انرژي هسته اي ساخت

    • بیکار

      چرا جوک میگی یک پراید که ۳۰ سال پیش کره وارده ایران کرده ما هنوز داریم ازان کپی. برداری می کنیم لامبورگینی که خوابش را هم نمی توان دید تاچه برسد به ساختن ان

    • سلطان

      آبروی لامبورگینی رو نبرید دیگه

    • سارا

      پراید خودروی ملیمون اینه وای بحال روزیکه لامبورگینی تولید کنیم

    • بدون نام

      پراید ساخت امریکا است نه کره

    • بدون نام

      به امید روزی که استانهای شمالی بدونه زباله ادامه حیات بدهد

    • بدون نام

      برترینها ببین چه خبرهایی منتشر میکنی بعد که نظر میدیم سانسور میکنی اخه خدایی وقتی این چیزها رو میگذاری میشه ساکت موند؟ اخه جواب این اقا رو میشه جور دیگه داد اما حیف که سانسور میشه

    • بهلول

      آقای باقری خودت فهمیدی چی گفتی

    • مهدی

      پیچیدگی های سیاسی و اقتصادی مهمتر از پیچیدگی های علمی و تکنولوژیکی شده.
      این دو بخش است که تاثیری بر پیش رفت و سعادت ایرانی میگذارد.
      سیستم های اطلاعاتی و فرهنگ بازدارنده و گزینش نا اهلا ن بستر تمام معضلات کشور شده.
      حزب و یا گروهی وجود ندارد که عنان رفع مشکلات را بعهده بگیرد.
      و دلسوزان آنقدر که احساسی هستند .توانائی جمع کردن افراد لایق در تمام بخش ها را ندارند.
      دشمنی هم روز بروز از داخل و خارج سیستماتیک تر و مخرب تر میشود.
      سیاست پولی اغنا اجتمائی را در بخش بزرگی از متولیان بوجود آورده و به هیچ وجه احساس نیاز و تاثیر گذاری در سامان کشور را ندارند.

    • .

      چون آشغال تولید میکنن ب جا لامبورگینی تحویلت میدن چون میخوان همش سود چندبرابری کنن

    • بدون نام

      چون نخبه های ما رفتن . و پخمه ها دارن کشور اداره می‌کنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی چی تولید کنیم؟؟؟؟

    • بدون نام

      ما تو ساختن ابزار جنگی استاد هستیم نه کالاهای دیگر

    • اسالم

      با جهل ، دروغ ، نیرنگ ، دزدی ، اختلاس و بیعدالتی نمیتوان لامبورگینی تولید کرد .

    • بدون نام

      واسه اینکه همه متخصصین را فراری دادید وهرچی نخاله بود پست ومقام

    • بدون نام

      چون دزد داریم... کشوری که سانتریفیوژ تولید میکنه و موشک نقطه زن میسازه خودرو نمی تونه بسازه... دزدها رو بگیرید

    • پارمیس افضلی

      این حاج اقا خبلی اطلاعات دارن وچرا حضوری در سیما حاضر نمیشن تا از طزیق تلویزیون از بیاناتش بهرهمند شویم حزفاش تو دل میشینه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لامبورگینی نمیتونیم بسازیم ولی لامبورچینی میتونیم از چین بیاریم

    • علی

      دو شرکت ایران خودرو و سایپا جواب گرونی ماشین ها و طلب مشتریاشون رو نمیدن، توقع دارید لامبورگینی تولید کنند. ساندرو ثبت نام میکنند و پولش رو جلوتر از مردم میگیرن اما موقع تحویل ال نود تحویل میدن. کدوم مسعول تا حالا به همین مشکل رسیدگی کرده.

    • بدون نام

      خودشو یا وانتش رو؟

    • بدون نام

      یکی از دوستان کامنت گذاشته که دوره احمدی نژاد ایران در حد دنیا رفته بالا

      فکر کنم جیب خودشون رو منظورش بوده
      درست میگه جیب ها شون خیلی پیشرفت کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج