۸۹۵۱۱۱
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

جنجال تازه درباره سیستم انتخاباتی آمریکا

اتصال سیستم انتخاباتی آمریکا در سال گذشته به اینترنت، ‌ جنجال تازه ای را در این کشور رقم زد مبنی بر اینکه احتمال هک شدن این سیستم وجود دارد.

ایرنا: اتصال سیستم انتخاباتی آمریکا در سال گذشته به اینترنت، ‌ جنجال تازه ای را در این کشور رقم زد مبنی بر اینکه احتمال هک شدن این سیستم وجود دارد.

به گزارش «ای‌بی‌سی اکشن نیوز» که یک شبکه تلویزیونی زیرمجموعه شبکه «ای‌بی‌سی» است، ‌ محققان دریافته اند که ۳۵ سیستم انتخاباتی آمریکا طی ماه ها و حتی سال ها به اینترنت متصل بوده است. ۹۱۰۹

مقام های انتخاباتی آمریکا همواره تاکید داشته اند که سیستم های انتخاباتی این کشور هیچ گاه به اینترنت متصل نیست و امکان هک شدگی وجود ندارد.

جنجال تازه درباره سیستم انتخاباتی آمریکا

اما گروهی از کارشناسان امنیتی انتخاباتی پی برده اند که دهها سیستم انتخاباتی در ۱۰ ایالت در سال گذشته به اینترنت متصل بوده اند.

به گفته «استو اسجوورمن» کارشناس امنیت سایبری، مایه تعجب است که سیستم های انتخاباتی سراسر کشور، آنلاین است و در دسترس هکرها قرار دارد.

وی افزود: به دلیل بی توجهی، ‌ سیستم های رای گیری در وضعیت آنلاین قرار دارند که به طور خاص زمینه ورود روس ها به سیستم و تغییر در نتایج را فراهم می کنند.

به طور کلی، آرا در کارت های حافظه سیستم های رای گیری در مراکز اخذ رای ذخیره می شود.

پس از انتخابات، ‌ کارمندان مراکز اخذ رای این کارت ها را از دستگاه ها خارج و به دفاتر انتخاباتی بخش ها منتقل می کنند.

اما برخی بخش ها که خواستار دستیابی سریعتر به نتایج هستند، از مودم های بی سیم استفاده می کنند که یا در داخل ماشین های رای گیری تعبیه و یا از خارج به آن وصل می شود تا آرا به طور الکترونیکی ارسال شود.

سیستمی که این آرا را دریافت می کند، سرور SFTP نام دارد که با پشتیبانی سیستم امنیتی «فایروال سیسکو» به اینترنت وصل می شود.

به دلایل امنیتی این سرور و فایروال تنها چند دقیقه قبل از انتخابات به اینترنت متصل می شود تا روند انتقال آرا را آزمایش کند. همچنین این اتصال پس از انتخابات برای انتقال آرا به اینترنت وصل می شود.

دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در سال ۲۰۱۶ برگزار شد، ‌ با بحث و جنجال هایی در مورد دخالت روسیه در آن و سنگین کردن کفه ترازو انتخابات به نفع ترامپ همراه بود.

به همین منظور، پرونده ای برای بررسی دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ باز شد که ریاست آن را «رابرت مولر» برعهده داشت.

این پرونده در حالی بسته شد که فشارهای مربوط به آن تا انتخابات ۲۰۲۰ از سوی دموکرات ها باقی خواهد ماند.

مولر در گزارش خود در ارتباط با این پرونده اعلام کرد که در روند تحقیقات نتوانسته "با قاطعیت مشخص کند" که ترامپ در اجرای عدالت کارشکنی نکرده است.

در این گزارش آمده است: شواهدی که در خصوص رفتار و نیات رئیس جمهوری به دست آوردیم، مسائل دشواری را مطرح می کند که مانع از آن می شود تا با قاطعیت حکم دهیم که تخلفی روی نداده است. از همین رو، این گزارش در حالی که نتیجه گیری نمی کند که رئیس جمهوری تخلفی مرتکب نشده است، در عین حال او را نیز تبرئه نمی کند.

مولر نتیجه گیری کرد که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ با کمک آژانس تحقیقات اینترنتی و از طریق شبکه های اجتماعی برای افزایش شانس پیروزی ترامپ تلاش و در آن انتخابات دخالت کرد. اما "اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ با اقدامات مداخله جویانه دولت روسیه در انتخابات هماهنگی نکرده بودند. "

بازپرس ویژه همچنین در جلسه کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات هاست، ‌ گفت که تنها دلیل عدم تعقیب قضائی ترامپ، رویه وزارت دادگستری است که رئیس جمهوری مستقر را تحت تعقیب قرار نمی‌دهد. وی در عین حال گفت که پس از کنار رفتن از قدرت، امکان تحت تعقیب قرار دادن ترامپ وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • AAAAAAAAA

      باز رساند ها حق اعتراض به انتخابات را دارند و حتی پیگیری هم میکنند
      در انتخابات ایران هر اتفاقی بیفتد آب از آب تکان‌نمیخورد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج