۹۰۰۶۹۳
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

عضو شورای شهر: سگ‌کُشی در تهران ادامه دارد

یک عضو شورای شهر تهران می گوید به شواهدی دست پیدا کرده است که کشتن سگهای بدون صاحب در شهرداری و توسط پیمانکاران همچنان ادامه دارد. این در حالی است که هفته گذشته اعتراض تعدادی از هواداران حقوق حیوانات در اعتراض به کشتن سگهای بدون صاحب با اسید در مقابل شهرداری تهران با حضور پلیس، منجر به بازداشت تعدادی از شهروندان شد.

خبرآنلاین: حسن خلیل آبادی، عضو شورای شهر تهران و رئیس شورای شهرستان ری می گوید کشتار سگ‌های بدون صاحب با تزریق اسید در رگ که هفته گذشته باعث جنجال در تهران شده بود، همچنان در مرکز امحای حیوانات در جنوب تهران ادامه دارد.

این گفتگو پس از نشست علنی شورای شهر تهران در روز یکشنبه سوم شهریورماه در صحن علنی شورا انجام شد که در ادامه می خوانید:

هفته گذشته شما با حضور در مرکز نگهداری از حیوانات بدون صاحب در جنوب تهران، گزارشهای دست اولی از تخلفات شهرداری دادید. هر چند یک توئیت افشاگرانه در حساب کاربری شما منتشر و پس از ساعاتی پاک شد، ولی گزارش شما از تخلفات پیمانکار، باعث شد هواداران حقوق حیوانات، به عملکرد شهرداری معترض شوند. یافته های جدید شما در این باره چه می گوید؟

یافته های ما نشان می دهد این اتفاق در آنجا افتاده و هنوز هم دارد می افتد. همکار من آقای آرش حسینی میلانی امروز گفت ما اسنادی به دست آورده ایم که هنوز هم این اتفاق در آنجا می افتد. برخی می گویند این فیلمها مال سال ۹۶ یا ۹۵ یا ۹۷ است، به نظرم زمان این فیلمها باعث نمی شود شما یک کار بسیار شنیع و زشت را از ذهن دور کنید. اگر فیلمی مربوط به ۱۰ سال پیش باشد که حیوانات را اذیت می کنید یا انسانها را آزار می دهید یا به طبیعت آسیب می زنید باز هم دیگران را ناراحت خواهد کرد.

مسئله مسئولیت تخلفی است که انجام شده و طبعا زمان انجام این تخلف هم در مسئول دانستن اشخاص موثر است؟

بله، حتی اگر زمان فیلمی که از کشتار سگها منتشر شد را سال ۹۶ هم بدانیم باز هم مسئولیت با شهرداری است. از همه مهمتر، شهرداری اعتراف کرد این فیلم مربوط به عملکرد پیمانکاری است که قبلا بوده است، البته الان گفتند قطع رابطه شده. وقتی ماشین آنجاست و پیمانکار مربوطه هم هست و این اتفاق در هر سالی افتاده، معلوم است یک روند غیر انسانی آنجا شکل گرفته که بیشتر جنبه های درآمدی دارد. نباید با جان انسانها و حیوانات و طبیعت کاری کنیم که فقط پول درآوریم. باید استانداردهای رفتاری امروز جهان در ارتباط با حیوانات، انسانها و طبیعت را اجرا کنیم. همه موجودات خداوند ارزشمند هستند و باید حقوقشان را حفظ کنیم.

عضو شورای شهر: سگ‌کُشی در تهران ادامه دارد

از بازداشت شده های اعتراض به کشتار سگها خبر جدید ندارید؟

از پلیس و دادستانی خواهش کردیم آنها را آزاد کنند. اینها افرادی بودند که احساساتشان جریحه دار شد و تند حرف زدند. شخصا با این برخوردها موافق نیستم. نباید اصلا پلیس در تجمع این اشخاص مداخله می کرد. آنها مقابل شهرداری آمدند و به کار غلطی معترض هستند. اگر اعتراضات مردم را اینطور جواب بدهیم، اعتراضات انباشت می شود و به صورت مطالباتی درمی آید که نمی توانیم بعدا پاسخگو باشیم. باید هر اعتراض منطقی مردم را بپذیریم، گردن بگذاریم و حتی از آن پذیرایی کنیم و بگوییم از این که مردم به حقوق حیوانات حساس هستند، افتخار می کنیم. من تعداد بازداشتی ها را نمی دانم و اطلاعاتشان را ندارم. معمولا ما نمی توانیم در امور پلیسی و قضایی مداخله کنیم.

چطور نگرانی مردمی که معترض هستند را جواب می دهید؟

ما با سازمانهای مردم نهاد فعال در امر حقوق حیوانات هفته گذشته در ستاد سمن ها جلسه داشتیم و آنجا هم نگرانی شان این بود بازداشتی ها آزار نبینند. ضمن اینکه سمن ها برای استمرار تخلفی که درباره حیوانات انجام می شد، نگران بودند، امیدواریم قوه قضاییه بازداشت شدگان را آزاد و دلجویی کند.

چطور می توانید مطمئن شوید که تخلف تکرار نمی شود؟

مستمر بازدید می کنیم و حتی اگر بشود باید آنجا دوربین نصب کنند و پیمانکاران را کنترل کنند.

نمی توان گفت حیوانات را به جای دیگری می برند و تخلف را تکرار می کنند؟

نه، پیمانکاران مخفیانه که نمی توانند کاری کنند. باید قرارداد ببندند و نظارت شوند. شورای شهر در قراردادها نظارت می کند و بعید است بتوانند این کار را مخفیانه انجام دهند.

منظورم حتی زنده گیری و رها سازی سگها در حریم شهرهای دیگر است تا شهرداری آن شهرها هم مجبور به بستن قرارداد با پیمانکار شوند؟

متاسفانه این اتفاقات وجود دارد. وقتی نگاه ما به پدیده ها صرفا اقتصادی باشد این اتفاقات هم می افتد. اگر قرار است من شغلم را ساماندهی حیوانات بلاصاحب قرار دهم، باید اخلاقی و انسانی رفتار کنم. این که آنها را در شهر یا روستای دیگر رها کنم یا به این وضع بکشم، این کار غیراخلاقی است. در هر حرفه ای هم ممکن است این اتفاقات بیفتد. چرا می گوییم قرآن، کم فروش را لعنت کرده است؟

پیمانکاری قرار بوده حیوانات را جمع کند، ساماندهی و عقیم کند و طبق پروتکل های بین المللی با آنها رفتار کند. وقتی حیوانات را می کشد، او هم مانند گرانفروش و کم فروش است که از نظر آموزه های دینی هم گناه و تخلف کرده. موجوداتی که این فرد با آنها سر و کار دارد، زبان ندارند و نمی توانند از خود دفاع کنند ولی انسان واقعی به خودش اجازه نمی دهد از ضعف دیگران نان بخورد.

متاسفانه ما در کشورمان وضعی داریم که از ضعف دیگران مانند معتادان، بیماران و نظایر آنها، استفاده تجاری می بریم و وضعیت بسیار بدی شده است. این که برویم داروخانه را انبار کنیم و بازارسیاه درست کنیم، قابل پذیرش نیست. ترک دادن معتادان با کتک زدن در کمپ، کم فروشی است، همانطور که کشتن سگها به این شکل فجیع بدون توجه به اصول و پروتکل های بین المللی کم فروشی و تخلف است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینها انسان نیستنداینها ازگرگ هم درنده ترندبا گرگ بایدچکارکرد؟ اگرگرگ رابه حال خود ها کنی همه را می درد پس بایدبااین حیوانات انسان نما برخوردشدیدشود

    • بدون نام

      چند تا از این سگها ولگرد را در خونه این آقا رها کنید بعد باهاش مصاحبه کنید

      پاسخ ها

      • ایرانی اصل.

        توهم بدون شک ازاون داررودسته ی داعشی هیتی.

    • ش

      این شهر دار سادیسمی سگ کش تهران 'محاکمه باید گردد!

    • بدون نام

      داخل شهرها سگ هادربین مردم به دنبال غذا میگردندکه تمام موهای بدن انها بعلت بیماری بطور کامل کنده شده خوب شهرداری با این سگ های بیمارکه سلامت مردم خصوصا بچه های کوچک را به خطرمی اندازد چکار بایدبکند؟حامیان حیوانات کجا هستندچرا برای درمان ونگهداری سگ های ولگرد هزینه وکمک نمیکنند؟ فقط شعار میدن.الان وجود سگ،گربه،موش درشهرها به یک معضل بزرگ تبدیل شده که همه باید کمک کنند، حتی مردم ،مردم با ریختن اشغال و غذاهای فاسد زمینه را برای حضوراین حیوانات فراهم میکنند، شهرداریها وشورای شهرها هم که فقط بفکرپرکردن جیب خودشان هستند.

      پاسخ ها

      • حسین احمدی

        شهرداریها کار درست و بجا انجام می دهند زمانی که یک سک به زن و یا یک بچه حمله می کنند همه شهرداریها را مقصر می دانند
        باید به این کار ادامه داد منتها به شکل دیگری
        در ضمن موضوع مهم مملکت ما سکها نیستند چرا اذهان عمومی را با این موضوعات حاشیه ای منحرف می کنید

    • محسن

      موافق هستم کلیه سگ های ولگرد نابود شونند مخصوصا در شهر ها که از نیمه شب که سگ ها گروهی هستند واقعا خطرناکنند سگی که از دهانش اب سفید و خودش را با عصبانیت گاز میگردد درمان ویا نزدیک شود مخصوصا زمانی که گرسنه هستند واقعا هار میشونند

    • بدون نام

      می خواین ما بچه هامدن رو فدای سگ ها کنیم منطقه 22 تهران شهرک شهید باقری گله ای حرکت می کنند سگ ها کار از به دونه گذشته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب آدم حسابی راهش که این نیست
        باید سگ ها عقیم بشن
        پس به خاطر این همه قتل و تجاوز باید آدما رو هم قتل عام کنن؟؟؟

    • بدون نام

      بس چرت وپرت مملکتو ول کردن چسبیدن به سگ میخوای سگ ببرن خونه کباب بدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج