جاباما
۹۰۱۰۷۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

۱۳۰هکتار از جنگل‌های مریوان طعمه حریق شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: ۱۳۰ هکتار از جنگل های این شهرستانطی چند روز گذشته طعمه حریق شد.

ایرنا: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: ۱۳۰ هکتار از جنگل های این شهرستانطی چند روز گذشته طعمه حریق شد.

شاهرخ محمودی روز سه شنبه اظهار داشت: طی پنج روز گذشته ۶ مورد آتش سوزی گسترده در جنگل‌های این شهرستان به وقوع پیوست که با حضور به موقع نیروهای اطفاء حریق و همیاران طبیعت مهار شد.

وی افزود: طی گزارش دریافتی از همیاران طبیعیت مبنی بر آتش سوزی جنگل‌ در روستاهای بیله و بلکر نیروهای اطفاء حریق به محل اعزام شدند و با همکاری طبیعت دوستان و اهالی روستاهای اطراف آتش سوزی مهار شد.

رئیس منابع طبیعی مریوان یادآور شد: یکی دیگر از آتش سوزی‌ها مربوط به شعله ور شدن آتش در جنگل های بلکر، زیبای و شکلان بود که بعد از ۱۴ ساعت تلاش مستمر نیروهای مردمی و اطفاء حریق منابع طبیعی مهار شد.

وی اضافه کرد: گسترده‌ترین آتش سوزی گزارش شده مربوط به آتش سوزی جنگل های مرزی ساوجی، قلقله و میرگه‌دریژ بود و از کشور عراق در حال سرایت به جنگل‌های ایران بود که همیاران طبیعت با همراهی مردم و نیروهای منابع طبیعی بعد از ۹ ساعت تلاش بی وقفه موفق شدند آتش سوزی را کنترل و مهار کنند.

محمودی گفت: به دلیل ورزش باد موافق آتش سوزی، حریق دوباره به جان این جنگل ها افتاد و نیروهای اطفا حریق و یگان حفاظت اداره به همراه همیاران طبیعت دوست در سه شبانه روز موفق به مهار آتش سوزی شدند.

وی افزود: به منظور اطمینان از سرایت نکردن دوباره آتش سوزی عراق به خاک ایران، نیروهای اطفا حریق اداره در منطقه مرزی مستقر شدند و ضمن پاکسازی جنگل از کنده‌های خشک و ذغال های حاصله و ایجاد آتش‌بُر عریض هستند.

رئیس منابع طبیعی مریوان یادآور شد: در امروز نیز گروه دیگری از نیروهای اداره به حریق ایجاد شده در جنگل‌های روستای نی و مراتع روستای جانوره اعزام شدند و توانستند با همراهی مردم منطقه و انجمن های مردم نهاد حریق را مهار کنند.

محمودی از دهیاران، شوراها، اهالی روستاها، انجمن های مردم نهاد و طبیعت دوستان همیشه همراه درخواست کرد به محض مشاهده حریق، ضمن انجام عملیات اولیه جهت پیشروی حریق با سامانه ۱۵۰۴ تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت نیروهای اطفا حریق اداره به محل اعزام شوند و اقدامات لازم را برای اطفا حریق انجام دهند.

از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار را مراتع تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج