۹۰۱۰۹۴
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

ترویج تعصب قومی خلاف استراتژی نظام است

مشاور رئیس جمهوری در امور اقلیت‌های قومی و مذهبی گفت: کسانی که نفرت پراکنی می کنند و قومی را در برابر قومی و مذهبی را در برابر دیگری قرار می دهند دوست ملت ایران نیستند.

ایسنا: مشاور رئیس جمهوری در امور اقلیت‌های قومی و مذهبی گفت: کسانی که نفرت پراکنی می کنند و قومی را در برابر قومی و مذهبی را در برابر دیگری قرار می دهند دوست ملت ایران نیستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی یونسی طی سخنانی در جشنواره سالانه خانه تالشان با بیان اینکه دولت باید سپاسگزار اقوامی باشد که در حفظ و تقویت هویت فرهنگ خود تلاش می‌کنند، اظهار کرد: این تلاشی است که باید همه مردمان برای حفظ هویت قومی، تاریخی، مذهبی و فرهنگی خود داشته باشند؛ چرا که مسئولیت ملی و هویت ملی هم از همین راه تقویت می شود.

وی با بیان اینکه هویت ملی ما چیزی جز همین هویت های مختلف و جزئی نیست، تاکید کرد: ملت ایران یعنی همین اقوام و هویت ها. ایران بدون این هویت های خرد وجود ندارد. هرکدام از این هویت های محلی، قومی و مذهبی بخشی از بایگانی و حافظه ملت ایران است.

ترویج تعصب قومی خلاف استراتژی نظام است

یونسی ادامه داد: فرهنگ هر قومی شامل زبان، آداب، رسوم، شیوه زندگی و پوشش می شود که بخش کوچکی از آن در همین جشنواره دیده می‌شود. این هویت ها برای جمهوری اسلامی ایران و اسلام و ایران یک فرصت است.

مشاور رئیس جمهوری تاکید کرد: هست قوم ایرانی تهدیدی برای امنیت ملی نیست. امنیت ملی ما به وسیله همین اقوام تاکنون حفظ شده و پس از این هم جز این نخواهد شد. همین تهران را اگر تجزیه کنیم چیزی جز همین اقوام نیستند.

یونسی افزود: تهران که مرکز جمهوری اسلامی است به جز همین اقوام نیست و اگر شهرداری تهران کمک کرده که چنین مراسمی برگزار شود، وظیفه او است و باید کمک کند که همه اقوام در تهران با حفظ هویت خود بتوانند برنامه هایی مشابه داشته باشند که به انسجام ملی و امنیت آن کمک می‌کند.

وی با طرح این پرسش که چرا عده‌ای از تفاوت ها می ترسند، اظهار کرد: چرا افرادی از اینکه اقوام ایرانی زبان شان، هویت و قومیت شان و مذهب شان را پاسبانی کنند و آن را تقویت و ترویج کنند ناراحت باشند؟ اینها همه در تقویت هویت ملی است.

مشاور رئیس جمهوری تصریح کرد: کسانی که سعی می کنند قومیت های مختلف را در برابر هم قرار دهند عملی را مرتکب می شوند که خیانت به ملت ایران و منافع ملی ماست که البته گاهی چنین اقداماتی از سوی دوستان ناآگاه انجام می‌شود.

یونسی با یادآوری اینکه امسال سال انتخابات است، تاکید کرد: اجازه دهیم نمایندگان واقعی مردم در مجلس حضور داشته باشند و ما در تعیین سرنوشت مردم، دخالت نکنیم. اجازه دهیم کسانی که حامی مردم و هویت ملی خود هستند به صحنه بیایند.

وی ادامه داد: در زمان تقسیم وظایف و قبول مسئولیت‌ها کسانی می آیند و خود را به جای جمهوری اسلامی قرار می دهند و با نگاه های انحصار طلبانه و بدبینانه که خود را حاکم و مردم را رعیت می دانند جلوی حضور برخی را در مناصب می گیرند، در حالی که این استراتژی نظام، تاکید رهبری و اراده دولت است که همه اقوام در اداره امور مشارکت داشته باشند. پس رد یا تایید افراد باید بر اساس شایستگی باشد نه چیز دیگر.

یونسی در پایان تاکید کرد: همه کسانی که از تعصبات قومی مذهبی و دینی که ضد مصلحت نظام و مردم است حمایت می‌کنند راه نادرستی را پیش گرفته اند؛ چرا که جمهوری اسلامی هیچگونه تعصبات قومی دینی و مذهبی را بر نمی تاید، پس کسانی که نفرت پراکنی می کنند و قومی را در برابر قومی و مذهبی را در برابر دیگری قرار می دهند دوست ملت ایران نیستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      منافق بدتر ارکفر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج