۹۰۱۶۳۶
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

تهدید اردوغان به انصراف از خرید اف ۳۵

رئیس جمهوری ترکیه امکان خرید جنگنده‌های سوخو-۳۵ و سوخو-۵۷ روسی به جای جنگنده‌ اف-۳۵ آمریکایی را بعید ندانست و یادآور شد که به همین منظور هم از نمایشگاه بین‌المللی هوافضا «ماکس-۲۰۱۹» در روسیه دیدن کرده است.

تسنیم نوشت: رئیس جمهوری ترکیه امکان خرید جنگنده‌های سوخو-۳۵ و سوخو-۵۷ روسی به جای جنگنده‌ اف-۳۵ آمریکایی را بعید ندانست و یادآور شد که به همین منظور هم از نمایشگاه بین‌المللی هوافضا «ماکس-۲۰۱۹» در روسیه دیدن کرده است.

"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه امکان خرید جنگنده‌های سوخو-۳۵ و سوخو-۵۷ روسی به جای جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکایی را بعید ندانست.

اردوغان روز سه شنبه به همراه "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه از نمایشگاه بین المللی هوا-فضا «ماکس-۲۰۱۹» دیدن کرده و علاقه مندی زیادی به جنگنده‌های جدید روسی و امکان خرید آنها نشان داد.

رئیس جمهوری ترکیه شب گذشته در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره امکان خرید جنگنده‌های روسی گفت: «چرا که نه؟ ما بدون هدف به نمایشگاه فناوری‌های هوایی روسیه نرفته بودیم. پس از آنکه از تصمیم نهایی آمریکا درباره حذف ترکیه از طرح برنامه جنگنده‌های اف-۳۵ آگاه شدیم، اقدامات مشخص در این زمینه را انجام خواهیم داد. ما نگرانی از این مسئله نداریم اگر این جنگنده‌ها را دریافت نکنیم، هر چیزی ممکن است. بازاری که ما می‌توانیم نیازهای تجهیزاتی خود را تامین کنیم و به آن نیاز داریم، بزرگ‌تر از آن چیزی است که لازم است.»

این در حالی است که "مارک اسپر" رئیس پنتاگون نیز اعلام کرده است که اگر ترکیه از ادامه تماس‌ها با مسکو برای تحویل سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ روسی صرف‌نظر نکند، نمی تواند هواپیماهای اف-۳۵ آمریکایی را به دست آورد. به گفته وی، آنکارا نمی‌تواند به طور همزمان هم با روسیه و هم با آمریکا برای دریافت تجهیزات نظامی گفتگو کند.

روز گذشته "دمیتری شوگایف" مدیر سرویس فدرال همکاری‌های نظامی-فنی روسیه در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی هوافضا «ماکس-۲۰۱۹» اعلام کرد که دو طرف روسی و ترکیه‌ای در حال بررسی امکان فروش جنگنده‌ سوخو-۳۵ و در آینده دورتر، جنگنده سوخو-۵۷ به آنکارا هستند و وی با رئیس صنایع دفاع ترکیه در این باره مذاکراتی انجام داده است. بهگفته وی، آنکارا به فناوری‌های هوایی روسیه بسیار علاقه مند شده، به این دلیل که وضعیت مشارکت ترکیه در برنامه تولید جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکایی نامشخص است.

لازم به ذکر است، جنگنده سوخو- ۳۵، یک جنگنده چندمنظوره ساخت روسیه از نسل ۴++ است که تاکنون تنها به کشور چین فروخته شده و در آینده نزدیک امکان صادرات آن به اندونزی، هند و مالزی نیز وجود دارد.

جنگنده سوخو- ۵۷، نیز از جمله جدیدترین جنگنده‌های روسی از نسل پنجم است که برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی هوا-فضا «ماکس-۲۰۱۹» در معرض نمایش عمومی قرار گرفت و ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان از نزدیک از آن دیدن کرده و رئیس جمهوری ترکیه نسبت به ویژگی‌های این هواپیما علاقه مندی خاصی نشان داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوست راننده ترانزیتی میگفت ا اوایل انقلاب وقتی می خواستیم از شهرهای بزرگ ترکیه رد بشیم (صبح) دود غلیظی شهرها رو فرا گرفته بود (دود ناشی از سوزاندت تپاله جهت پخت نان) ولی الان...... , اونا کجا.............ما کجا .

      پاسخ ها

      • mojtaba khazaee

        یک کشور رو مردمش میسازن نه دولتش
        وقتی مردم ما وابسته به پیکان و پراید هستن و اون رو یه ایده آل برای خودشون میدونن چطور انتظار دارید پیشرفت کنن
        در ترکیه هم همینه وقتی مردمش میخان پیشرفت کنن میکنن و هیچ چیز جلودارشون نیست و این قانون در تمام دنیا هست
        خواستن توانستن است

    • کهنه سرباز وطن

      ترکیه ای از نظر ثروت های خدادادی هیچ گونه جایگاهی در دنیا ندارد در برابر کشورمان که جایگاه هفتم دنیا رو داراست و با توجه به رابطه راهبردی کشورمان با روسیه دارد چطور ترکیه میتواند جنگنده های سوخو ۳۵و جنگنده‌های نسل پنجم روسی رو خریداری کند کشورمان نتواند بخرد و خلبانان شجاع ایرانی باید جنگنده‌های رژیم سابق ایران رو که متعلق به چهل سال پیش هست رو سوار شوند ودر جنگهای هوائی بخاطر تجهیزات قدیمی و فرسوده حرفی برای گفتن نداشته باشند.

    • بدون نام

      سوخو۳۵ هماهنگ تره،البته ترکیه هم زرنگه،شکم سیرجلومی رودکه آمریکاپررویی نکند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج