۹۰۲۲۶۰
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

بازار توزیع بنزین؛ جایگاه‌داران شیرینی می‌گیرند!

سوءاستفاده برخی جایگاه‌داران، نظارت ضعیف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بر روی جایگاه های عرضه و صدور اطلاعیه‌ها در زمان نامناسب و بدون توجه به اثرات آن، موجب بی نظمی بازار توزیع بنزین شده است.

سنیم نوشت: سوءاستفاده برخی جایگاه‌داران، نظارت ضعیف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بر روی جایگاه های عرضه و صدور اطلاعیه‌ها در زمان نامناسب و بدون توجه به اثرات آن، موجب بی نظمی بازار توزیع بنزین شده است.

از بامداد روز ۲۲ مردادماه (۱۸روز پیش) با اجرای مصوبه دولت و در راستای هماهنگی‌های قبلی صورت‌گرفته بین سران قوا، به‌منظور رصد و مدیریت کامل عرضه سوخت در کشور، استفاده از کارت سوخت شخصی به‌هنگام سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه بنزین الزامی شده است.

بازار توزیع بنزین؛ جایگاه‌داران شیرینی می‌گیرند!

در حالی که استقبال از این توصیه دولت برای الزام استفاده از کارت سوخت شخصی بین مردم تنها ۵ درصد بود، در روز جمعه اول شهریورماه روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: "پیرو اطلاع رسانی های قبلی به اطلاع می رساند از تاریخ روز جاری ۹۸/۶/۱ میزان سوختگیری با کارت آزاد جایگاه در هر بار سوختگیری از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافته است. "

محدودسازی ظرفیت سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌داران در حالی صورت گرفت که بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از متقاضیان دریافت کارت سوخت المثنی، هنوز کارت سوخت خود را دریافت نکرده بودند، و این مسئله مشکلاتی را برای مردم و حتی جایگاه‌داران به همراه داشت، به‌طوری‌که مردمی که کارت سوخت نداشتند و خواهان سوخـت گیری بیش از ۳۰ لیتر بودند، دوباره با دور زدن و ورود مجدد به صف سوخت‌گیری در جایگاه، در نوبتی دیگر اقدام به سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌دار می کردند که این مسئله هم مورد نارضایتی مردم و هم ایجاد ترافیک در برخی جایگاه‌ها شده است.

از سوی دیگر، در برخی جایگاه‌ها با سوء استفاده از شرایط، استفاده از کارت جایگاه‌دار را منوط به پرداخت هزینه اضافی با عناوینی چون "شیرینی" یا "پول استفاده از کارت جایگاه" کرده و از مردمی که کارت سوخت شخصی به همراه ندارند، مبالغ غیرقانونی از ۱۰۰۰ تومان تا بیش از ۱۰ هزار تومان دریافت می کنند.

برخی مخاطبان خبرگزاری تسنیم با تماس با این خبرگزاری از درخواست شیرینی استفاده از کارت سوخت جایگاه‌دار توسط کارکنان پمپ بنزین‌ها در دو جایگاه عرضه بنزین در مناطق مرکزی کلانشهر تهران خبر دادند و عنوان کردند "اگر حاضر به دادن شیرینی نبودیم، کارت جایگاه‌دار در اختیارمان قرار نمی‌گرفت"

درحالیکه دولت سعی دارد با صدور اطلاعیه‌های مستمر، توصیه‌ها و محدود کردن کارت سوخت جایگاه‌داران، مردم را ملزم به استفاده از کارت سوخت شخصی کرده و به نظام عرضه بنزین نظمی دوباره دهد، سوءاستفاده برخی جایگاه‌داران، نظارت ضعیف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بر روی جایگاه های عرضه و صدور اطلاعیه‌ها در زمان نامناسب و بدون توجه به اثرات آن، موجب بی نظمی بازار توزیع بنزین شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Omid faghihi

      هم تو فروش تقلب میکنند،شیرینی هم میخواند.

    • نااشنا

      باقیمانده پول را هم نمیدن.

    • جوان باغیرت ایرانی

      خراب بشه این مملکت که تمام مردم دیگه انگار انسانیت ومعرفت رو فراموش کردن، باعثشم تمام سران ومسولین هستن که شرایط بداقتصادی رو به همین مردم تحمیل کردن واخلاق و انسانیت مردم رو ازبین بردن

    • رسول پاسارگاد پمپ طلائیه

      چرا دروغ مینویسید من خودم پمپچی هستم تاحالا ب یکی نگفتم ی تک تومنی بیشتر بده تا دوبار سوخت گیری کنید

    • بدون نام

      این حرفها همش جو سازی و دروغه من خودم چندین بار با کارت جایگاه دار زدم دو بار هم زدم یک ریال پول اضافی نگرفتن

    • نوری

      مملکت خرتوخره که هیچ،مردم هم بیعرضه اند پس لیاقتتون همینه،تکانی به خودتان بدهید

    • علی

      ازماست که برماست

    • بدون نام

      ندیدن پول این مفت خورا عادتت میکنن باهاشون برخورد کنید شخصا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج