۹۰۴۴۳۶
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

واکنش انگلیس به اقدام برجامی ایران؛ نگرانیم!

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس نسبت به سومین گام ایران برای کاهش تعهدات برجامی، شدیداً ابراز نگرانی کرد.

ایسنا: وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه در بیانیه‌ای به نقل از یکی از سخنگویان این وزارتخانه اعلام کرد: اقدام ایران مبنی بر تعلیق محدودیت‌هایش بر سر توسعه و تحقیقات هسته‌ای بسیار نگران‌کننده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: برداشتن گام سوم کاهش تعهدات برجامی بویژه در زمانی که ما و چهار شریک اروپایی و بین‌المللی ما در صدد کاهش تنش‌ها با ایران هستند، بسیار ناامیدکننده است.

محمدجواد ظریف در بدو ورود به جاکارتا در پاسخ به پرسش ایسنا، گفت: طی چند ساعت آینده آغاز گام سوم ایران را رسماً به اطلاع خانم موگرینی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) خواهم رساند.

واکنش انگلیس به اقدام برجامی ایران؛ نگرانیم!

وی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا در خصوص واکنش اروپا و به ویژه فرانسه در رابطه با اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران و اینکه چه پیامی به این کشورها و اعضای ۴+۱ دارید، گفت: اروپایی‌ها باید به این نتیجه برسند که اگر بخواهند از آمریکا برای اجرای تعهداتشان اجازه بگیرند آمریکا هیچ وقت به آنها این اجازه را نخواهد داد. شما از رژیم و دولت کنونی آمریکا که سیاست خود را فشار حداکثری قرار داده، انتظار دارید این فشار را کم کند، حتما این کار را نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه خطاب به اروپایی‌ها گفت: شما نمی‌خواهد به ایران امتیازی بدهید و قرار نیست به ایران لطفی بکنید شما قرار است تعهدات خودتان را انجام دهید این تعهدات نه وابسته به آمریکا و نه وابسته به اجازه آمریکاست.

وی ادامه داد: اروپایی‌ها تعهداتی را در قالب برجام داشته اند. بند سه ضمیمه دو برجام نشان می‌دهد این تعهدات حتی صدور قوانین هم نیست بلکه اجرای قوانین و نتیجه اجرای آن قوانین است و اروپایی ها در اجرای تعهداتشان که ارتباطی هم با آمریکا ندارد تخلف کردند. اروپایی‌ها خبر داشتند که آمریکا با سیاست خشنی وارد شده بازهم یازده تعهد دادند و این تعهدات را چندین بار تکرار کردند و این تعهدات را اجرا نکردند در واقع هم اجرای تعهدات برجامی شان را نقض کردند هم تعهداتی که بعد از خروج آمریکا داشتند را نقض کردند.

ظریف با بیان اینکه "اگر اروپایی‌ها بخواهند منتظر اجازه کشوری بمانند که برای فشار بر ایران از برجام خارج شده، حتماً این اجازه صادر نخواهد شد"، افزود: من در سفری که به اروپا داشتم در تمام ملاقات‌ها تکرار کردم که ما حتما از این مرحله عبور می‌کنیم. همه حقوقی داریم در قالب برجام که آن را اجرا خواهیم کرد و هم از این مرحله با سربلندی عبور می کنیم کما اینکه تاکنون هم مقدار زیادی از خساراتی که در سال اول خروج آمریکا از برجام بر کشور وارد شد را به سمت جبرانش حرکت کردیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به دَرک،چطور خودتان به تعهدتان عمل نمی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا این هم خالی و بندی است. بعید می دانیم کام سوم را عملی کنند یا بصورت آب دوغ خیاری عملی کنند.

    • بدون نام

      چطورنگران تحریم آمریکابرملت ایران وضرر وزیان آن نیستی؟!ولی ازاینطرف جریان نگرانید؟!

    • بدون نام

      ای بابا ، خجالت بکشید، گام سوم یعنی چه؟! برجام را پاره کنید بریزید دور، از همان ابتدا معلوم بود که اینا مسخره بازیه، حضرت آقا هم فرمودند که دل به اروپا خوش نکنید، منتظر چی هستید؟! چرا اینقدر ترسو هستید؟ باید سردار سلیمانی رییس دیپلماسی می‌بود، حیف واقعاً... دولت بی عرضه!!!

    • د

      آقای ظریف از اول یک قدم شما بر میداشتید و قدم بعدی را بعد یک قدم برداشتن آنها نه اینکه یکباره رکورد پرش میزدیدمگر مجبورتان کرده بودند که یکباره اینجوری بپرید که آمریکا را هار کنید و حالا مجبور باشید که با هزار ترسو لرز با قدمهای کوچولو کوچولو بجای اولتان برگردید؟

    • بدون نام

      آمریکا و اروپا دیگر در برنامه هسته ای ایران مفهوم ندارد ، آنها در باتلاق فرو رفته اند .
      نه شرقی ، نه غربی جمهوری اسلامی .
      ( مرگ بر آمریکا و متحدانش )

    • بدون نام

      باش وبمیر روباه کثیف پیر

    • بدون نام

      بقول شهید بهشتی(ره): آنقدر نگران باشید تاازاین نگرانی بمیرید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج