۹۰۴۶۴۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

جیمز اطلس درگذشت

جیمز اطلس، نویسنده‌ زندگینامه نویسندگانی چون سال بلو و دلمور شوآرتز که مجموعه‌ای از زندگینامه‌های مختلف را هم ویراستاری کرد، در سن ۷۰ سالگی از دنیا رفت.

ایبنا: جیمز اطلس، نویسنده‌ زندگینامه نویسندگانی چون سال بلو و دلمور شوآرتز که مجموعه‌ای از زندگینامه‌های مختلف را هم ویراستاری کرد، در سن ۷۰ سالگی از دنیا رفت.

به گزارش نیویورک‌تایمز، جیمز اطلس، شخصیت پیشرو محافل نیویورک‌ به عنوان ناشر، ویراستار، و نویسنده زندگینامه نویسندگانی چون سال بِلو و دلمور شوآرتز، روز چهارشنبه (۱۳ شهریور) در منهتن در ۷۰ سالگی از دنیا رفت.

جیمز اطلس درگذشت

دکتر آنا فِلز، همسر اطلس گفت همسرش بر اثر سرطان ریه در بستر بیماری بود و در نهایت از پا درآمد.نقطه قوت اطلس زندگینامه‌نویسی بود.

اولین کتابش تحت عنوان «دلمور شوآرتز: زندگی شاعر آمریکایی» را در دهه سوم زندگی‌اش نوشت. چهل سال پس از آن علاقه خاصش به نوشتن زندگینامه را در کتاب «سایه باغ: داستان زندگینامه‌نویس» روایت کرد و در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد.

سپس در همکاری با انتشارات پنگوئن و لیپر مجموعه زندگینامه‌های چندین نویسنده را نوشت. هر زندگینامه حدود ۱۵۰ صفحه بود. همزمان با این کار در حال نوشتن زندگینامه سال بلو بود که ۷۰۰ صفحه شد.

«بلو: یک زندگینامه» در سال ۲۰۰۰ وارد بازار کتاب شد. نیویورک‌تایمز هم در نقد کتاب نوشت: «پس از خواندن چند صفحه از کتاب دیگر نمی‌توان رهایش کرد؛ همان‌طور که نمی‌توان از خواندن کتاب‌های سال بلو گذشت.»

خود اطلس هم معتقد بود زندگی شاعران بیشتر از اشعارشان برایش جذابیت دارد. در دانشگاه هاروارد زیر نظر رابرت لوول و الیزابت بیشاپ درس خواند و دوست داشت شاعر شود. اما پس از دریافت مدرک کارشناسی در سال ۱۹۷۱ علاقه خود را به شاعر شدن از دست داد.

دوره آموزشی را هم در دانشگاه آکسفورد زیر نظر ریچارد اِلمان، بیوگرافر جیمز جویس گذراند که خیلی تحت‌تأثیرش قرار داد: «کتاب ِالمان منبع الهام من شد. با خواندن کتاب او دریافتم دوست دارم زندگینامه‌نویس شوم.»

کمی بعد شروع به نوشتن رمان کرد و داستانی تحت عنوان «متظاهر بزرگ» را در سال ۱۹۸۶ منتشر کرد اما نقدهای بدی درباره آن نوشته شد و ناامیدش کرد. سپس فیلیپ راث به او پیشنهاد نوشتن زندگینامه سال بلو کرد. خود بلو هم با اطلس همکاری کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج