۹۰۴۸۴۷
۶ نظر
۵۰۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
پ

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

آینده‌ی انقلاب نباید فدای مسائل کوتاه‌مدت شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اساس انقلاب اسلامی بر مبنای فرهنگ عاشورایی شکل گرفته است.

خبرگزاری ایسنا: محمدباقر قالیباف در مراسم یادواره شهدای ابهر با بیان این‌که خانواده شهدا چشم و چراغ ملت ایران هستند، اظهار کرد: همه ما در این کشور با هر سلیقه، با هر فکر و نگاهی هم از بعد مادی و هم از بعد معنوی مدیون خانواده شهدا هستیم.

آینده‌ی انقلاب نباید فدای مسائل کوتاه‌مدت شود

وی با اشاره به این‌که امام خمینی (ره) در فرمایشات خود فرمودند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، عنوان کرد: ما از ماه محرم و عاشورا مفهوم و فرهنگ شهادت را آموختیم و انقلاب اسلامی ما نشأت گرفته از نهضت امام حسین علیه‌السلام بوده و اساس انقلاب اسلامی نیز بر مبنای فرهنگ عاشورایی شکل گرفته است.

این مسئول با تاکید بر این‌که به نهضت امام حسین (ع) از هر بعدی نگاه کنیم یک نهضت جامع و کامل است، تصریح‌ کرد: یکی از دلایل ماندگاری نهضت امام حسین (ع) هدف خدایی داشتن این قیام است.

وی با بیان این‌که عاشورا برای همه عصرها و نسل‌ها است، تصریح ‌کرد: واقعه عظیم عاشورا به یک سنت الهی برای همه عصرها و نسل‌ها تبدیل شده است.

قالیباف با بیان اینکه یکی از دلایل بیعت نکردن امام حسین علیه السلام با یزید این بود که ایشان نمی‌خواستند به حکومت یزید مشروعیت دهند، اظهار کرد: در صلح‌نامه‌ای که در زمان امام حسن (ع) بین ایشان و معاویه نوشته شده بود قرار بر این بود که او بعد از خود جانشین تعیین نکرده و خلافت را موروثی نکند ولی خلف وعده کرد.

قالیباف با بیان این‌که جلوگیری از انحراف در اسلام از دیگر دلایلی بود که امام حسین (ع) صلح با یزید را نپذیرفت، ادامه داد: امام حسین (ع) بر همه حوادث تلخی که در واقعی کربلا دید صبر کرد، ولی صبری که حضرت در برخی از سختی‌هایی که قبل از عاشورا بر ایشان مستولی شده بود سخت‌تر از صبر روز عاشورا بود.

این مسئول گفت: امام حسین (ع) بر این باور بودند که اسلام در حال از بین رفتن است و اگر به همین روال ادامه یابد چیزی از اسلام باقی نخواهد ماند.

وی با بیان این‌که دوگانگی از طول تاریخ اسلام بوده و ما هنوز هم با این دوگانگی روبه‌رو هستیم، افزود: امروز هم با افرادی روبرو هستیم که به لحاظ بی‌بصیرتی به اسلام ضربه می‌زنند.

قالیباف با تاکید بر این‌که عاشورا و حق و باطل همیشه وجود دارد، گفت: برای تشخیص جبهه حق و باطل نیازمند بصیرت و دقت هستیم.

این مسئول با اشاره به این‌که اسلام همیشه آنجایی دچار آسیب شده است که در تشخیص جبهه حق و باطل مخصوصاً وقتی که فضا غبارآلود می‌شود اشتباه کرده‌ایم، گفت: اینجا است که افراد جامعه باید با بصیرت تشخیص درستی دهند.

وی با بیان این‌که امروز هم با تفکرهای متحجر و اسلام انگلیسی روبه‌رو هستیم، گفت: رصد دقیق اوضاع مهم‌ترین وظیفه ما در برهه کنونی است.

قالیباف با تاکید بر اینکه امروز می‌بینیم که چگونه مسلمانان عزت پیدا کرده‌اند، افزود: اسلام امروز در مسند قدرت است و بدین لحاظ وظیفه سنگینی بر دوش ماست که اگر به این وظیفه به درستی عمل نکنیم، ظلم کرده‌ایم.

وی، اصلاح امت را از دیگر دلایل بیعت نکردن امام حسین (ه) با یزید عنوان کرد، و افزود: امام حسین علیه‌السلام وقتی که از مدینه خارج شدند فلسفه خروج خود را برای اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر عنوان کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: از آن جایی که انقلاب اسلامی ریشه در نهضت عاشورا دارد به تبعیت از این نهضت ما نیز نباید تسلیم زور شویم.

قالیباف با اشاره به این‌که از لحاظ بین‌المللی، انقلاب ما در دوره جنگ سرد که کشورهای یا زیر سلطه آمریکا و یا زیر سلطه شوروی بودند به پیروزی رسید، ادامه داد: در شرایطی که حکام ایرانی تحت حمایت آمریکا و اسرائیل قرار داشتند انقلاب اسلامی با کمک مردم به ویژه مستضعفین به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: علی‌رغم همه مشکلاتی که در عرصه بین‌المللی وجود دارد به برکت انقلاب اسلامی مسلمین با محوریت مبارزه با کفر و در راس آن آمریکا و اسرائیل از شبه قاره هند تا دریای مدیترانه یکپارچه علیه آمریکا مبارزه می‌کنند و آمریکا همه تلاش خود را جذب کرده تا بتواند بر مسلمانان مسلط شود اما به خواست الهی موفق نشده است.

قالیباف یادآور شد: شرایط امروز ما به گونه‌ای است که اگر ما موفقیت می‌خواهیم چه در بعد مادی و چه در بعد معنوی پیروز شویم یک راه بیشتر وجود ندارد و آن راه، راه ایستادگی و مقاومت در مقابل زورگویان با تمسک به فرهنگ عاشورا است‌.

وی افزود: اگر این راه را می‌خواهیم طی کنیم نباید به دشمن اعتماد کنیم، زیرا دشمن ثابت کرده قابل اعتماد نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دشمنی آمریکا با ما، افزود: آمریکا دشمن ما است و بیش از ۱۰۰ سال است که دشمنی خود را با کشور ما نشان داده است که نمونه روشن این دشمنی‌ها همین مذاکرات اخیر است.

وی با تاکید بر اینکه منافع ملی نباید فدای مسائل داخلی شود، گفت: آینده انقلاب نباید فدای مسائل کوتاه‌مدت و مقطعی شود.

قالیباف با اشاره به موضوع هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی، افزود: یکی از این نکات قابل توجه، موفقیت در این امر اعتماد به جوانانی بود که با تکیه بر آن‌ها، سیستمی که پهپاد را هدف قرار داد ساخته شد و موجب بهت و حیرت جهانیان گشت.

وی با تاکید بر این‌که کارآمدی دین در اداره جامعه را باید به اثبات برسانیم، خاطرنشان کرد: امروز که ما در مسند قدرت هستیم باید با عمل‌مان نشان دهیم که اسلام دنیا و آخرت کسانی را که در سایه نظام اسلامی زندگی می‌کنند، تامین می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد

      در انتخابات شرکت نکن و حرف مرا جدی بگیر !!

    • الیاس

      شما فکر برج سازی خودت باش. مواظب خودت هم باش

    • کریم کچل

      سیر خبر از گشنه نداره سواره خبر از پیاده
      فعلا شکمتون سیر و جیبتون پر و خونه و ماشینتون لوکس و دغدغه ی شغلی برای بچه هاتون ندارین
      بلبل میشین

    • بدون نام

      قالیباف ساکت ازت نفرت داریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آی دمت گرم

    • بدون نام

      لباس کاپتانی رو بپوش نزدیک انتخاباته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج