جاباما
۹۰۵۶۷۳
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

کدام کالاهای صادراتی ایران بیشتر ارزان شدند؟

براساس داده‌های مرکز آمار ایران، شاخص قیمت هفت گروه کالا که در فصل بهار سال جاری صادر شده از نظر دلاری افت داشته است.

تجارت نیوز: براساس داده‌های مرکز آمار ایران، شاخص قیمت هفت گروه کالا که در فصل بهار سال جاری صادر شده از نظر دلاری افت داشته است.

بیشترین افت مربوط به گروه کالاهای پوست خام، چرم، پوست‌های نرم و اشیاء ساخته شده از این مواد بوده که در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به فصل قبل افت ۵٫۶ درصدی در شاخص کل قیمت داشته، اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸٫۶ درصدی داشته است.

دو گروه محصولات غذایی و معدنی هرکدام با افت شاخص قیمت یک درصدی در بهار سال جاری نسبت به فصل قبل در رده‌های بعدی قرار دارند. گروه مصنوعات از سنگ، گچ و سیمان افت ۰٫۹ درصدی، دو گروه محصولات نباتی و مواد نسجی (منسوجات) هر کدام با افت ۰٫۴ درصد و گروه محصولات مواد پلاستیکی با افت ۰٫۳ درصدی دیگر گروه‌ کالاهای صادراتی هستند که از نظر دلاری افت داشته‌اند.

بیشترین افزایش شاخص قیمت کالای صادراتی نیز مربوط به گروه کالاهای چوبی است که در بهار امسال نسبت به زمستان سال گذشته رشد ۴٫۲ درصدی داشته است.

کدام کالاهای صادراتی ایران بیشتر ارزان شدند؟

از نظر ریالی نیز تنها گروهی که با افت شاخص قیمت در بهار سال جاری نسبت به فصل قبل روبه‌رو شده گروه چربی‌ها و روغن‌های حیوانی یا نباتی است که درصد تغییر آن معادل منفی ۰٫۱ درصد است.

تغییرات شاخص قیمت کالاهای صادراتی مبتنی بر داده‌های ریالی در فصل بهار سال جاری نسبت به فصل قبل معادل ۱۳٫۶ درصد است که در مقایسه با تورم فصلی زمستان سال ۹۷ که معادل ۲۴ درصد است حدود ۱۰٫۵ واخد درصد کاهش داشته است.

تورم نقطه‌به‌نقطه کالاهای صادراتی از نظر ریالی در فصل بهار سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل ۹۵٫۱ درصد است. این میزان در مقایسه با تورم نقطه‌به‌نقطه زمستان سال گذشته ۷٫۸ واحد درصد کاهش داشته است.

تورم سالانه کالاهای صادراتی(ریالی) در چهار فصل مبتنی بر بهار سال جاری معادل ۷۸٫۴ درصد است که در مقایسه با تورم سالانه منتهی به زمستان سال گذشته ۱۷٫۳ درصد افزایش یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ک ل

      روغن های حیوانی و نباتی رو مرپم ایران احتیاج دارند چرا صادر میکنند، پولش توی جیب کی میره. مصنوعات چوبی، مگه مملکت ما چقدر درخت داره که درختهارو یکعده از خدا بی خبر ببرند و بعد جنس بسازند و صادر کننند، وای بر ما که جوانان عزیزمون رو دادیم که یک عده مفت خور جیلشون پر بشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج