۹۱۰۵
۳ نظر
۵۰۵۰
۳ نظر
۵۰۵۰
پ

موبايل در مدارس ایران ممنوع شد

ريیس آموزش و پرورش شهر تهران گفت:‌ همراه داشتن گوشی تلفن همراه در مدرسه ممنوع است و مدارس نیز اختیار برخورد با این موضوع را دارند.

رئیس آموزش و پرورش شهر تهران گفت:‌ همراه داشتن گوشی تلفن همراه در مدرسه ممنوع است و مدارس نیز اختیار برخورد با این موضوع را دارند.

سیدعلی یزدیخواه در نشست خبری توجه به استعدادهای برتر را یکی از برنامه های امسال آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد و افزود: به همین دلیل در حوزه مدارس نمونه دولتی ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته حداقل ۳ برابر و در مدارس استعدادهای درخشان ظرفیت پذیرش ۲ برابر شده است.

وی با بیان اینکه در مدارس شاهد و امور ایثارگران نیز با افزایش ۹۶ کلاس درس و دو مدرسه مستقل دانش‌آموزان بیشتری در این مدارس جذب می شوند، گفت: همچنین برای سال تحصیلی جدید از ۴۱۳مدرسه که در نوبت عصر فعالیت می کردند، ۲۳۷ واحد آموزشی را به صبح منتقل کرده‌ایم.

افزایش مدارس تهران به پنج هزار و ۲۰۰ مدرسه
یزدیخواه با اشاره به وجود سه هزار مدرسه دولتی و دوهزار و 170 مدرسه غیر دولتی در شهر تهران گفت: امسال تعداد این مدارس به حدود پنج هزار و 200 مدرسه رسیده است.

وی ادامه داد: 150 مدرسه به صورت هیئت امنایی در تهران اداره می شوند که معادل 5 درصد کل مدارس دولتی هستند که براساس قانون از دولتی عادی به هیئت امنایی تبدیل شده‌اند. همچنین امسال برنامه‌ایی برای توسعه مدارس نداشته‌ایم و فقط 24 واحد از مدارس شهر تهران در قالب طرح ایجاد مدارس تخصصی ورزشی توسعه یافته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به برنامه‌های این اداره کل برای ساماندهی سرویس‌های دانش‌آموزان گفت: با هماهنگیهای صورت گرفته با دستگاههای ذیربط مانند تاکسیرانی و با کنترل رشد قیمت‌ها، امیدواریم ناوگان حمل‌ونقل دانش‌آموزی شهر تهران که در سال تحصیلی گذشته با بیش از 14 هزار وسیله نقلیه فعالیت می کرد امسال به 2 برابر افزایش یابد.

کیف دانش‌آموزان ابتدایی سبکتر می‌شود
وی در ادامه تصریح کرد: امسال تلاش شده است تا کیف دانش‌آموزان ابتدایی سبکتر شده و کلاس اولیها با کیف‌های سبکتری به مدرسه بروند؛ همچنین با پیگیری و هماهنگیهای صورت گرفته با مجامع صنفی توصیه شده است تا دانش‌آموزان و اولیا از کیف و کتاب‌های وارداتی که نقش‌های غیر مناسب بر روی آنها حک شده است، استفاده نکنند و از وسایلی استفاده کنند که در تحکیم و تقویت فرهنگ ایرانی و اسلامی مؤثر است.

آوردن گوشی تلفن همراه ممنوع است
یزدیخواه اضافه کرد:‌ دانش‌آموز مجاز است که وسایل مرتبط با تحصیل را به مدرسه بیاورد. براین اساس آوردن گوشی تلفن همراه به مدارس براساس آیین‌نامه‌های انضباطی ممنوع است و مدارس نیز اختیار برخورد با این موضوع را دارند بنابراین اگر والدین به خاطر نگرانیهای مربوط به مسائل اضطراری بر این موضوع اصرار دارند، باید بدانند که تمام مدارس از امکانات ارتباطی برخوردارند.

یزدیخواه همچنین درباره انتقادات موجود در رابطه با به کارگیری نیروهای انتقال یافته به تهران در بخش‌های غیر مرتبط با تخصص آنها خاطرنشان کرد:‌ اگر نیروهایی براساس قانون به تبع همسر خود به شهر تهران منتقل شوند به دلیل آنکه احتمالاً در رشته‌های خودشان ظرفیت به کارگیری وجود نداشته است در بخش‌های مشابه به کار گرفته میشوند البته در شهر تهران نیروی مازاد نداریم و نیروها در پست‌های مشخص و تخصصی یا موارد مشابه آنها به کار گرفته می شود.

ثبت‌نام اینترنتی 900 هزار نفر از دانش‌آموزان تهرانی
وی با اشاره به انجام ثبت‌نام اینترنتی حدود ۹۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان تهرانی و با یادآوری باقی ماندن ثبت‌نام ۱۷۰ هزار نفر دیگر از دانش‌آموزان در مدارس غیر دولتی ادامه داد: ۲۰ هزار نفر از دانش‌آموزان اول دبستان نیز هنوز به مراکز سنجش سلامت مراجعه نکرده‌‌اند بنابراین فعلاً آماری از تعداد مدارس ابتدایی دو نوبته یا دبستان‌هایی که نوبت عصر آنها برای دانش‌آموزان راهنمایی است نداریم و این آمار تا نیمه مهرماه مشخص می کنیم.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

موبايل در مدارس ایران ممنوع شد



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خسته نباشي!
      از قبل هم ممنوع بود

    • سایه

      نه بابا...!
      این خبر مال چند سال پیشه...؟

    • بدون نام

      نیست قبلن ممنوع نبود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج