جاباما
۹۱۲۲۵۷
۵۰۷۵
۵۰۷۵
پ

راهنمای عیب‌یابی و تعمیر پکیج دیواری

در سال‌های اخیر، پکیج دیواری به انتخاب اول برای تأمین گرمایش ساختمان تبدیل‌شده است. استفاده از این فناوری کم‌وبیش مدرن، مشکلاتی را نیز بر سر راه کاربران خانگی این پکیج‌ها گذاشته که موارد زیادی از آن‌ها باید توسط کارشناسان بررسی و حل شوند.

برترین‌ها: در سال‌های اخیر، پکیج دیواری به انتخاب اول برای تأمین گرمایش ساختمان تبدیل‌شده است. فضای کم اشغال‌شده توسط این سیستم‌های گرمایشی و خطرات کمتر آن‌ها نسبت به آبگرمکن‌ها و بخاری‌های سنتی باعث شده تا در تمامی خانه‌ها و واحد‌های نوساز، از انواع مختلف پکیج‌های دیواری برای تأمین آب گرم و گرمای رادیاتور، استفاده شود.

بااین‌حال استفاده از این فناوری کم‌وبیش مدرن، مشکلاتی را نیز بر سر راه کاربران خانگی این پکیج‌ها گذاشته که موارد زیادی از آن‌ها باید توسط کارشناسان بررسی و حل شوند. تعدادی دیگر از مشکلات نیز آن‌قدر ساده هستند که برای حل آنها، نیازی به مشاوره با کارشناس تعمیر پکیج نیست و تنها لازم است با کمی حوصله و مطالعه، به حل آن‌ها بپردازید.

در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از نسخه‌های جدید پکیج‌های دیواری ، سیستم عیب‌یابی اتوماتیک پکیج در اغلب موارد به شما مشکل پیش‌آمده را اعلام خواهد کرد. هرچند هنوز هم می‌توان مشکلات پکیج‌ها را به دو دسته ارور‌های شناخته‌شده پکیج و مشکلات نامشخص، تقسیم کرد.

راهنمای عیب‌یابی و تعمیر پکیج دیواری

عیب های رایج در پکیج و طریقه رفع عیب

تعمیر افت فشار پکیج دیواری

یکی از مشکلات بسیار معمول در پکیج‌های دیواری ، ا فت فشار پکیج است که در اغلب موارد بر اثر نشت آب در قسمتی از سیستم لوله‌کشی یا رادیاتور رخ می‌دهد. در نظر داشته باشید که فشار پکیج همیشه باید در بین دو عدد ۱ و ۲ قرارگرفته باشد. پایین آمدن فشار در مدت‌زمان ۱ ساعته پس از تنظیم، به معنی وجود نشتی در قسمتی از مدار چرخشی آب است.

درصورتی‌که نشتی آب در سیستم لوله‌کشی و رادیاتور وجود نداشته باشد، می‌توان ایراد کاهش فشار پکیج را در منبع انبساط جستجو کرد. هرچند در مواردی نادر، گیج فشار و پمپ نیز ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند.

در صورت وجود مشکل در منبع فشار، کارشناس مربوطه با باز کردن منبع و بررسی آب و هوای بیرون آمده، شرایط منبع را به شما اعلام خواهد کرد. در صورت بیرون پاشیدن آب و هوا، در اغلب موارد منبع نیاز به تعویض شدن دارد، اما درصورتی‌که هیچ بادی از منبع خارج نشود، می‌توان منبع را با استفاده از تلمبه، تا فشار ۱۵ psi بارگیری کرد.

راهنمای عیب‌یابی و تعمیر پکیج دیواری

تعمیر عدم تأمین آب گرم

تولید آب گرم چه برای مصرف آب و چه برای سیستم گرمایشی منزل باشد، وظیفه اصلی پکیج به‌حساب می‌آید. موضوعی که گاهی ممکن است با مشکلاتی روبرو شود. از مواردی معمولی که باعث سرد بودن رادیاتور‌ها می‌شود می‌توان به وجود هوا و نیاز به هواگیری رادیاتور اشاره کرد. هواگیری رادیاتور‌ها با استفاده از آچار مخصوص ارائه‌شده و با کمی شل کردن پیچ هواگیری انجام می‌شود.

بهتر است پیش از شروع به هواگیری، یک حوله و یک ظرف را برای جلوگیری از بیرون پاشیدن آب رادیاتور و آلوده کردن وسایل منزل، آماده کنید. آب درون رادیاتور ممکن است بر اثر گذر زمان دچار زنگ‌زدگی شده باشد و منجر به خرابی فرش و دیگر وسایل منزل شما شود. بهتر است هواگیری با سرعتی کم انجام شود تا از بیرون پاشیدن آب و سوختگی‌های احتمالی جلوگیری کنید.

راهنمای عیب‌یابی و تعمیر پکیج دیواری

از دیگر مواردی که ممکن است مشکلاتی در تولید گرمای لازم به وجود بیاورند می‌توان به ضعف شعله، کم بودن فشار گاز، کم‌بودن توان پکیج نسبت به بار گرمایشی ساختمان، رسوب گرفتن مبدل و رادیاتورها، خرابی در شیر سه راهه، خرابی پتانسیومتر و خرابی برد دستگاه اشاره کرد.

البته ایراداتی در لوله‌کشی ساختمان نیز ممکن است منجر به ضعف گرمای تولیدی توسط پکیج شود که می‌توان به کوتاهی یا بلندی لوله‌ها و نزدیکی بیش‌ازحد رادیاتور و پکیج مربوط باشد. درهرصورت در اغلب موارد که مشکلی در تولید گرمای پکیج دیواری احساس شود و البته هواگیری نیز انجام‌شده باشد، نیاز به بررسی یک کارشناس آشنا با تعمیرات پکیج وجود خواهد داشت.

راهنمای عیب‌یابی و تعمیر پکیج دیواری

روشن نشدن مشعل پکیج

مرحله اول در آغاز به کار پکیج دیواری ، روشن شدن اتوماتیک پکیج در زمان نیاز است. در صورت خرابی یا ایراد در سیستم مشعل، پکیج موفق به روشن شدن نخواهد شد و در نتیجه آب گرمی نیز در اختیار کاربران قرار نخواهد گرفت.

قطع بودن گاز، خرابی ترموکوپل، کثیفی سر نازل‌ها و یا خرابی دودکش، از عمده دلایلی هستند که منجر به روشن نشده مشعل پکیج می‌شوند. در نظر داشته باشید که در صورت بروز مشکل در مشعل، چه به معنی روشن نشدن آن باشد و چه روشن شدن انفجاری پکیج، باید با کارشناس متخصص پکیج‌های دیواری تماس بگیرید.

یک اشتباه ساده در تعمیر سیستم مشعل پکیج می‌تواند خطرات مالی و جانی بسیار زیادی را برای شما به وجود بیاورد. از سوی دیگر تعمیرات مشعل معمولاً هزینه‌بر نیستند و بهتر است به‌درستی و با کارشناسی کامل انجام شوند.

راهنمای عیب‌یابی و تعمیر پکیج دیواری

بررسی سیستم عیب‌یابی اتوماتیک

سیستم عیب‌یابی اتوماتیک در اغلب پکیج‌های مدرن وجود دارد و حتی پکیج‌های قدیمی نیز موارد و ایراد‌های خاص را با روش‌هایی متفاوت به شما اعلام خواهند کرد.

در نظر داشته باشید که هیچ‌کدام از شرکت‌های تولیدکننده پکیج، هنوز به روشی ثابت برای اعلام معایب دست پیدا نکرده‌اند و تنها راه بررسی ارور‌های پکیج ، مراجعه به دفترچه ارائه شده توسط شرکت مربوطه است.

درصورتی‌که دفترچه همراه با پکیج در دسترس شما نیست می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت‌های رسمی شرکت‌های تولیدکننده پکیج، به دانلود و مشاهده دفترچه مرتبط با مدل دستگاه خود اقدام کنید.

البته اغلب کارشناسان و تکنسین‌ها تعمیر و راه‌اندازی پکیج‌های دیواری ، با ارور‌های دستگاه‌های مختلف آشنا هستند و می‌توان برای بررسی مشکل مربوطه با این کارشناسان تماس بگیرید.

راهنمای عیب‌یابی و تعمیر پکیج دیواری

نکات حیاتی در نصب دودکش پکیج

ایراد در دودکش پکیج‌های دیواری می‌تواند به از دست رفتن جان ساکنین منجر شود. از همین رو پیشنهاد می‌شود که در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت و سرویس‌های سالیانه، دودکش پکیج به مرکز تمرکز کاربران و کارشناسان تبدیل شود.

برخلاف باور بسیاری از کاربران، تمامی ایرادات دودکش از جمله نشتی گاز مونوکسید کربن، توسط سیستم‌های اتوماتیک پکیج‌ها شناسایی نمی‌شود. ازاین‌رو بهتر است همیشه از وضعیت سلامت دودکش‌های پکیج اطمینان حاصل کنید.

طبق استاندارد‌های جهانی، استفاده از لوله‌های گالوانیزه برای دودکش پکیج ممنوع است و حتماً این دودکش‌ها باید با سیستم‌های مدرن استیل جایگزین شوند. لوله‌های گالوانیزه، درزدار هستند و بر اثر فشار هوا و گرما، حالت اسیدی به خود گرفته و دچار خورندگی می‌شوند.

برای جلوگیری از برگشت قطرات کندانس و یا آب به دستگاه پکیج و جلوگیری از آسیب‌های آینده، لوله دودکش پیکج‌های مدرن و فن دار باید با شیب دو درجه منفی نسبت به پکیج نصب شود. در صورت عدم امکان به وجود آوردن شیب بهتر است از کلاهک H در انتهای دودکش استفاده کنید.

دودکش پکیج‌های فاقد فن باید با شیب مثبت نصب شود تا دود با تمایل بیشتری به سمت بیرون حرکت کند. طول لوله در پشت‌بام نیز در کشیده‌شدن مونوکسید کربن به خارج از پکیج تأثیرگذار است. اندازه‌گیری دقیق طول و شیب دودکش باید توسط کارشناسان مربوطه انجام شود و کاربران نباید به‌هیچ‌وجه به نصب این سیستم خطرناک، اقدام کنند.

راهنمای عیب‌یابی و تعمیر پکیج دیواری

سرویس سالیانه را فراموش نکنید

بسیاری از ایراد‌های پیش‌آمده در پکیج‌های دیواری ، پیش از هزینه‌بر شدن قابل‌پیشگیری و تعمیر هستند. بهتر است به‌جای صبر کردن برای خرابی پکیج ، با سرویس سالیانه این سیستم مهم گرمایشی، از هزینه و خطرات پیش رو جلوگیری کنید.

کارشناس و تکنسین آشنا با برند خریداری‌شده توسط شما در هنگام سرویس سالیانه، تمامی اجزای پکیج را بررسی خواهند کرد و در صورت وجود مشکلات سعی به تعمیر و تعویض قطعات فرسوده خواهند داشت.

راهنمای عیب‌یابی و تعمیر پکیج دیواری

بهترین زمان برای انجام سرویس سالیانه، پیش از آغاز فصل سرد است. فصل پاییز و زمستان به دلیل نیاز به استفاده از رادیاتور، فشار بیشتری را پکیج‌های دیواری وارد می‌کند. فشاری که مشکلات کوچک و قابل‌پیشگیری در پکیج‌ها را به خرابی‌های پرهزینه و حتی خطرناک تبدیل خواهد کرد.

این موضوع را در نظر داشته باشید که بر خلاف باور‌های معمول، سرویس سالیانه یا شش ماهه پکیج‌های دیواری ، به‌هیچ‌وجه یک هزینه اضافه به‌حساب نمی‌آید بلکه روشی مناسب برای جلوگیری از خطرات جانی و هزینه‌های مالی پیش رو در استفاده از سیستم‌های گرمایشی مدرن است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج