اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۱۲۳۴۰
۲۴ نظر
۵۰۱۷
۲۴ نظر
۵۰۱۷
پ

افزایش حقوق کارمندان در سال آینده چقدر است؟

گرچه هنوز وضعیت حقوقی کارمندان در بودجه سال آینده مشخص نیست ولی ظاهرا با توجه به منابع دراختیار دولت، درصد افزایش حقوق کارکنان تفاوت چندانی با سال جاری نداشته و بعید نیست با متوسط ۲۰ درصد پیشنهاد شود.

خبرگزاری ایسنا: گرچه هنوز وضعیت حقوقی کارمندان در بودجه سال آینده مشخص نیست ولی ظاهرا با توجه به منابع دراختیار دولت، درصد افزایش حقوق کارکنان تفاوت چندانی با سال جاری نداشته و بعید نیست با متوسط ۲۰ درصد پیشنهاد شود.

لایحه بودجه ۱۳۹۹ اکنون در مرحله بررسی و تدوین قرار داشته و تا نیمه آذرماه به مجلس ارئه می‌شود. این در حالی است که در جریان برآورد هزینه و درآمد بودجه، ارقام مربوط به حقوق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه عمده هزینه جاری دولت را حقوق و دستمزد تشکیل داده و سالانه حجم بالایی از بودجه عمومی را صرف خود می‌کند، بر این اساس برآورد هزینه‌های حقوقی و متناسب سازی آن با منابع در اختیار دولت مورد توجه است.

آنطور که تا کنون مسئولان سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده‌اند، بودجه ۱۳۹۹ متفاوت از سال‌های گذشته خواهد بود؛ به طوری که در مهمترین تغییرات منابع نفتی از هزینه‌های جاری که تا ۸۰ درصد آن را حقوق و دستمزد در برمی‌گیرد کنار گذاشته می‌شود. در این حالت هزینه‌های جاری دولت قرار است از طریق سایر بخش‌ها یعنی مالیات، اوراق و یا احتمالا حذف بخشی از یارانه پنهان و سایر درآمدها تامین شود.

اما اینکه در تغییرات جدید بودجه با توجه به کاهش درآمدهای نفتی و خروج آن از حقوق کارکنان، روند افزایش حقوق برای سال بعد چگونه خواهد بود، موضوعی است که گرچه هنوز کاملا مشخص نیست اما پیگیری آن از این حکایت دارد که احتمالا هزینه‌های جاری در بودجه سال آینده تغییر قابل توجهی نسبت به سال پیدا نکند و در این شرایط درصد افزایش حقوق کارکنان نیز اختلاف چندانی با امسال نخواهد داشت.

برای سال جاری دولت حدود ۴۴۸ هزار میلیارد تومان منابع عمومی در بودجه داشت که با کاهش درآمدها دست به اصلاح زده و آن را تا ۳۸۶ هزار میلیارد تومان کاهش داد. در این بین هزینه‌های جاری که ۳۵۰ هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی را تشکیل داده بود تا مرز ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کم شد. از این رو در سال آینده نیز اگر هزینه های جاری حدود ۳۵۰ هزارمیلیارد یا حدی بالاتر باشد، افزایش حقوق بالاتر از متوسط ۲۰ درصد را به دنبال نخواهد داشت.

البته باید حقوق کارکنان متناسب با تورم تغییر کند که در حال حاضر حدود ۴۲ درصد سالانه بوده و برای نقطه به نقطه به ۳۵ درصد می‌رسد که نسبت به ماه‌های اخیر تا حدودی کاهشی بوده است و بسته به پیش‌بینی سال بعد حقوق به تناسب آن افزایش یابد.

اما برای امسال افزایش حقوق کارکنان از زمان تدوین لایحه بودجه ۱۳۹۸ تا چند ماهی که از اعمال آن در سال ۱۳۹۹ گذشت با اختلاف نظرهایی بین دولت و مجلس همراه بود. دولت پیشنهاد افزایش ۲۰ درصد به طور یکسان را به مجلس برد ولی نمایندگان با آن مخالفت کرده و در نهایت رشد ۴۰۰ هزار تومانی به طور یکسان و افزایش حداکثر ۱۰ درصدی مصوب شد.

با این حال مدت‌ها در نحوه اجرای همین مصوبه نیز ایراداتی از سوی مجلس به دولت وارد بود که در نهایت هم مشخص نشد که درصد افزایش حقوق کارکنان به چه ترتیبی اعمال و دولت و مجلس اختلاف در این رابطه را حل و فصل کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابت افزایش امسال چه گلی به سر زدید که از الان بفکر سال آینده باشیم

    • الف دال

      از حالا حقوق کارمندا روتو دهن نندازین لطفا یه موج گرونی راه می افته تا ببینیم کی حقوقا اضافه بشه بعد که اضافه شد دوباره یه موج گرونی دیگه راه می افته سوار موج هم بشیم به مخارج نمی رسیم

    • بدون نام

      ۲۰۰ درصد تورم.
      ۲۰ درصد افزایش حقوق

    • رضا

      خدایا کی میشه از ایران برم؟ خسته شدم

    • بدون نام

      400% تورمه 20 درصد افزايشه خودتون و مسخره كرديد

    • علی

      همش چرته همون مصوبات پارسال رو درست اجرا نکردن الان میخوان چکار کنن

    • بدون نام

      امسال شرمندمون کردن!

    • بدون نام

      هیچ فایده ای نداشت ۱۶درصد اضافه کردن خبری از. 400هزار و ده درصد نبود ونیست فقط ظاهری مجلس ودولت دعوا میکردن در پشت پرده خبری دیگر بود

    • بدون نام

      الان تورم 42درصد.موقع تقدیم بودجه تورم می شود 10درصد.وافزایش حقوق متناسب با نرخ تورم.پس.....

    • ر ی

      تورم سیصد درصد، افزایش حقوق نهایتا بیست درصد !!!

    • بازنشسته

      ازحالا دارید ماهاراسرکار میگذارید همین حقوق سرموقع پرداخت کنید بقیه پیشکش

    • بدون نام

      دولت حقوق کارمندان را از طریق اداره یا همان سازمان به بهانه از ارباب رجوع دریافت می کنند مثلا به اداره ثبت احوال برای دریافت یک نامه (درخواست تائید کد ملی باید ۱۵ هزارتومان پرداخت شود اداره دیگر همانطور از مردم دریافت می کنند مثلا درخواست کارت معافیت سرباز صد هزارتومان تا ضد وسی هزارتومان دربافت می کنند پس دولت حقوق کارمندان از بودجه کشور پرداخت نمی کند از جیب مردم است

    • بدون نام

      خوبه انسانیت و شرافت هم گاهی وقتا ی اثری تو جامعه داشته داشته .یواش یواش شرف و انسانیت و عدل از لغت نامه ها داره حذف میشه و خیلی از جاها کلا حذف شده . 500 درصد افزایش قیمت کالا و خدمات کجا افزایش 20 درصدی کجا

    • م

      حداقل باید ۳۰۰درصد اضافه بشه

    • شهروند

      بابا خواهشا این تیترها را نزند نه بداره نه به بار همین باعث گرانی میشه

    • بدون نام

      خاک عالم تو سرشان بااین افزایش حقوق باز نشسته ام
      چرا یکی 300 هزار تومان یکی 5400هزار تومان

    • بدون نام

      نوبت به ما کارمندان که میرسه دولت گدا میشه اخه بابیست درصد چه مشکلی ازماحل میشه باید حداقل 50درصد اضافه بشه

    • نیلوفر

      چرا حقوق کارگر جماعت و زیاد نمیکنن ولی کارمندا هر سال سه ملیون می ره دو حقوقشون

    • بدون نام

      تا اخر سال حقوق ملت رو بدید پیش بینی بعدش پیشکشتون

    • بدون نام

      بااین تورم صددرصدی دولت هرسال عرق شرم میریزدبعلت مسئولین بی کفایت وبی تدبیر

    • بدون نام

      به اسم نماینده مردم ولی در باطن نماینده خدمت به خودشان ومنافعشان حقوق و مزایای خودشان را دلبخواه ولی کارمندان دولت همان روند بخور و نمیر ، بهانه هم که الا ماشاءالله ، تحریم ،کمبود بودجه ، آمریکا، برجام اووووووه بالاخره خدائی هست ناظر اعمال ما تا دقیقه نود که انشاءالله این از خدا بی خبرها را خفت میکند و ..

    • بدون نام

      فقط یارانه ها ثابته
      حقوقا ثابته

      ولی نرخ تورم تا دلتون بخواد بالاست
      آمار اختلاس بالاست
      حق و ناحقی بالاست
      آمار ظلم به مظلوم بالاست

      درکشوری که پایه اش اسلامه
      جای تاسف داره

      پاسخ ها

      • رضا

        درود به شرفت. حرف حق جواب نداره

    • بدون نام

      خدا به خیر بگذرونه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج