۹۱۲۹۵۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

برنی سندرز از دیدار پمپئو با کسینجر انتقاد کرد

سناتور آمریکایی بامداد دوشنبه با انتقاد از دیدار اخیر وزیر امور خارجه آمریکا با هنری کسینجر نوشت: پمپئو در حالی برای دیدار با کسینجر اظهار افتخار می کند که وی نقشی اساسی در جنگ ویران کننده ویتنام داشت.

ایرنا: سناتور آمریکایی بامداد دوشنبه با انتقاد از دیدار اخیر وزیر امور خارجه آمریکا با هنری کسینجر نوشت: پمپئو در حالی برای دیدار با کسینجر اظهار افتخار می کند که وی نقشی اساسی در جنگ ویران کننده ویتنام داشت.

به گزارش نشریه هیل، پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی با هنری کسینجر مشاور اسبق وزیر امور خارجه آمریکا و مشاور امنیت ملی در دوره نیکسون دیدار و گفتگو کرد. رئیس فعلی وزارت امور خارجه ایالات متحده در پیامی تویتتری از این دیدار و گفتگو با جانباز بازنشسته ارتش آمریکا اظهار خشنودی و افتخار کرد.

برنی سندرز از دیدار پمپئو با کسینجر انتقاد کرد

به دنبال انتشار پیام توییتری پمپئو، سندرز سناتور حزب دموکرات که برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری آمریکا کاندید نیز شده است با انتقاد از پیام وزیر امور خارجه گفت: کسینجر یکی از معماران اصلی کارزارهای ویرانگر بمباران جنگ ویتنام و یکی از "مخربترین" منصوبان سیاسی در تاریخ آمریکا است.

این برای اولین بار نیست که سندرز به طور کلامی به کسینجر حمله می کند.

به گزارش روزنامه هیل، سندرز مدتهاست که از سابقه کسینجر انتقاد کرده و با اشاره به روابط نزدیک هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه اسبق آمریکا با وی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ گفت: با افتخار می گویم که هنری کسینجر دوست من نیست و توصیه ای از وی دریافت نخواهم کرد.

کسینجر که سابقه فعالیت در دولت های نیکسون و فورد را دارد، مدت ها است که مورد انتقاد فعالان حقوق بشر مستقر در آمریکا و بخش عمده ای از نهادهای سیاسی به دلیل نقش وی در کودتای نظامی شیلی با حمایت آمریکا و جنگ ویتنام که باعث کشته شدن ده ها هزار بی گناه قرار می گیرد.

کسینجر تنهاترین شخصیت سیاسی در تاریخ ایالات متحده است که همزمان دو مقام عالی رتبه به عنوان وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی میان سالهای ۱۹۷۳ و ۱۹۷۳ به عهده داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج