adexo3
۹۱۳۰۸۰
۲۰ نظر
۵۰۰۸
۲۰ نظر
۵۰۰۸
پ

منشاء ارز سرقتی از خانه یک نماینده کجاست؟

یک حقوقدان گفت: به طور کلی خرید و فروش ارز خارج از چرخه بانک مرکزی و صرافی‌های مجاز ممنوع و متعلق به تولیدکننده و صادرکننده است که برای این منظور هم افراد باید در سامانه ثبت نام کرده و ارز نیمایی دریافت کنند؛ به همین دلیل هم باید مبدا و منشاء ارز سرقت شده از خانه نماینده مجلس مشخص شود.

خبرگزاری ایلنا: یک حقوقدان گفت: به طور کلی خرید و فروش ارز خارج از چرخه بانک مرکزی و صرافی‌های مجاز ممنوع و متعلق به تولیدکننده و صادرکننده است که برای این منظور هم افراد باید در سامانه ثبت نام کرده و ارز نیمایی دریافت کنند؛ به همین دلیل هم باید مبدا و منشاء ارز سرقت شده از خانه نماینده مجلس مشخص شود.

نعمت احمدی در واکنش به خبر سرقت ۲۵۰ هزار یورو از منزل یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جرم‌انگاری نگهداری این میزان ارز در منزل، گفت: به طور کلی خرید و فروش ارز خارج از چرخه بانک مرکزی و صرافی‌های مجاز ممنوع و متعلق به تولیدکننده و صادرکننده است که برای این منظور هم باید در سامانه ثبت نام کرده و ارز نیمایی دریافت کند؛ به همین دلیل هم باید مبدا و منشاء ارز سرقت شده از خانه نماینده مجلس مشخص شود.

این حقوقدان در پاسخ به سوالی درباره احتمال نگهداری این میزان ارز با توجه به مصونیت و وظایف نمایندگی گفت: اصل ۸۴ قانون اساسی می‌گوید نماینده در آرایی که مربوط به وظایف نمایندگی است مصون است اما قانون نگفته که نمایندگان می‌توانند جرمی انجام دهند و مصون هستند.

وی ادامه داد: در همین رابطه سوال اصلی اینجا است که این نماینده عضو کدام کمیسیون است چرا که پیش از این دو نماینده که عضو کمیسیون صنایع مجلس هستند و در یک شرکت خودروسازی تخلفاتی داشتند را دستگیر کردند و برای هرکدام ده میلیارد تومان وثیقه تعیین کردند.

وی افزود:‌ همان زمان من مصاحبه کردم و گفتم این افراد نه تنها از شغل نمایندگی سوءاستفاده کرده‌ و بخاطر عضویتشان در کمیسیونی خاص تخلفاتی را انجام داده‌اند و باید مشخص شود چه کسی برای آنها مبلغی به این بالایی را تودیع کرده است و چه کسانی از اقدامات این نمایندگان منتفع شده‌اند.

این حقوقدان برجسته تاکید کرد: البته با توجه به همین موارد هم مشخص می‌شود چرا نمایندگان مجلس به شفافیت آراء رای نمی‌دهند و چرا نمی‌خواهند مشخص شود چه تصمیماتی را در مجلس اتخاذ می‌کنند.

احمدی در خصوص نماینده‌ای که این میزان ارز از منزلش سرقت شده است، گفت: این نماینده یا ارز را از چهارراه استانبول خریده که قاچاق است یا ارز از صادراتی به دست آمده و شرکتی دارد که علاوه براینکه باید بپرسیم آیا نماینده مجلس می‌تواند کار اقتصادی انجام دهد؛ مهمتر این است که چرا ارز خود را به سامانه نیما نداده است. به راحتی می‌توانیم متوجه شویم چگونه به دست آمده و مبدا و منشاء آن چیست؟

وی افزود: البته موضوع اصل سرقت هم باید بررسی شود چرا که خانه نمایندگان مجلس از امنیت بالایی برخوردار است و باید دید آیا اصل سرقت درست است یا تسویه حسابی بین این آقای نماینده و دیگرانی بوده که در تخلفات احتمالی وی شریک هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهزاد

      نمایندگان و مدیران دولتی و آقازاده های آنها از همه چیز و در همه جا ، مصون هستند
      چون ژن خوب دارند

    • بدون نام

      مبارزه با فساد در هر سطحی علاوه بر اینکه موجب تضعیف نمیشود ، بلکه نشانه اقتدار قوه قضائیه و مسئولین امر است .

    • محمدرضا بختیار

      شما بر اصل مساله که احتکار ارز توسط یک مقام مسئول هستش خط بطلان کشیده و به دنبال حواشی آن هستید؟! بدست آوردن چنین مبلغی که حدود ۳میلیارد تومان هستش برای دوستان نماینده مبلغ عادی هستش مگر حقوق نمایندگان چقدر هستش؟!!کیهان باید به سارق این نماینده دست مریزاد بگوید نه با کنایه و طعنه به سخنرانی رئیس جمهور؟!!منادیان اصل برابری و عدالت کجا هستند یا از ترس سرقت نقدینگی خود مشغول استتار آن هستند!!!

    • بی نام

      وقتی مدیران شرکت های خصولتی عمدتا" فعالیت اقتصادی دارند چطور باید توقع کرد که نماینده مجلس از رانت اطلاعاتی بی بهره باشد طبیعی است که نمایندگان در قانون گذاری رویه ای در پیش بگیرند که قوانین سد راهشان نشود و اذا از شفاف سازی بیش از همه‌گریزان هستند و مسایل امنیتی را بهانه ای برای عدم شفاف سازی می کنند دیگر برای مردم عادی هم موضوع خیلی بدیهی شده است و بنظر میرسد بنای انتخاب افراد در مناصب ورزید گی در چپاول بدون اثر گذاری است

    • اتالار

      دزد نبوده احتمالا اشنا بوده میدونسته این همه پول داخل خونه هست گفته بزنم تو گوشش اینم که نماینده نمیتونه شکایت کنه ..دزد هم که خواسته بفروش گرفتن

    • فیق

      تهمت و بهتان نزنید
      اینها همه پاکدست و صادقن و همه هم و غمشون کاهش رنج و سختی و ارتقا معیشت مردمه منشا این پولها در دست ترامپ و آمریکای مستکبره

    • بدون نام

      گرحکم شود که مست گیرند
      درشهر (مجلس ) هرآنکه هست گیرند

    • بدون نام

      آفرین بسیار عالی

    • اکبر

      احتمالاسارق همون دزدهست؟

    • قلی

      درود بر رابین هود

      پاسخ ها

      • shanjani..

        '''' لطفا این سرقت را منکر شوید و کلا تکذیب گردد!

    • بدون نام

      چه نمایندگانی در مجلس داریم ....افرین به مردم اذربایجان غربی با این نمایندشون.حتما به خاطر شربت و شیرینی بهش رای دادن و انتظار تصویب بهترین قوانین و عدل علی رو دارن.

    • mk

      چرا نماینده گان مجلس در موردشفاف سازی دارایی خود ونزدیکانشن اقدام نمیکنند ؟؟؟؟!!!درصورتی که مقام معظم رهبری اعلام فرمودند

    • مسلمان

      از آقای جهانگیری سوال کنید . حتما اطلاع دارن که این همه ارز چطوری رفته توی گاوصندوق یه نماینده .

    • بدون نام

      علت تصویب نشدن قوانینی مثل FATF اینجور جاها مشخص میشه

    • عبدالرحمن

      تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

    • بدون نام

      نماینده ای که میخواسته دفاع کنه از ملت .رانت گرفته.کجای دلمون قرار بدیم اینو .

    • محمود

      امام زمان به داد ما برس

    • بدون نام

      دزدو پیدا کنین یه چیزی ازش بگیرین برای خودتون .

    • بدون نام

      اقای نماینده قید پولشو زد تا جواب این سوالها را ندهد ایکاش اقا دزده افشاگری کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج