جاباما
۹۱۳۳۴۰
۱۲ نظر
۵۰۳۰
۱۲ نظر
۵۰۳۰
پ

چرا آمریکا ورود مقام‌های ایران را ممنوع کرد؟

کارشناس مسائل آمریکا تصمیم اخیر دولت آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود مقام های ارشد ایران به آمریکا را بررسی می کند.

خبرآنلاین: امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا درباره دستور تازه ترامپ در خصوص عدم ورود مقام های ایران به خاک آمریکا گفت: این اقدام جدیدی نیست چرا که ترامپ حدود ۲ سال پیش ورود کلیه ایرانیان به آمریکا را ممنوع کرد. طبق این فرمان مهاجرتی همه ایرانیان اعم از مسلمان، غیر مسلمان، دو تابعیتی، مخالف جمهوری اسلامی و غیره از ورود به آمریکا منع می شوند و ممنوعیت تعدادی از مقام های ارشد ایران محلی از اعراب ندارد، چرا که مقام های ایران هیچ گاه سفر توریستی به آمریکا نداشتند.

هر هیأتی که از ایران عازم آمریکا می شد یا برای شرکت در نهادهای مالی، مانند صندوق بین المللی پول و بانک جهانی که مقرشان در واشنگتن است عازم این کشور می شدند و یا نیویورک که مقر اصلی سازمان ملل متحد است. در همین حال هیچ یک از مقام های ایرانی اجازه نداشتند که از واشنگتن و نیویورک خارج شوند. حتی در نیویورک محدوده ۴۰ مایلی را در نظر گرفته بودند که اخیرا کوچکتر نیز شده است. آمریکا حتی برای بستگان مقام های ایران نیز محدودیت کرده که این اقدام با ضوابط حقوقی همخوانی ندارد. به طور کلی این طرح مانند تحریم آقای ظریف نمایشی بوده و کارایی هم نخواهد داشت. حتی دیدیم که آقای ظریف به نیویورک سفر کردند و با رسانه های مختلف نیز مصاحبه داشتند.

چرا آمریکا ورود مقام‌های ایران را ممنوع کرد؟

وی افزود: در فرمان ترامپ مشخص نیست که آیا سفر به قصد شرکت در نشست سازمان ملل در نیویورک شامل این محدودیت می شود یا خیر. اگر چنین باشد آمریکا توافق خود با سازمان ملل را نقض خواهد کرد. چرا که طبق قرارداد سال 1947 دولت آمریکا موظف است به هیأت های دیپلماتیک برای شرکت در نشست های سازمان ملل در نیویورک اجازه ورود دهد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد عرف خطرناکی در نظام بین الملل به وجود خواهد آمد که کشور میزبان بر اساس اراده شخصی خود می توانند مانع فعالیت سازمان های بین المللی یا حضور هیأت های کشورهای مختلف در سازمان های بین المللی شوند. تحقق چنین امری با واکنش های زیادی روبرو خواهد بود و کشورهای دنیا باید مانع سو استفاده آمریکا از جایگاهش در این زمینه شوند.

ابوالفتح در ارزیابی وضعیت روابط ایران و آمریکا و پیچیده شدن آن گفت: اوضاع که همچنان پیچیده است ولی آن چیزی که عیان است نوع رویکرد و سیاست آنهاست؛ چرا که این روش مسیر رسیدن به صلح و توافق نیست. خواست آمریکا تمکین کامل و بی قید و شرط ایران است و آنها معتقدند که ایران باید بدون دریافت مابه ازایی باید همه شرایط را بپذیرد و سقف خواسته های آنان در این راستا پذیرفتن شروط 12گانه مایک پمپئو از سوی تهران است. نوع نگاه آمریکایی های به مساله این چنین است که در وضعیت برقراری تحریم ها ایران مقابل خواست آنان زانو بزند تا در آن صورت شاید از فشار تحریم ها کاسته شود. همانند نگاهی که ترامپ به مساله کره شمالی دارد. علی رغم سه بار دیدار صورت گرفته و قدم گذاشتن در خاک کره ترامپ این موضوع را دلیلی بر کاهش تحریم ها نمی داند. بنابراین با در نظر گرفتن این شرایط و کاسته نشدن تحریم های کره شمالی علی رغم سه بار دیداری که بین کیم جونگ اون و دونالد ترامپ صورت گرفت چگونه می توان انتظار داشت که دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا تغییری را در وضعیت کنونی و کاهش تحریم ها ایجاد کند؟

وی در پایان اضافه کرد: سیاست آمریکایی ها بدین شکل است که آنها معتقدند امتیازات بدست آمده چه از طرف ایران و یا کره شمالی باید راستی آزمایی و همچین برگشت ناپذیری آن تضمین شود تا در نهایت با اطمینان خاطر در مسیر کاهش تحریم ها قدم بردارند. البته این یک روند طولانی مدت را نیاز دارد چرا که با گذشت زمان شرایط دولت ها تغییر می کند و ممکن است حل این مساله به عمر دولت فعلی ایران و یا آمریکا نرسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخی ناراحت شدید دیگه نمی تونید برید ددر؟

      پاسخ ها

      • shanjani. .......................

        '''''' به ما ربطی ندارد'''

      • بدون نام

        برای شاد کردن دل ملت ایران

      • بدون نام

        بیچاره بچه هاشون.حالا حتما باید بیان انگلیس تا براشون دلار ببرن.حالا بچه های اقای نوبخت چجوری خرج دانشگاه رو بگیرن؟ ویلا ها رو چیکار کنن

    • بدون نام

      خیلی زودتر باید این کارو میکرد

    • ایران عزیز

      آقای ترامپ ترا بخدا این آقازاده هاشون رو بنداز بیرون .که دارن برا خودشون عشق و حال میکنن توی امریکا..... پرتشون کن بیرون. ممنون

      پاسخ ها

      • خدا

        حیف شد چمدون چمدون پولهای سرگردان مردم فقیر ایران رو حالا کجا می برین /کانادا هم که مصادره میکنه،سودان جنوبی چطوره؟؟؟

    • بدون نام

      بهترین کاریکه کرد همین بود از ترامپ متشکریم

    • بدون نام

      بهترین کاریکه کرد همین بود از ترامپ متشکریم

    • بدون نام

      دستش درد نکنه کار درستی کرده باید اونایی رو توی آمریکا هستن رو بندازه بیرون اینجا پدراشون مادراشون مرگ بر آمریکا بگن بچه هاشون اونجا عشق و حال کنن یه بوم و دوهوا که نمیشه هر چند همیشه اینطوری بوده

    • بدون نام

      خدا خیرت بده ترامپ

    • بدون نام

      به خاطر عزت پاسپورت و زبان دنیا بلدا بود آخه آبو صابون کم بود خواست بده به رفقاش رومونو بشورن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج