۹۱۳۹۳۷
۸ نظر
۵۰۰۸
۸ نظر
۵۰۰۸
پ

تاثیر مثبت طرح ترافیک جدید بر کاهش آلودگی هوا

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به تاثیر مثبت طرح کاهش بر آلودگی هوای پایتخت گفت: اجرای این طرح سبب شده است که غلظت آلاینده گازی منوکسیدکربن در تهران کاهش پیدا کند.

خبرگزاری ایسنا: چندی پیش سردار سید کمال هادیانفر - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا - اظهار کرده بود که طرح ترافیک جدید (طرح کاهش) تاثیری بر کاهش آلودگی هوا و ترافیک نداشته است و به همین دلیل از شهرداری تهران در خواست کردیم که این طرح را متوقف کند.

تاثیر مثبت طرح ترافیک جدید بر کاهش آلودگی هوا

در این‌باره حسین شهیدزاده - مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران - در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا بررسی‌ و مطالعاتی درباره تاثیر طرح کاهش بر آلودگی هوای شهر تهران انجام شده است یا خیر، اظهارکرد: بررسی تاثیر طرح کاهش بر آلودگی هوا نیازمند دوره زمانی طولانی مدت است اما شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طی تابستان امسال تاثیر این طرح بر آلودگی هوای پایتخت را بررسی کرد.

وی ادامه داد: به‌طور کلی دو دسته آلاینده گازی و ذرات معلق داریم. آلاینده‌های گازی شامل ناکس، ازن، کربن منوکسید و کربن‌دی اکسید و ذرات معلق نیز به دو دسته ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون تقسیم‌بندی می‌شوند. بر اساس بررسی‌های انجام شده سهم ذرات معلق از حمل و نقل حدود ۶۰ درصد و سهم آلاینده‌های گازی از حمل و نقل بیش از ۸۰ درصد است و به همین دلیل برای بررسی تاثیر طرح کاهش بر آلودگی هوا، آلاینده گازی منوکسید کربن - که قسمت زیادی از آن هنگام حمل و نقل تولید می‌شود - را اندازه‌گیری کردیم.

به گفته شهیدزاده میزان منوکسیدکربن در هوای پایتخت طی تابستان امسال نسبت به قبل از اجرای طرح ترافیک جدید کاهش پیدا کرده است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه تصریح کرد: اگر همکاران پلیس بر اساس آلودگی هوا طی روزهای ابتدایی مهر مبنی بر بی‌ تاثیر بودن اجرای طرح کاهش بر آلودگی هوای تهران اظهار نظر کرده‌اند باید به این نکته نیز توجه کرد که طی ۳۱ شهریورماه باد شدیدی در تهران وزید و در پی آن گرد و خاک زیادی از خارج از شهر وارد تهران شد. وزش این باد همزمان با روزهای ابتدایی مهر سبب شد که کیفیت هوا در پایتخت کاهش پیدا کند.

شهیدزاده در پایان با اشاره به اینکه درخواست می‌کنم روزهایی ابتدایی مهر امسال را با روزهای ابتدایی مهر سال گذشته - که کیفیت هوا بسیار مطلوب بود - مقایسه نکنیم، تاکید کرد: در مقایسه کیفیت هوا باید به عوامل دیگری از جمله شرایط آب و هوایی نیز توجه کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بسه دیگه اینقدر برا خالی کردن جیب مردم دروغ نگید. بوی دود ومزه ترش در تمام مرکز شهر و محدوده قابل استشمام است . شاید دماغ و چشم ما فرق می‌کنه ، خودمون حالیمون نیست.

    • بدون نام

      عالم و آدم دارن ميگن اين طرح باعث آلودگي بيشتر شده و هدفش فقط کسب درآمده!
      مردم و چي فرض کردين آخه؟!؟!؟!

    • بدون نام

      خدا وکیلی چقدر شهرداری بهت پول داده که این حرفها رو بزنی دلقک

    • بدون نام

      مگه از حجم تردد در سطح تهران کم شده ؟ چرا دروغ میگید ؟ اصلا تو محدوده رفت و آمد نداشتم و ندارم ولی زمان ماندن توی ترافیک محورهای همت بمراتب بیشتر هز قبل شده که همین حجم از ترافیک ایجاد آلودگی بیشتر میکنه مگه اینکه بتونید جلوی آلودگی همت به مرکز شهر بگیرید

    • بدون نام

      چطور میشه با این حجم از ترافیکی که بخاطر این طرح درست شده آلودگی کم بشه

    • بدون نام

      تردد روان محور حکیم انتقال دادید به همت و بابایی و نیایش و ایجاد ترافیک فوق سنگین کردید این همه ماشین در جا کار میکنن و این همه سوخت از بین میره روان مردم دچار فرسایش شده همرو دیوونه کردید مسخره ها بعد میگید موفق بودید دروغ بسته خجالت بکشید تا کی میخواین کسافت کاریای خودتونو با مردم آزمایش کنید این مملکت حساب کتاب نداره که ی طرح یک شبه اجرایی میکنید و اصلا هم مردم براتون مهم نیست

    • مسلمان

      مزخرفه . چرنده . دروغه . پول گرفته تا تائید کنه .

    • بدون نام

      هر که گفته غلط کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج