۹۱۴۳۹۸
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

ترکیه: از آمریکا صداقت ندیده‌ایم

وزیر امور خارجه ترکیه امروز (پنج‌شنبه) تاکید کرد، آنکارا باور دارد تلاش‌هایش در کنار ایالات متحده برای تشکیل یک منطقه امن در شمال شرق سوریه به نتایج مورد نظرش نمی‌رسد و آمادگی دارد تا یک عملیات نظامی انجام دهد.

خبرگزاری ایسنا: آنکارا و واشنگتن -متحد آن در ناتو- با تشکیل یک منطقه در مرز سوریه موافقت کردند و ترکیه می‌خواهد عمق آن ۳۰ کیلومتر باشد و نیروهای کرد ی‌پ‌گ در آن حضور نداشته باشند.

ترکیه معتقد است تا دو میلیون آواره سوری می‌توانند در آن منطقه ساکن شوند اما مدام هشدار می‌دهد چنانچه تلاش‌هایش انتظارات را برآورده نکند یا متوقف شود، دست به اقدام نظامی یکجانبه می‌زند.

رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه سه شنبه گفت، آنکارا هیچ چاره‌ دیگری ندارد جز اینکه به تنهایی اقدام کند چون آمریکا هیچ تلاشی برای پیشرفت این طرح نمی‌کند. سخنان او اشاره‌ای تقریبا مستقیم به حمله نظامی است.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه با هابر گفت، آنکارا صداقت از ایالات متحده آمریکا ندیده است. او افزود: گمان می‌کنیم این فرایند کنونی با آمریکا ما را به نقطه دلخواه نمی‌رساند. اطلاعاتی که از اطراف می‌رسد، همین را ثابت می‌کند.

روابط میان این متحدان عضو ناتو بر سر مسائلی تیره و تار شده است؛ سیاست سوریه و تهدید آمریکا برای اعمال تحریم بر سر خرید نظامی ترکیه از روسیه از جمله موارد مورد اختلاف است.

در حالیکه دیپلمات‌ها، تحلیلگران و اپوزیسیون اصلی ترکیه باور دارند که آنکارا تمایلی ندارد تا با یک تهاجم نظامی تمام عیار خشم آمریکا را برانگیزد چون آن‌ها در تلاش برای ترمیم روابط‌شان هستند، ترکیه مصّر است تا این تلاش‌ها افزایش یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ضد امریکا

      هیچ کشوری از امریکا صداقت ندیده، حتی متحدین نزدیک امریکا..... روسیه هم صداقت نداره و نامردِ....مواظب باشیم که کشور را به چپ و راست هل ندهیم و مستقیم رو به جلو حرکت کنیم.
      مرگ بر امریکا

    • بدون نام

      ترکیه چرا بجای امربکا با دولت سوریه برای حل این مشکل کار نمیکند. هیچکس بهتر از دولت سوریه مایل به یکپارچگی کشورش و ارامش و خلع سلاح گروهای تحت حمایت امریکا نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سوریه خودش چارتا کشور میخواد وضعشو درست کنن

    • داداش

      کی دیده تا شما ببینید امریکا نظام سرمای داری داره و غیر از چپاول پول دیگر کشور ها فکر دیگری ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج