۹۱۵۵۰۸
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

تصویر ادغام خیره‌کننده دو کهکشان

تلسکوپ هابل تصویر دو کهکشان را به تصویر کشیده که پس از برخوردی خشونت بار در حال یکی شدن هستند. ادغام این دو کهکشان که در مراحل پایانی به سر می‌برد، به خاطر برخی شباهت‌ها به یکی از هیولا‌های نفرین شده یونان باستان، «مدوسا» نامیده شده است.

دیجیاتو: تلسکوپ هابل تصویر دو کهکشان را به تصویر کشیده که پس از برخوردی خشونت بار در حال یکی شدن هستند. ادغام این دو کهکشان که در مراحل پایانی به سر می برد، به خاطر برخی شباهت‌ها به یکی از هیولاهای نفرین شده یونان باستان، «مدوسا» نامیده شده است.

تصویر ادغام خیره‌کننده دو کهکشان

مدوسا ۱۳۰ میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد و در صورت فلکی دب اکبر واقع شده است. فرایند ادغام از زمانی شروع شد که کهکشان بزرگتر با سیستم کوچکتر غنی از گازی برخورد کرده و آن را بلعید که در نتیجه به پرتاب غبار و گاز به بیرون منجر شده است. پخش همین جریان های غبار در فضا باعث شد که منجمان نام اسطوره مذکور را برای این ادغام انتخاب کنند، چرا که توده های قرمز آن شبیه مارهایی است که روی سر مدوسا سبز شده بود.

تصویر ادغام خیره‌کننده دو کهکشان

ادغام مدوسا

مدوسا زنی فوق العاده جذاب و دلفریب بود اما پس از هم آغوشی با «پوزیدون»، خدای دریا توسط «آتنا»، الهه نگهبان نفرین شده و موهایش به مارهای سمی تبدیل شد. پس از این نفرین ابدی هرکس که به چشمان خونین مدوسا می نگریست به سنگ تبدیل می شد. در نهایت «پرسئوس»، پسر زئوس به لطف سپر آینه‌ای سر مدوسا را تن جدا کرده و اندورمده را از چنگ پوزیدون نجات داد.

علاوه بر این ادغام مدوسا هم مثل هیولای یونانی چشمی غیرعادی دارد با این تفاوت که نگریستن به آن شما را به سنگ تبدیل نمی کند بلکه در قالب کانون زایش ستاره‌ای، گاز و غبار را تا حد زیادی متراکم کرده و به ستاره های جدید تبدیل می کند.

یکی از نکات عجیب این است که گازهای جاری در چشم ادغام مدوسا با دمای ۲۷ درجه سلسیوس بسیار داغ تر از نقاط مشابه در کهکشان های دیگر هستند. این دمای زیاد با افزایش دمای توده های غبار مجاور باعث درخشش آنها در طول موج های فرو سرخ کوتاه یا همان رنگ های قرمز می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      فیلم کلش اف تیتان روایتی خوبی از مدوسا رو نشون میده توش.

      پاسخ ها

      • همه

        این فیلم را نگاه نکنین سنگ میشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج