جاباما
۹۲۱۸۳۶
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

این گوشی چگونه رتبه اول عکاسی را در DXoMark به دست آورد

پس از Huawei P۳۰ Pro که برای مدتی طولانی صدرنشین DXOMARK بود، بار دیگر هوآوی با ارائه پرچمدار جدید خود، صدر جدول DXOMARK را از آن خود کرده است. اما Huawei Mate ۳۰ Pro، پرچمدار جدید هوآوی، چگونه این جایگاه را کسب کرد؟

عصر ایران: پس از Huawei P۳۰ Pro که برای مدتی طولانی صدرنشین DXOMARK بود، بار دیگر هوآوی با ارائه پرچمدار جدید خود، صدر جدول DXOMARK را از آن خود کرده است. اما Huawei Mate ۳۰ Pro، پرچمدار جدید هوآوی، چگونه این جایگاه را کسب کرد؟

برای درک بهتر قدرت مثال‌زدنی Huawei Mate ۳۰ Pro ‌می‌توان به امتیاز کلی ۱۲۱ برای دوربین‌های اصلی و امتیاز قابل توجه ۱۳۱ در بخش عکاسی اشاره کرد که پرچمدار هوآوی را در جایگاهی برتر از رقبا قرار داده‌است. اما برای پاسخ به این سوال که «Huawei Mate ۳۰ Pro چگونه رتبه اول عکاسی را در DXoMark به دست آورد؟»، بهتر است در ابتدا نگاهی به مشخصات دوربین چهارگانه مورد استفاده در Huawei Mate ۳۰ Pro هوآوی بیاندازیم.

ماژول چهارگانه بروز و قدرتمند

این گوشی چگونه رتبه اول عکاسی را در DXoMark به دست آورد

سنسور اول ماژول، یک سنسور دوربین فوق عریض یا اولترا واید با رزولوشن ۴۰ مگاپیکسل از نوع SuperSensing Camera است که در آن از آرایه رنگ RYYB استفاده شده است. از دیگر ویژگی‌های این سنسور می‌توان به گشودگی دیافراگم f/۱.۸، فاصله کانونی ۱۸ میلی‌متر، فوکوس خودکار و نسبت تصویر ۳:۲ اشاره کرد.

سنسور دوم از نوع عریض یا واید با رزولوشن ۴۰ مگاپیکسل و از نوع Cine Camera است که در آن از آرایه رنگ RGGB استفاده شده است. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به مواردی نظیر گشودگی دیافراگم f/۱.۶، لرزشگیر اپتیکال، فاصله کانونی ۲۷ میلی‌متری و نسبت تصویر ۴:۳ اشاره کرد.

سنسور سوم از نوع تله‌فوتو با رزولوشن ۸ مگاپیکسل است که فاصله کانونی ۸۰ میلی‌متری لنز آن اجازه زوم اپتیکال سه برابری را به دستگاه می‌دهد و در ضمن با لرزشگیر اپتیکال نیز می‌تواند تکانه‌های لرزشی ناشی از حرکت‌های کوچک دست کاربر را به خوبی کنترل کند. دیافراگم جلوی این سنسور نیز دریچه‌ای با گشودگیf/۲.۴ است.
سنسور چهارم دوربینی از نوع عمق میدان یا سنسور زمان پرواز سه بعدی (3D ToF Camera) است. این سنسور به بهبود کیفیت تصاویر در مواردی که اطلاعات عمق میدان نیاز است، کمک می‌کند و می‌تواند در ثبت افکت‌های حرفه‌ای بسیار موثر باشد.

تکرار موفقیت با آرایه رنگ RYYB

هوآوی با معرفی Huawei P30 Pro در ابتدای سال میلادی جاری، آرایه رنگ RYYB را برای نخستین بار در پرچمداران خود به کار گرفت. نتیجه این کار افزایش 40 درصدی نور جذب شده توسط سنسور، در مقایسه با نمونه‌های مجهز به آرایه RGGB بود.

پس از کسب تجربه عالی این آرایه در سنسورهای مورد استفاده در این گوشی، هوآوی تصمیم گرفت که این سنسورها را برای بار دوم در پرچمدار خود به کار ببرد و در عین حال با همراه کردن آن با یک دوربین 40 مگاپیکسلی دیگر، بهبودهای بیشتری در سیستم دوربین گوشی جدید خود صورت دهد.

سنسور مذکور، سنسور اصلی دستگاه یا همان Cine Camera است که در آن از آرایه رنگی RGGB استفاده است. سنسور دوربین جدید هوآوی

علاوه بر ارائه کیفیت کم‌نظیر در عکاسی قادر است قابلیت‌هایی نظیر امکان ثبت ویدئوهای فوق آهسته با نرخ 7680 فریم بر ثانیه، تصویربرداری 4K HDR+ و امکان افزودن افکت بوکه بلادرنگ را به کاربران ارائه کند.

این گوشی چگونه رتبه اول عکاسی را در DXoMark به دست آورد

نظر DXOMARK درباره Huawei Mate 30 Pro

امتیاز کلی ۱۲۱ گوشی Huawei Mate ۳۰ Pro را صدرنشین جدول بهترین دوربین‌های موبایل کرده است. امتیاز جدید به دست آمده توسط پرچمدار هوآوی بیشتر به خاطر امتیاز بالای۱۳۱ کسب شده در بخش عکاسی است که با ۵ واحد اختلاف از صدر نشین قبلی این بخش بیشتر است.

این گوشی چگونه رتبه اول عکاسی را در DXoMark به دست آورد

Huawei Mate 30 Pro عملکرد فوق‌العاده‌ای را در زمینه‌‌ عکاسی و موارد کلیدی مربوط به آن ارائه می‌کند؛ اما درخشش آن بیشتر در بخش بهبود بافت و نویز تصاویر به چشم می‌آید. هوآوی توانسته بالاترین امتیاز را در هر دوی این موارد کسب کند. این امر، مسئله قابل توجهی است چرا که معمولاً حذف نویز به کاهش قابل توجه جزئیات منجر می‌شود؛ اما هوآوی توانسته با ایجاد توازنی میان این دو فاکتور، نتیجه قابل توجهی را در تمامی شرایط نوری به دست آورد.

محصول جدید هوآوی در تنظیم اکسپوژر (نوردهی) و رنگ‌ها نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. نوردهی تصاویر با اولویت قراردادن نقاط تاریک تنظیم می‌شود و «داینامیک رِنج» بالای دوربین تضمین‌کننده جزئیات، سایه‌ها و هایلایت‌های مناسب حتی در صحنه‌هایی با کنتراست بالاست. دقت رنگ و توازن سفیدی تصویر نیز نسبت به پرچمدار پیشین هوآوی افزایش یافته و به سختی می‌توان به عملکرد آن در این بخش ایرادی گرفت.

علاوه‌ بر این، Huawei Mate 30 Pro توانسته بالاترین امتیاز و جایگاه نخست بخش جدید «عکاسی در نور محدود» را به دست آورد. عملکرد دستگاه در ثبت تصاویر با فلش فوق‌العاده است. هنگام انتخاب حالت خودکار (برای استفاده از فلش) نیز شاهد عملکرد هوشمندانه‌‌ این دستگاه هستیم که تقریبا در تمام شرایط بهترین حالت (استفاده از نور محیط یا استفاده از فلش LED) را برای عکاسی انتخاب می‌کند.

برای درک بهتر کیفیت عکاسی Huawei Mate 30 Pro تعدادی از تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی دستگاه را مشاهده کنید.

این گوشی چگونه رتبه اول عکاسی را در DXoMark به دست آورد

نویسندگان DXOMARK موارد زیر را به عنوان نقاط قوت پرچمدار هوآوی عنوان کرده‌اند:
• جزئیات بالا در تمامی شرایط نوری
• تنظیم نوردهی دقیق در اکثر شرایط
• کنترل عالی نویز تصاویر
• شبیه‌سازی دقیق عمق میدان و افکت بوکه
• جزئیات خوب دوربین تله حتی در فاصله‌های نزدیک
• تنظیم دقیق وایت بالانس (توازن سفیدی) و سرعت شاتر در هنگام استفاده از فلش
• کنتراست بالا در کنار رنگ‌های دقیق و پویا

تیم DXOMARK در بخش جمع‌بندی مطلب خود، درباره دوربین Huawei Mate ۳۰ Pro و نقاط قوت آن نوشتند: «Huawei Mate ۳۰ Pro بدون شک بهترین دوربین را در میان اسمارت‌های فعلی موجود در بازار را دارد. این گوشی جدید هیچ نقطه ضعف محسوسی را در عملکرد بخش دوربین از خود نشان نمی‌دهد و تقریباً در تمامی شرایط کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری بسیار بالایی را ارائه می‌کند.

کیفیت کلی عکاسی Huawei Mate ۳۰ Pro را می‌توان «عالی» ارزیابی کرد. اما عامل متمایزکننده پرچمدار هوآوی از سایر رقبای فعلی را می‌توان عملکرد کم‌نظیر آن در توازن بافت و نویز دانست که منجر به ثبت جزئیات خیره‌کننده در تمامی شرایط، علی‌رغم نویز پایین می‌شود. عملکرد دستگاه در ثبت تصاویر زوم و بوکه نیز، «برترین» در میان اسمارت‌فون‌های فعلی است».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قیمت چنده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مفت!

    • بدون نام

      با این طرح کذایی رجیستری گوشی 1100 هم نمیتونیم بخریم...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج