۹۲۱۹۵۶
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

انتقاد از ترکیه در اولین روز جلسه وزرای دفاع ناتو

وزرای دفاع ناتو در نشست خود در بروکسل ضمن انتقاد از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، در عین حال اذعان کردند که نمی‌توانند اقدام چندانی برای تحریم کردن آنکارا انجام دهند.

ایرنا: وزرای دفاع ناتو در نشست خود در بروکسل ضمن انتقاد از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، در عین حال اذعان کردند که نمی‌توانند اقدام چندانی برای تحریم کردن آنکارا انجام دهند.

به گزارش پنجشنبه خبرگزاری فرانسه، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت که بحث‌های نخستین روز این نشست «صریح و باز» بود. وی اظهار کرد: وزرای دفاع بر لزوم «حفظ وحدت در مبارزه با داعش» از طریق یک ائتلاف گسترده بین‌المللی با حضور اکثر اعضای ناتو تأکید دارند.

حمله ترکیه به شمال سوریه، مهمترین موضوع نخستین روز نشست دوروزه وزرای دفاع ناتو در بروکسل بود.

انتقاد از ترکیه در اولین روز جلسه وزرای دفاع ناتو

ترکیه گفته است: با هدف مقابله با پ.ک.ک و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) و همچنین ایجاد منطقه امن به منظور بازگرداندن آوارگان سوری به شمال آن کشور حمله کرده است.

آلمان هفته جاری پیشنهاد داده بود که نیروهای بین‌المللی برای ایجاد منطقه امنی که ترکیه خواهان تأسیس آن در شمال سوریه است، اعزام شوند.

«مظلوم عبدی» فرمانده ارشد نیروهای کُرد سوریه از این طرح استقبال کرد اما وزرای دفاع ناتو پیشنهاد آلمان مستقیماً مورد توجه قرار ندادند.

استولتنبرگ گفت که وزرای دفاع ناتو بر «حمایت گسترده از تعامل جامعه بین‌المللی به منظور یافتن یک راه حل سیاسی» تأکید کردند.

«دیدیه رایندرز» وزیر دفاع بلژیک درباره طرح آلمان گفت: ما به طور اصولی با حصول توافقی برای همکاری مشترک موافقیم اما پس از توافق ترکیه و سوریه اوضاع به کلی فرق کرده است.

پیش از نشست بروکسل، «آنگرت کرامپ کارن‌باوئر» وزیر دفاع آلمان گفته بود که همتایان فرانسوی و انگلیسی وی معتقدند که توافق روسیه و ترکیه برای گشتزنی مشترک در «منطقه امن» در داخل سوریه «اساسی دائمی برای یک راه حل سیاسی ایجاد نمی‌کند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اردوغان کثافت مگه اوارگان سوری که میگی مال قسمت شمال سوریه هستن که الان میخوای اونا را اونجا اسکان بدی .اشغال فاشیست هدف تو فقط از بین بردن خاک کردستانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج