adexo3
۹۲۳۴۲۰
۱۱ نظر
۵۰۰۶
۱۱ نظر
۵۰۰۶
پ

۵۲درصد بیکاران کشور جوان هستند

طبق گزارش مرکز آمار ایران، ۵۲ درصد بیکاران کشور جوان هستند.

خبرگزاری تسنیم: مطابق آخرین آمار منتشر شده از مرکز آمار در گزارش فصلی اقتصاد ایران در بهار ۹۸ ،بر اساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار مرکز آمار ایران در فصل بهار ۹۸ جمعیت فعال ۱۰ ساله و بیشتر ۲۷۳۳۹هزار نفر بوده است که از این تعداد ۲۴۳۸۳ هزار نفر یعنی بیش از ۸۹ درصد آن را شاغلان و ۲ هزار و ۹۵۷ هزار نفر یعنی حدود ۱۱درصد را بیکاران تشکیل می‌دهد. از کل تعداد بیکاران کشور هزار و ۵۵۰ هزار نفر یعنی بیش از ۵۲ درصد را جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال تشکیل می‌دهند.

نرخ مشارکت اقتصادی با ۱.۱ درصد افزایش نسبت به فصل مشابه گذشته به ۴۰.۶ درصد رسیده است. این شاخص در بین مردان ۶۵ درصد و در بین زنان ۱۶.۱درصد بوده است.

همچنین نتایج این طرح نشان می‌دهد که نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر هم در نقاط شهری و هم در نقاط روستایی نسبت به فصل گذشته افزایش داشته است. به طوری که این شاخص در نقاط شهری با ۰.۷ افزایش نسبت به فصل قبل۳۹.۸ درصد و در نقاط روستایی به ۲.۵ درصد افزایش به ۴۳.۱ درصد رسیده است .

سهم شاغلان ۱۰ ساله و بیشتر در بخش خدمات۴۹.۶ بخش صنعت ۳۱.۵درصد و در بخش کشاورزی ۱۸.۹ درصد بوده است که نسبت به فصل قبل آن در بخش خدمات۲ درصد کاهش در بخش صنعت ۹ درصد کاهش در بخش کشاورزی ۲.۹ درصد افزایش داشته است.

نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر با ۱.۳ درصد کاهش نسبت به زمستان ۹۷ به ۱۰.۸ درصد رسیده است این شاخص در بین مردان ۹.۲ درصد و در بین زنان ۱۷.۳ درصد بوده است .

نتایج بیانگر آن است که نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر در این فصل نسبت به فصل زمستان هم در نقاط شهری و هم در نقاط روستایی کاهش داشته است به طوری که این نرخ در نقاط شهری با ۱.۳ درصد کاهش به ۱۲ درصد و در نقاط روستایی با ۱.۴ درصد کاهش به ۷.۳ درصد رسیده است.

نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ تا ۲۹ ساله با ۱.۸ درصد کاهش نسبت به فصل زمستان ۹۷به ۲۳.۷ درصد رسیده است. این شاخص در نقاط شهری ۲۶.۱ درصد و در نقاط روستایی۱۶.۸۸ درصد بوده است که نسبت به فصل قبل آن به ترتیب ۱.۸ و ۱.۹ درصد کاهش داشته است.

۵۲درصد بیکاران کشور جوان هستند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا ازتون نگذره مسئولین

      پاسخ ها

      • اشکان

        این باز نشسته ها هم دست از سر بازار کار بر نمیدارن وخانم های که نیاز مالی ندارن هم با چندر غاز بازار کار آقایون خراب کردن وهمچنین بازار ازدواج سالم راهم خراب کردن

    • جانم فدای ایران

      خاک تو سرتون

    • بدون نام

      وقتی بودجه ومنابع شغل ایران وایرانی خرج۲۰ملیون افغانی کنیدعواقبش میش هر۴نفر۳تاجوان بیکلر

    • بدون نام

      چه عجب گفتین

    • بدون نام

      من فوق لیسانس هستم با معدل الف در بهترین رشته و بیکار، یکی دو بار در آزمونها قبول شدم اما بخاطر نداشتن سهمیه جذب نشدم.از نعمت پدر هم محروم هستم و منبع درآمدی ندارم و امکان ازدواج برام فراهم نیست.وقتی افرادی رو میبینم که بدون شایستگی و فقط بخاطر سهمیه وارد ادارات شدن خیلی غصه میخورم و فکر ترک وطن میزنه به سرم.ما هم شهروندیم ما هم انسانیم ما هم عضوی ازین کشور هستیم.اخبار داغ اگر عدالت داری متن منو منتشر کن.

    • محمد

      عوضش امنیت داریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخ

    • بدون نام

      پس انتظار دارید باز نشسته ها بیکار باشند اتفاقا بازنشسته ها سرکار هستن جوونا بیکارن

    • بدون نام

      این فاجعه بر اثر نبودن مدیر باکفایت است که در هر خانواده ای حداقل یک یا دوتای جوان تحصیل کرده ای بیکار وجود دارد که نشان از عدم مدیریت مناسب ودلسوز است که خدااز سرشان نگذرت آمین

    • بدون نام

      جای نگرانی نیست تا صد درصد هم جا داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج