۹۲۳۸۰۱
۳۹ نظر
۵۰۲۱
۳۹ نظر
۵۰۲۱
پ

انتقاد از پایان هندیِ سریال «ستایش»

فصل سوم سریال پرسروصدای «ستایش» سه‌شنبه‌شب پس از پخش ۳۹ قسمت، به پایان رسید و دیگر ماجرای ناتمامی برای ادامه آن باقی نمانده است.

روزنامه خراسان نوشت: فصل سوم سریال پرسروصدای «ستایش» سه‌شنبه‌شب پس از پخش ۳۹ قسمت، به پایان رسید و دیگر ماجرای ناتمامی برای ادامه آن باقی نمانده است.

این سریال از همان ابتدا با اتفاقات عجیبی همراه بود، مانند جوان بودن چهره «ستایش» و نحوه نمایش شخصیت «صابر» که بازیگر آن مهاجرت کرده بود؛ اتفاقاتی که همراه با محتوای عامه‌پسند سریال، سهم زیادی در دیده شدن سریال هم داشت.

پایان قصه با ازدواج «ازدواج» دیگر تقریباً به اتفاق جدانشدنی سریال‌های ایرانی تبدیل شده و در پایان هر سریالی با هر ژانری، باید شاهد یک مراسم عروسی یا ازدواج باشیم. در قسمت‌های پایانی مجموعه «ستایش» هم مانند بسیاری از آن سریال‌ها، دو کاراکتر اصلی سریال یعنی «حشمت فردوس» و «ستایش»، به ترتیب با «خانم بزرگ» و «مهدی» ازدواج کردند و تنها شخصیت‌هایی که مجرد باقی ماندند «محمد» و «خانم مظفری» بودند!

انتقاد از پایان هندیِ سریال «ستایش»

البته اگر ماجرای علاقه «محمد» به «لیلا» دختر «انیس» را که در فصل 2 دیده بودیم، در فصل سوم پیگیری می‌شد، شاهد یک ازدواج دیگر نیز بودیم. سرنوشت قابل‌ پیش‌بینی ‌بدها و خوب‌ها در قسمت پایانی سریال، همان طور که پیش‌بینی می‌شد، مانند بسیاری از سریال‌های ایرانی که در تلویزیون دیده‌ایم، شخصیت‌های منفی قصه مجازات شدند، آدم‌های سفید قصه هم پاداش خوبی‌های شان را گرفتند و به آرامش رسیدند. «پری‌سیما» و «حمید» که همه قتل‌ها زیر سر آن‌ها بود با مرگ و زندانی شدن به سزای اعمال‌شان رسیدند. شخصیت‌های منفی دیگر مانند «انیس» و «صفایی» نیز که آن‌قدر سیاه نبودند که ظرفیت اصلاح شدن نداشته باشند، هرکدام بابت کارهای بدی که انجام داده بودند به نوعی تنبیه و پشیمان شدند. «حشمت» هم به عنوان شخصیت مثبت قصه، دوباره کار و ثروتش را به دست آورد و زندگی جدیدی تشکیل داد.

بخشش و آشتی یکی دیگر از آن کلیشه‌های معروف پایان‌بندی که در سریال «ستایش» دیدیم، بخشش شخصیت‌های منفی توسط آدم‌های خوب داستان و آشتی کردن بود. «حشمت» از «زیور» که در توطئه قتل او همکاری کرده بود، هیچ شکایتی نداشت و حتی از «صفایی» که در بالا کشیدن اموالش دست داشت، شکایت که نکرد هیچ بلکه بابت مرگ دخترش با او همدردی کرد و اتفاقاً رفتار مهربانانه‌ای با او داشت!

«حشمت» با «ستایش» هم که به علت ازدواج دومش با او قهر کرده بود، آشتی کرد و بار دیگر ارتباط خوب و مسالمت‌آمیز میان آن‌ها برقرار شد. در واقع پایان «ستایش» حکم همان جمله «و به خوبی و خوشی در کنار یکدیگر زندگی کردند» را داشت که آخر کتاب‌های قصه می‌خواندیم.

مرگ کاریکاتوری «پری‌سیما»

نحوه کشته شدن «پری‌سیما» به دست پدرش، یکی از اتفاقات عجیب و غیرقابل باور پایان «ستایش» بود. در سکانسی از قسمت 38 دیدیم که «پری‌سیما» متوجه می‌شود «انیس» به «فردوس» خبر داده که قصد دارند او را بکشند، به همین دلیل عصبانی می‌شود و تصمیم می‌گیرد «انیس» را خفه کند. «صفایی» که قبلاً درباره کشتن خواهرش به «پری‌سیما» هشدار داده بود، در حالی که دارو مصرف کرده بود و حتی نمی‌توانست از پله‌ها درست پایین بیاید، اسلحه‌اش را برمی‌دارد که خودش را بکشد و از این طریق توجه او را جلب کند تا دست از سر «انیس» بردارد، اما اسلحه به طور ناخواسته، ناگهان درست به سمت قلب دخترش شلیک می‌شود!

حالا بماند که اصلاً «پری‌سیما» به صورت نیم‌رخ ایستاده بود و معلوم نیست در این شرایط چطور اسلحه مستقیم به سوی قلبش نشانه رفت! غیرمنطقی بودن این اتفاق واکنش‌های طنز و انتقادآمیز مخاطبان را به دنبال داشت. قهرمان‌بازی‌های فردوس‌لی قهرمان‌بازی‌های «حشمت فردوس» هم در لحظه رویارویی با قاتلانش، از اتفاقات خنده‌دار و عجیب قسمت 38 بود.

در حالی که «فردوس» توسط «حمید» و چند نفر دیگر که چاقو در دست داشتند، محاصره شده بود، توانست با یک زنجیر، به سبک فیلم‌های هندی «حمید» را از پای درآورد و بعد هم با کمک نیروهای پلیس از مهلکه جان سالم به در ببرد! بعضی از کاربران شبکه‌های اجتماعی قهرمان‌بازی «فردوس» را در این سکانس، به مبارزات «بروس‌لی» تشبیه کردند و آن را دستمایه شوخی‌های خود قرار دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا فیلم مسخره ای بود خجالت بکش کارگردان فیلم هندی میساختی بهتر بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تمام نظرات را خوندم
        تمام نظرات منفی و مثبت نشان می‌دهد که همه این سریال را دیده‌اید به غیر از اون بنده خدا که گفته من ندیدم
        با بضاعت صدا و سیما اتفاقا خوب بود و اگر از لوده بازی های فردوس بگذریم پیام های خوبی داشت از جمله (گذشت و ازدواج مجدد بعد از فوت زن یا شوهر و آگاهی بخشی به مردم در مسائل حقوقی و عاقبت خیانتکار و....)

      • بدون نام

        من که اصلا تلویزون ندارم ولی اگه این سریال اینقدر بده چرا این همه در موردش می نویسید؟ مسخره ها

    • Mr nobody 2009

      در عجبم از ملت غیور ایران که از لاست و برکینگ بد و دکستر و امثال این سریال های تراز اول که انقلابی در تلویزیون آمریکا و سریال سازی جهان ایجاد کردند، ایراد می گیرند. از ستایش سرتاپا ایراد چه انتظاری داشتند؟

    • حمید

      حشمت بروسلی معروفه

    • بدون نام

      حشمت لی وارد میشود

    • بدون نام

      حالا یه سریالی ساخته شده یه عده هم دیدن یا ندیدن.دیگه این همه خزعبل نوشتن که نداره

    • بدون نام

      اگر دست را پر عسل بکنی عده ای بعد از خوردن یک گاز اساسی میگیرند .
      مگر عده ای در فکر رواج ازدواج دوم نیستند این سناریو هم بر اساس این طرز فکر تدوین شده حالا برو حالش را ببر مردم که بفکر نون خود نیستند و همه مشکلات حله فقط فکر عشق و حال مانده. افتاد

    • من

      مدل کشته شدن پری سیماه ... مدل کشتن زن نجفی هست... پلیس گفت پدره نمی خواسته بکشش الکی به جای دیگه شلیک کرده که مستقیم خورده تو قلب دخترش... نحفی هم در مورد کشتن زنش همن رو گفت....

    • طولابی

      اصلا پری سیما صورتش به طرف پدر ش نبود اصلا صداشون نشنید چطور تیر خورد تو قلبش اونم مستقیم

    • CR7

      سریالش بیشتر به کمدی و لوده بازی شبیه بود تا اون مضمونی که بخورد مردم دادن .

    • بدون نام

      باوجود اینکه اشکالاتی داشت ولی قشنگ بود

    • پرویز

      کاملادرسته سریالهای ما باید آخرش همه سیاه پوش بشن گدا بشن بدبخت وتوسری خوربشن تا با شرایط جامعه ما جوردربیاد وگرنه بغیر از یک مشت مفتخورومختلض وآقازاده دراین مملکت کی عاقبت بخیرمیشه.

    • بدون نام

      تموم شد شما ول نمی کنید!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      آبکی ترین ومزخرفترین فیلمنامه وصحنه ها وجلوه های هنری که درتمام سریالهای قابل نقد دنیا وجود دارد به تمام وکمال دراین سریال "درپیت" تجلی کرده است

    • بدون نام

      تواین فیلم به جای به فکر بودن ازدواج جوان ها به فکر ازدواج کسانی بودندکه تاریخ انقضاشون گذشته وبارواج آن دردی از جامعه دوا نمی شوداین فیلم اصلا به روز نبود

    • بدون نام

      خیلی ضعیف و مضخرف درست شده بود. مخصوصا فیلمنامه

    • جنوبی

      هرچه میگی بگو حشمت و ستایش هر دوشون همشهری مونن . یه رگ آبودانی تو بدنشون هست

    • بدون نام

      از همه این هندی بازیها که بگذریم شخصیت فردوس که ادعای مردی و لوطی گری میکنه و ادعای راستی و صاف بودن داره درآخر فیلم یه کار ناپسند و خیلی بد از خود به یادگار میگذاره که در تا مدتها در ذهن مخاطب میماندو این خودش یکی از اثرات بد آموزی پایان این سریال است
      وآن اینکه قولی که به خانم بزرگ داده بود خیلی راحت به ستایش میگه من چنین قولی ندادم
      واین دوتا پیغام منفی میرسونه هم دروغگویی حشمت فردوس و هم بدعهدی و بدقولی
      آخر سریال پسرم راجع به همین قضیه به شوخی به من گفت بابا اینم از آقا فردوس که اینهمه منم منم میکرد هم دروغگو ازآب دراومد و هم بدقول

    • بدون نام

      بیچاره اونیکه این خزعبلاتو می بینه . قرنها فاصله هست بین سریال تاج و تخت و ستایش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سریال تاج و تخت سریالی سرشار از صحنه های خشن و جنسی که در اون صحنه های پورن رو عادی سازی می کنند .و تجاوز به یک زن رو به شکل هنری نشون میدن.

    • بدون نام

      اتفاقا تهش باید شاد باشه

    • بدون نام

      نویسنده عزیز حالا چه رو به تو اینقدر فشار اومده

    • بدون نام

      خیلی بد بود

    • بدون نام

      مهم نیست این همه انتقاد در قبال چند نفری که از این سریال بی محتوا حمایت میکنن اصلا چیزی نیست.

    • مجتبی امیری

      فیلم ایرانی همینه دیگه .....مزخرف بازی بیش نبود....

    • بدون نام

      درود به خودم که سریال های صدا و سیما رو نمی بینم

    • بدون نام

      وقت نداشتم نگاش کنم سرکوچه نشسته بودم ازبیکاری حوصلم سررفته بود

    • بدون نام

      مۻخرف بود نقش پایانی ستایش که یهوئی هزار درجه احساسش نسبت به شوهر اولیش تغییر میکنه و هوس تجدید فراش به سرش میزنه.
      گریم ستایش هم که مۻخرفتر از بقیه بود...
      حالا خجالت هم نمیکشن میخوان ستایش چهار رو هم تولید کنند ..
      این یکی دیگه مضخرفترترتره

    • بدون نام

      خیلی خوب بود دیگه سریال های ایرانی این مدل از بهترین هاست اگه شما بهترشو بلدی بساز وگرنه هم خوشت نیامده نگاه نکن اینطوری که شما انتقاد کرد همه فیلمو بردی زیر سوال. به نظر من همین قدر که این سریال تونسته توجه مردم رو به خودش جلب‌ کنه وتعداد زیادی رو سر ساعت معین به تماشای خودش دعوت کنه ویه تفریح باشه براشون خدا رو شکر کنید

    • بدون نام

      سریال خیلی خوبی بود شماها عادت کردین هر چیزی رو که مردم دوست دارن ازش انتقاد غیر اصولی بکنید

    • بدون نام

      فیلمای ایرانی واقعا مزخرفه..... شاید بهترین فیلمی که تو این سی سال دیدم شبهای برره و پایتخت بوده باقی دیگه حیفه ک وقت براشون بذاری.... البته هر فردی هم سلیقه ای داره ....

    • بدون نام

      خخ مسخره خالی

    • بدون نام

      معلوم نشدپلیس روکه خبر کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تلفن فردوس کنترل شده بود یا به خاطر خطری که تهدیدش میکرد تحت نظر بود
        افتااااااااااد؟

    • علی احمد اسماعیل زهی فر

      سلام سریال «ستایش»بسیار بد است خخخخخخخخ

    • جنوبی

      افتضاح مخصوصا ازدواج ستایش اصلا مهدی مظفری و مادرش در این فیلمنامه اضافی بودن .

    • بدون نام

      خیلی سریال قشنگ و تاثیر گذاری بود

    • پرویز

      تمام نظرات عزیزان را خواندم اگردقت کنید شخصیتهای سریال ستایش درکنارما البته با شدت وضعف وجوددارند .بنظر من سریال ستایش با روحبه موجوددرایرانمان ساخته شده این چه معنی میده که اگرآخرفیلم خوب بود هندیه واگرآخرفیلم عزاداری وگریه ونکبت بود ایرانه مثل سریال شب دهم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج