جاباما
۹۲۴۱۹۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

فریب تخفیف جریمه رانندگی را نخورید

معاون اجتماعی پلیس فتا از کلاهبرداری اینترنتی در قالب تخفیف جریمه رانندگی خبر داد.

پایگاه خبری پلیس ایران: معاون اجتماعی پلیس فتا از کلاهبرداری اینترنتی در قالب تخفیف جریمه رانندگی خبر داد.

سرهنگ رامین پاشایی روز جمعه، گفت: برخی افراد سودجو و کلاهبردار با طراحی صفحات جعلی در قالب اعطا تخفیف جریمه راهنمایی و رانندگی به مالکان خودرو تا سقف ۸۰ درصد قربانیان را به صفحات جعلی هدایت و پس از انجام مهندسی اجتماعی و دریافت اطلاعات کارت بانکی نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب آنان اقدام می کردند.

وی افزود: پلیس فتا در چهارچوب ماموریت های محوله ضمن رصد دائمی فضای مجازی، اقدامات مجرمانه افراد سودجو و کلاهبردار را شناسایی و خنثی می کند.

پاشایی با اشاره شیوه این نوع کلاهبرداری اظهار داشت: پس از هماهنگی با مرجع قضائی و نیز همکاری مجموعه پلیس فتای استان اصفهان، ضمن مسدود سازی سایت مذکور، شناسایی مجرمان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا افزود: با اطلاع رسانی های صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی و همکاری دوجانبه با رسانه ملی، آگاهی و دانش عمومی هموطنان نسبت به جرائم حوزه سایبر ارتقا مناسبی یافته ولی افراد سودجو و کلاهبردار با استفاده از ترفندهای مختلف، مترصد کلاهبرداری از هموطنان و به خصوص کاربران فضای مجازی می باشند.

سرهنگ پاشایی اضافه کرد: شهروندان بایستی نسبت به وقوع این گونه جرائم آگاه بوده و همواره به مرجع ارسال این گونه تبلیغات و آگهی‌های دروغین هوشیار باشند و تمامی اخبار و نیازهای اطلاعاتی خود را فقط از منابع معتبر خبری نظیر رسانه ملی و خبرگزاری های رسمی دنبال کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، آن را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www. Cyber police.ir بخش گزارشات مردمی جهت پیگیری لازم منعکس کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج