جاباما
۹۲۵۱۰۵
۷ نظر
۵۰۱۲
۷ نظر
۵۰۱۲
پ

شهرام ناظری: کنسرتم را به خاطر کرد‌ها لغو کردم

شهرام ناظری گفت: پنج، شش آلبوم آماده دارم، ولی کسانی که دست‌اندرکار تولید این آلبوم‌ها بودند، خیلی راغب نیستند آن‌ها را در شرایط فعلی توزیع کنند.

ایران آرت: چشم به راه بودن سخت است و ما ماه‌هاست منتظر یک آلبوم جدید سراپا ایرانی هستیم. آلبومی آمیخته به آواز و لحن خاص استاد شهرام ناظری. "آرش کمانگیر"، آخرین آلبوم استاد است که سال گذشته آن را شنیدیم و بعد از آن، ما ماندیم و چشم به راهی.

شهرام ناظری: کنسرتم را به خاطر کرد‌ها لغو کردم

ناظری قرار بود بعد از 26 سال در مالمو و استکهلم، به همت انجمن تئاتر ملی سوئد، به اجرای برنامه بپردازد اما به ما گفت:"در ترکیه جنگ بالا گرفت. کردهای زیادی در این جریان داغدار شدند و من هم تصمیم گرفتم به احترام کردهای عزیز، کنسرت خود را لغو کنم."

انگار دانلودهای غیرقانونی، موسیقی فاخر و سخیف نمی‌شناسد. استاد شهرام ناظری با شِکوه از وضعیت دانلودهای غیرمجاز، این اتفاق را یک لطمه بزرگ به موسیقی و هنرمندان فعال در این حوزه دانست و گفت: "با وضعیت به وجود آمده در اینترنت، مسئله انتشار آلبوم‌های فیزیکی به حالت توقف درآمده است. یعنی تقریبا حلقه سی‌دی به روزگار نوار کاست دچار شده است و دارد کم‌کم منسوخ می‌شود. به هر حال این اتفاق به موسیقی و هنرمندان لطمه بزرگی می‌زند. خود من هم اکنون پنج، شش آلبوم آماده دارم ولی کسانی که دست‌اندرکار تولید این آلبوم‌ها بودند، خیلی راغب نیستند آن‌ها را در شرایط فعلی توزیع کنند. می‌گویند فایده‌ای ندارد که ما اثر را منتشر کنیم و بلافاصله تقلبی‌اش (دانلودهای غیر قانونی) در سایت‌ها موجود باشد. با همه این مشکلات، ما به کار خود ادامه می‌دهیم. چه بخواهیم چه نخواهیم، کاری‌ است که مربوط به دل است و نمی‌توان انجامش نداد."

وقتی از او می‌پرسیم یعنی ممکن است آلبوم‌ها را کلا منتشر نکنید، می گوید:"نه؛ نمی‌شود این کارها را منتشر نکرد. بالاخره شما کار می‌کنید که مردم بشنوند و باید به هر وسیله‌ای شده آن‌ها را به دست مردم رساند. باید ببینیم کِی فرصتش پیش می‌آید تا یکی‌ یکی آن‌ها را عرضه کنیم." انگار مشکلات نمی‌تواند مرد بزرگ موسیقی را متوقف کند و آواز و موسیقی ایرانی هنوز دل‌مشغولی اصلی استاد شهرام ناظری است، طوری که وقتی از او پرسیدم اکنون مشغول فعالیت هستید یا استراحت، با لحنی قاطعانه گفت:" استراحت؟ الان؟ من معنیِ استراحت را نمی‌دانم."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرمین

      کردهای عزیز و هنرمند بخصوص استاد ناظری را بسیار دوست دارم ...پاینده باشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی آوای دلنشین موسیقی ایرانی را از حنجره سوختگان میشنوی تمام سلول های بدنت به وجد می آید....پرواز میکنی به عالم ملکوت...اگر شهرام وسیاوش نبودند..اینک موسیقی مبتذل غربی بوی تعفن اش همه را خفه کرده بود.

    • بدون نام

      هنر کردی خودت کوردی خب

    • بدون نام

      مردم ما هم باید بخاطر کردها جنسهای ترکی نخرند و به ترکیه سفر نکنند ...............

    • با افتخار کوردم

      درود بر شوالیه آواز ایران

    • بدون نام

      مرگ هر انسانی ارزوی من نیست و جنگ خواه هم نیستیم.ای کاش هنگامی که کردها اعراب و ترکها و حتی هموطنانت رو در مرزها میکشند .لغو کنسرتی داشتی! یا مردم یمن بخاطر اعراب کشورت و یا ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گوربابای مردم یمن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج