۹۲۵۷۱۰
۱۰ نظر
۵۰۱۵
۱۰ نظر
۵۰۱۵
پ

معاون وزیر ارتباطات: با انسداد vpn مخالفیم

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: عده‌ای علاقه‌مند هستند تا همه vpn ها در کشور مسدود شود و با جدیت پیگیر این موضوع هستند ولی ما به دلایل کارشناسی با آن مخالفیم.

انتخاب: مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: عده‌ای علاقه‌مند هستند تا همه vpn ها در کشور مسدود شود و با جدیت پیگیر این موضوع هستند ولی ما به دلایل کارشناسی با آن مخالفیم.

معاون وزیر ارتباطات: با انسداد vpn مخالفیم

حمید فتاحی افزود: دلایل ما برای این مخالفت روشن است، فیلترینگ غیرکارشناسی اعمالی از یک سو و تحریم‌های ظالمانه از سوی دیگر برای برخی کاربران چاره‌ای جز استفاده از vpn باقی نگذاشته است، البته عده ای سودجو در این میان مافیایی برای فروش و توزیع vpn درست کرده اند.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: دانشگاهی‌ها اعم از اساتید و دانشجویان، پزشکان، دیپلمات‌ها، خبرنگاران و بسیاری از گروه‌های مرجع دیگر، واقعا از وضعیت فیلترینگ دچار مشکلات عدیده هستند.

وی افزود: ما شفاف گفته‌ایم، اول مشکلات ناشی از فیلترینگ را حل کنید و سپس به فکر ساماندهی VPN باشید، کما اینکه اگر این اتفاق نیفتد، ماجرای ساماندهی هم مثل سال 91 با شکست مواجه می شود و البته یک تجربه را چند بار نمی آزمایند.

فتاحی گفت: البته این نظر ما در وزارت ارتباطات است، این‌که دیگر اعضای دولت و کارگروه چه نظری دارند بحثی دیگر است. چه بسا برخی نمایندگان دولت هم مخالف نظر ما را داشته باشند.

مبارزه با این تجارت که به گفته محمدجواد آذری جهرمی سود «چند صد هزار میلیاردی» برای دست‌های پشت پرده به دنبال دارد، از راه معرفی این افراد و برخورد قانونی با آن‌ها امکان‌پذیر است.

هفته قبل معاون فضای مجازی دادستان کشور اعلام کرد، اسامی این شرکت‌ها در زیرمجموعه وزارت ارتباطات است و باید آن را اعلام کنند.

حمید فتاحی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت نیز در گفت‌وگویی تاکید کرد: لیست درگاه‌های فروش فیلترشکن و VPN را در خرداد ماه به مرکز ملی فضای مجازی و دادستانی ارائه کرده‌ایم.

به گفته حمید فتاحی دستگاه‌های نظارتی دیگری هم لیست‌های متفاوتی از ٢٠٠ تا ٣٠٠ فروشنده VPN به دادستانی اعلام کرده‌اند اما خلاء قانونی برای برخورد با این عوامل وجود دارد و قاضی نمی‌تواند به موارد قانونی استناد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد

      من دارم از تلگرام نون در میارم چشم ندارید ببینید مردم پیشرفت کنن . هر جایی که دیدید مردم دارن به نوایی میرسن جلشو بگیرید ما شما هارو خوب شناختیم

    • بدون نام

      آره تو با فیلتر تلگرام خم مخالف بودی

    • بدون نام

      شما به هر کسی بگی سایت ها رو فیلتر کردن بعد به صورت قانونی فیلتر شکن میفروشن ، یا تست الکل ازت میگیرن یا تست جنون یا بهت پناهندگی میدن.

    • بدون نام

      اگر واقعا راست میگید چرا دسترسی به هر سایت رو آزاد نمیکنید که دیگر نیاز نباشد کسی فیلتر شکن بخرد و مافیا به وجود آید... همه چیز را آزاد کنید و بعد در کنارش فرهنگ سازی کنیم نه اینکه مسیرها رو مسدود کنیم به امید اینکه کسی استفاده نکند... وزیر ارتباطات شاید سن و سالش کم باشد اما حتما شنیده که مثلا یه زمانی نوار کاست و ویدیو ممنوع بود و تمام مردم با اشتیاق دنبال تهیه اون بودند اما به محض اینکه آزاد شد حتی کسی دیگه سراغش هم نرفت تا جایی که الان فرزندان مردم حتی نمیدونند ویدیو چی بوده و چی هست.. به خدا طبیعت انسان در هرجای دنیا اینجوریه وقتی چیزی محدود شد بیشتر ولع استفاده داره اما وقتی آزاد باشه اصلا کسی بهش فکر هم نمیکنه.. چرا نباید طی این چند سال رفتار مردم را نشناخته باشید ... فیلترینگ ولع استفاده بیشتر به همراه دارد.

    • جواد مقدم

      خود مردم هم از انسداد سایتها در عذابند و این را نوعی سرکوب می دانند !

    • بدون نام

      بکشید ما را..

    • بدون نام

      ای خدا به داد ما برس . از یک طرف فیلتر میکنن از یه طرف بازار مکاره راه می اندازند. فقط ملت مظلوم را بدوشید هر روشی باشه اشکال نداره

    • بدون نام

      مخالف نیستید.توانشو ندارید.

    • بدون نام

      مثل .. دروغ ميگى
      رييست هم كه ميگفت انگشت نحس تو روى دگمه فيلتر نميره بعدش گفت عده اى از اينترنت خوششون نمياد اما بعد با سند معلوم شد خودش حكم فيلتر داده بوده
      البته دروغگويى در مرام شما واجبه اسمش هم تقيه است
      بدبخت اون ملتى كه از فرط حماقت به شماها دل بسته بودند

    • تاج بزرگ آسیا چهارفینال آسیا دو قهرمانی آسیا . لنگ علی عبده هم پشمک حاج عبدالله

      دروغگوها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج