adexo3
۹۲۵۹۷۸
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

کاهش ۱۴درصدی میزان بارندگی طی ۲۰ سال

رئیس موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، با بیان این که در مدت ۲۰ سال اخیر، میزان بارندگی‌های کشور ۱۴ درصد کاهش یافته است، گفت:دمای هوای کشور نیز طی ۲۰ سال گذشته یک و نیم درجه اضافه شده است.

خبرآنلاین: از سازمان برنامه و بودجه کشور، نشست تخصصی آینده‌نگری تغییرات اقلیمی کشور با اهتمام مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور صاحب‌نظران این حوزه و با شرکت جمع کثیری از کارشناسان، در محل این سازمان برگزار شد.

در این نشست، افتخاری رئیس موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو در این نشست گفت: روند بارش در فصل پاییز ۲۵ درصد، زمستان ۴۵ درصد، بهار ۲۵ درصد و تابستان تنها پنج درصد است و بارش‌های اخیر نباید ما را به سمتی سوق دهد که از مدیریت مصرف آب و منابع آبی غفلت کنیم.

وی افزود: مولفه‌های مهم در تغییرات بارشی، ارزیابی مقدار بارندگی، تحلیل شدت بارندگی، بررسی مدت بارندگی، مطالعه توزیع مکانی بارش‌ها، برآورد توزیع زمانی بارش‌ها و وضعیت الگوی بارش‌ها است.

کاهش ۱۴درصدی میزان بارندگی طی ۲۰ سال

افتخاری با اشاره به پروژه‌های کاربردی مورد حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور در زمینه منابع آب، گفت: حمایت‌های این سازمان از پروژه‌های مذکور می‌تواند موجب هم‌گرایی بخش‌های مختلف دستگاه‌های مرتبط شود.

وی با بیان این که در مدت ۲۰ سال اخیر، میزان بارندگی‌های کشور ۱۴ درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: دمای هوای کشور نیز در مدت ۲۰ سال اخیر یک و نیم درجه اضافه شده است و ما نباید از حد اعتدال خارج شویم و باید این امر مهم را در نظر داشته باشیم که همواره با کمبود آب به ویژه در بخش کشاورزی مواجه هستیم.

رییس موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو در ادامه سخنان خود تأکید کرد: با توجه به روند افزایشی دما در کشور و کاهش بارندگی، ضرورت دارد تا در مورد مطالعات مرتبط با تعیین سهم عوامل طبیعی و دخالت‌های انسانی، اقدام‌های جدی و عملی از سوی مبادی و مدیران ذی‌ربط انجام پذیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران رو سیل برد که

    • بدون نام

      بازم چرندیات با اهداف خاص

    • shanjani.............

      '''' کاهش چند درصدی موجودی جیب من و شما ?

    • بیکار

      شما نمی توانید اب باران را ذخیره کنید بارندگی سال قبل را به دریا ریختین اگر همان را ذخیره سازی گرده بودین چند سال کشور احتیاج به بارندگی نداشته شما مسئولین بی کفایت کشور را به این روز انداختن. ان اوضاع. اب. ان از گرانی بیکاری هزارویک مشکل. که شما باعث مبانی. ان. هستین

    • آپولو ۱۱

      والا تا بوده خبر این بوده که همیشه بارندگی داره کم میشه حتی اگه هر سال سیل بیاد توی هر شهر

    • بدون نام

      اگه میشه ابرهارو بارور بکنید مخصوصا منتقی بوشهرگناوه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج