اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۲۶۰۷
۴۴ نظر
۵۰۰۳
۴۴ نظر
۵۰۰۳
پ

زیباکلام: اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: ما به جای اینکه نگران غرب باشیم سعی کنیم وضعیت مملکت خودمان را حل کنیم. بنده کشور اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم چراکه سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته است.

خبرگزاری فارس: صادق زیباکلام عضو هیات علمی دانشگاه تهران در مناظره‌ای با موضوع «تعامل انقلاب اسلامی با غرب» با حضور عبدالله گنجی گفت: من در گذشته تضاد و مبارزه ایدئولوژیک جمهوری اسلامی با غرب را متاثر از میراثی که از جریان چپ مارکسیستی به جریانات انقلابی رسیده بود، می‌دانستم اما الان معتقدم شروع ستیز جمهوری اسلامی با غرب از جایی بود که مسلمانان انقلابی در سال ۵۸ جا پای مارکسیست‌ها گذاشت و همان باورهای آنان را پذیرفتند.

وی افزود: ضدیت جریانات اسلام‌گرا با غرب که نقطه تحقق آن با اشغال سفارت همراه بود به خاطر رقابت نفس‌گیری بود که بین مارکسیست‌ها و بچه مسلمانان وجود داشت. این رقابت آنقدر جدی بود که این بچه‌ها تنها با گلوله به هم شلیک نمی‌کردند البته دست بالا به مارکسیست‌ها تعلق داشت به همین خاطر از طرف یاران امام(ره) قول و قرارهایی با سفارت آمریکا در ایران گذاشته شد و «شان من» عنوان می‌کند که من دیدم آقای بازرگان، بهشتی و موسوی اردبیلی به سفارت می‌آمدند و مذاکره می‌کردند.

استاد علوم سیاسی ادامه داد: مارکسیست‌ها جریانات اسلام‌گرا را به حالت تدافعی کشیده بودند و این جریانات تلاش می‌کردند تا از سلامت انقلاب دفاع کنند و بعد از اشغال سفارت آمریکا موازنه به سرعت به نفع مسلمانان انقلابی برگشت و آن هیبت انقلابی برای جریانات اسلام‌گرا به وجود آمد و رهبران انقلاب نیز با همه وجود به این جریان پیوستند چون متوجه شدند هیبت و پرستیژ اجتماعی برای آنان به وجود می‌آورد و از این طریق می‌توانند رقبای خود را قلع و قمع کنند. شنل آمریکاستیزی که بر دوش رهبران انقلاب ایران افتاد باعث شد آنان به راحتی این شنل را از دوش خود بر ندارند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به تفاوت روحیه انقلابی در سال ۵۸ و ۹۲ گفت: در سال ۵۸ چهره‌های متشخص انقلابی کسانی بودند که با امپریالیست آمریکا مبارزه می‌کردند و مانند الان نبود که پرستیژ انقلابی را افرادی مانند نلسون ماندلا داشته باشند که بعد از روی کار آمدنش یک نفر را هم اعدام نکرد.

وی افزود: زمانی که ما قبول کردیم گروگان‌ها را آزاد کنیم نتوانستیم هیچ امتیازی از آمریکا بگیریم و حال کسی نیز از بیانیه الجزایر دفاع نمی‌کند. در مورد مسئله هسته‌ای نیز این داستان در حال تکرار شدن است.

زیباکلام با طرح این سوال که چه شد این جریان آمریکاستیزی ادامه پیدا کرد، گفت: در ایران موج امپریالیسم‌ستیزی ادامه پیدا کرد اما این موج در جهان ادامه پیدا نکرد بدین خاطر که جمهوری اسلامی خود را یک نظام ایدئولوژیک تعریف می‌کند. تفاوت ما با ترکیه و دیگر کشورهای اسلامی این است که آنان مسلمانانی هستند که در یک انتخابات دموکراتیک نصف+۱ را به دست آوردند و به قدرت رسیدند اما ما این نگاه را نداریم و نگاهمان به نظام جمهوری اسلامی یک نگاه ایدئولوژیک است که مرکز همه خوبی‌ها است.

وی ادامه داد: این نظام به طور طبیعی خود را رقیب جلوه می‌دهد و وارد پیکار می‌شود در حالی که ما مشاهده می‌کنیم حزب عدالت و توسعه در ترکیه نگاه ایدئولوژیک به حکومت ندارد در حالی که ما معتقدیم نظام سیاسی و اقتصادی ما برترین است و به همین خاطر مجبوریم خودمان را در تضاد با غرب ببینیم و نمی‌توانیم قبول کنیم که غرب از جهت اقتصاد و مناسبات سیاسی از ما برتر است.

این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه رویکرد ما به اسلام ایدئولوژیک‌محور است، گفت: البته این نوع نگاه بیشتر در حکومت وجود دارد و بیرون از حوزه حکومت در حال رنگ باختن است و بزرگترین مشکل آن نیز نسل تحصیل‌کرده است.

وی افزود: اسلامی کردن علوم انسانی نیز بدین خاطر است که نظام متوجه شده که نسل تحصیل‌کرده ما خودشان را در تضاد با غرب نمی‌بینند و فکر نمی‌کنند نظام اسلامی ما در حوزه سیاسی و اقتصادی برتر است.

* آنچه در شوروی اتفاق افتاد در جمهوری اسلامی هم اتفاق می‌افتد

زیباکلام تاکید کرد: نظام ما روزبه‌روز مانند شوروی در اقلیت قرار می‌گیرد و آنچه که در شوروی اتفاق افتاد در جمهوری اسلامی نیز اتفاق خواهد افتاد و این نظام خود را از درون اصلاح خواهد کرد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: اگر در تشیع یک روحیه مبارزه و ستیز نهفته است که باعث می‌شود جمهوری اسلامی روحیه مبارزه‌گرایانه داشته باشد پس چرا در شیعیان عراق این وضعیت وجود ندارد و چرا آیت‌الله سیستانی شیعیان را علیه آمریکا بسیج نمی‌کند؟ البته نمی‌دانم اگر حمایت ایران از حزب‌الله برداشته شود آنان چقدر می‌توانند دوام بیاورند.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین ویژگی تشیع غیرسیاسی بودن آن است، گفت: کافی است به نظر علمای گذشته از صفویه تا پهلوی نگاه کنید و ببینید که راجع به حکومت و سیاست چه گفته‌اند ما شاهدیم که در دوره صفویه علما تاج پادشاهی را بر سر شاهان قرار می‌دادند و در آن دوران علمای شیعه در کنار حکومت هستند و نهضت مشروطه نیز علما را همسو با خود کردند و در زمان محمدرضا پهلوی نیز علما کاری به سیاست نداشتند تنها روحانی‌ای که این وضعیت را به هم زد امام(ره) بود در غیر این صورت تمام علمای بزرگ تشیع با حکومت همراه بودند به همین خاطر وقتی ما می‌بینیم که علما با شاه و حکومت طاغوت کاری نداشتند طبیعتا با غرب نیز کاری نداشتند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه دو نگاه به اسلام وجود دارد، گفت: یک عده معتقد هستند که اسلام باید رو به جلو حرکت کند و باید توسعه‌گرا باشد و دین تنها برای دنیای دیگر ما نیست مانند بن‌لادن. در ایران نیز این نگاه غالب است که باید با نظام سلطه مبارزه کنیم و یک نگاه کاملا ایدئولوژیک‌زده به دین در حالی که دیگر مسلمانان این نوع نگاه را ندارند. آنچه که افول خواهد کرد نگاه ایدئولوژیک‌زده به دین است چراکه نگاهی سیاست‌زده است.

زیباکلام در ادامه با اشاره به نگاه بازرگان به دین گفت: بازرگان تمام عمرش را صرف این کرد که بگوید اسلام برای این دنیا نیز حرف دارد تا این دنیا را برای ما بهشت کند و نسل ۵۷ نیز با تمام وجود معتقد بود که اقتصاد توحیدی وجود دارد و ما در اوایل انقلاب نگاه ایدئولوژیک به اسلام داشتیم و معتقد بودیم که کامل‌تر از ایده‌های غرب و شرق است.

وی افزود: اما بازرگان در آخرین سخنرانی‌اش در حسینیه ارشاد طوری سخن می‌گوید که انگار می‌خواهد عنوان کند تجربه نظام جمهوری اسلامی باعث شده به این نتیجه برسد که اسلام آمده است تا بگوید آن دنیا و پیامبری نیز وجود دارد. شما از کجای قرآن می‌توانید استخراج کنید که نظام بانک به وجود بیاید و بتوانیم عربستان را سر جایش بنشانیم اما این نگاه در سال ۵۷ وجود داشت.

زیباکلام در ادامه افزود: ما در اوایل انقلاب اعتراض داشتیم که چرا اقتصادی که در شورای نگهبان تصویب شد لفظ توحیدی ندارد ما تا این حد ایدآل‌گرا بودیم به همین خاطر به خانه شهید بهشتی رفتیم تا اعتراضمان را به آنان اعلام کنیم که شهید بهشتی در پاسخ به ما گفتند ما تلاش کردیم اما دیگران موافق نبودند و این موضوع رای نیاورد البته الان متوجه می‌شوم که آن دیگران درست می‌گفتند الان ما می‌بینیم که اقتصاد توحیدی ما بهره ۲۵ درصد می‌گیرد و حال آیا شما فکر می‌کنید در اسلام اقتصاد وجود دارد.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در ادامه مشکلات رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی ایران را برشمرد و گفت: ما قائل هستیم که باید اسرائیل را نابود کنیم به همین خاطر جنبه ایدئولوژیک گرفته‌ایم و برای آن همه‌کار می‌کنیم، سوال بنده این است که این رسالت را چه کسی برعهده ما گذاشته است؟ چرا سیاست خارجی ما براساس همین تفکر اقدام می‌کند؟

* مشکل اصلی ما نگاه ایدئولوژیک ما به جهان است

زیباکلام تصریح کرد: ما وقتی صحبت از اقدامات آمریکا علیه خودمان را می‌خواهیم بیان کنیم لیست بلندبالایی ارائه می‌دهیم اما هیچ‌وقت نمی‌گوییم که با نگاه ایدئولوژیکمان چه اقداماتی علیه غرب و آمریکا کرده‌ایم و چه تحریفات و دروغ‌هایی علیه آنان به کار برده‌ایم، مشکل اصلی ما نگاه ایدئولوژیک ما به جهان است. وقتی ما می‌خواهیم نظام سلطه و اسرائیل را نابود کنیم آیا می‌شود توقع داشته باشیم که آنان کاری نکنند؟

عضو هیات علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: ما روز به روز در حال باختن هستیم چراکه نتوانسته‌ایم نسل‌های تحصیل‌کرده بعد از انقلاب را حفظ کنیم و حمایتمان از بشاراسد باعث شده تمام اعراب را علیه خودمان بسیج کنیم و به دلیل سیاست‌های غلطمان سنی‌ها از هویت سنی بودنشان آگاه شدند.

زیباکلام با اشاره به حضور در دانشگاه زاهدان گفت: حدود ۸۰ نفر از دانشجویان آن دانشگاه با لباس بلوچی و با حرارت کامل از کینه‌هایشان صحبت می‌کردند و هیچ ترسی نیز از حراست دانشگاه نداشتند. ما نه‌تنها در عرصه بین‌الملل هر کسی را که توانستیم علیه خودمان دشمن کردیم بلکه در عرصه داخلی نیز همین کار را انجام دادیم. سرمایه‌گذاری‌های ما در ونزوئلا چه نتیجه‌ای داشت اگر امام (ره) الان حاضر بودند چقدر تضمین می‌دادید که سخنان سال ۵۷ را تکرار می‌کردند اگر ما فقط به سخنان امام در ۳۰، ۴۰ سال گذشته رجوع کنیم پس باید درب دانشگاه امام صادق(ع) و تهران را گل بگیریم.

وی در پایان سخنان خود گفت: ما به جای اینکه نگران غرب باشیم سعی کنیم وضعیت مملکت خودمان را حل کنیم. بنده کشور اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم چراکه سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرشاد

      آقای مثلا استاد دانشگاه سازمان ملل خیلی چیزها را برسمیت شناخته مثل کشتن و سربریدن بچه های بی گناه بجرم شیعه بودن در سوریه توسط عوامل همچون تو آمریکایی چرا جرات اعتراض نداری ویا کشتن مردم فلسطین بوسیله صهیونستها پس توهم قاتلی شماها خود فروخته آنها هستید تا ریشه ایران و ایرانی را بزنید ای ننگ بر شماها که فقط نام یک ایرانی یدک می کشید

      پاسخ ها

      • زینب

        آخه زیبا جون! مگه جواب شبهات و افکار ...ات درباره رابطه با آمریکا و خط سیر شیعه قبل از امام ره و ... رو تو دو تا مناظره ات با دکتر غلامی نگرفتی؟!! رو نیست که! مشکل اینه که شما چشم و گوشت رو بستی و با حالی که می دونی داری ناحق می گی می خوای فقط بگی و بگی و بگی، ان شاء الله قبل از اینکه دستت از این دنیا کوتاه بشه و پرونده زیباتون بسته بشه خدا عنایتی کنه... (واقعا آدم شتاب سقوط بعضی ها رو می بینه تنش می لرزه! سبحان الله!)

      • بدون نام

        مشکل اصلی ما ... تویی. (نه دروغ گفتم، فرعی ای :)

      • بدون نام

        فرشاد کوچولو اینقدر جوش نیاور ایشان استاد دانشگاه هستند و برای اینکه استاد باقی بمانند از تو خیلی بزرگترها آن را تایید کردنده اند. چیه مغز کوچک رشد نیافته ات هنگ کرد وقتی حرفهای تکراری نشنیدی

      • زینت

        آقا فرشاد و زینب خانم هنوز بعد از مدتی متوجه مشکلات جامعه خودت نشدی؟ اگه تونستی مملکت خودت رو آباد کنی برو دنبال مشکل فلسطین و اسراییل نکنه از شکم سیری این حرفا رو میزنی؟؟؟؟؟؟!!!!!!

    • هادی

      شما برای ایران چکار کردید آقای فرشاد؟اگه میتونی کاری بکن اگر نمیتونی حرف نزن حداقل دکتر زیبا کلام 100 برابر شما ادراک داره والا شما الان امتون استاد فرشاد بود

      پاسخ ها

      • snowy100

        استاد هادی مثلا شما چار کردید زیبا کلام چکار کرده مثلا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یکیشو بگو

      • هادی

        لازم نیست به شما توضیح بدم اونقدر که واسه این مملکت مفید بودم به خودم خدمت نکردم.

      • احمد

        هادی جان شما مفید ما غیر مفید!
        ولی آدم به حرف نگاه میکنه نه گوینده اش، به نظر من که آقای زیباکلام، حرفاش فقط برای آمریکایی ها زیباست.

    • مینو

      جناب فرشاد لطف کنید و فقط از طرف خودتون حرف بزنید نه از تمام ایران.از اینهمه که خوندی فقط مسئله ی فلسطین رو استخراج کردی؟فکر کنم خوندی اما نفهمیدی.بعد هم مگه تو رفتی سوریه یا فلسطین و دیدی؟اگر مسلمونی که نباید مرگ کسی رو بخوای. مگر شماها آفریدید که تا کسی مخالف نظرتون حرف میزنه مرگشو میخواهید؟خجالت نمی کشید به تمام دنیا فحش میدین و تا کسی جایی میگه بالا چشمتون ابروئه کمپین راه میاندازین؟یک بار دیگه بدون جبهه گیری بخون تا بفهمی چقدر اشتباه کردی.جناب مجله لطفا بدون سانسور یا حذف همه ی نظرات رو چاپ کنید.

      پاسخ ها

      • هادی

        متاسفانه این امثال فرشاد ایران رو دارن با عقاید تکفیری شبیه افغانستان و عراق و سوریه میکنن و خودشونو عقیدشونو به همه چیز ترجیح میدن

    • سید علی

      ببینیم اول کسی این بابا را به رسمیت می شناسه تا بعد . اونوقت این 8 سال گذشته کدام گوری بودی . برای سر زبان افتادن اسمت کارهای دیگری هم متوان کرد . خوب البته فروختن مملکت هم یک راهیه

      پاسخ ها

      • محمد

        عزیزم 8 سال که سهله ایشون 20 ساله که داره با توهمات من و شما میجنگه. نیازی هم به کسب شهرت نداره. با زدن این حرفا داره با جونش بازی میکنه. جون عزیزش مهمتره یا کسب شهرت. برو کتاب "ما چگونه ما شدیم" دکتر رو بخون یه خورده اطلاعاتت بره بالا. برو جانم

    • علی

      کاشکی یک نفر مخالف و وارد هم نظر می داد تا ما جریان درست و غلط را بفهمیم

    • me too

      شما اسراییل را به رسمیت نشناس داداشم اما اون اسراییل با تمام بدیها و خوبیهایش وجود دارد. شما هنوز هم داری ایدئولوژیک و با تحجر به موضوع نگاه میکنی که همان اثبات سخنان "مثلا استاد" (!)است.

    • الهام

      اسراییل و آمریکا دشمن احمقی برای ایران هستن چون طرز رفتار با مردمی که عزت نفس دارن رو بلد نیستن اینجا عراق و افغانستان نیست که مردم تو سری خور باشن البته همه جا استثنا وجود داره نمونه اش همین آقای به اصطلاح استاد..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه بابا..... راست میگی اونوقت...!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • مریم سراوانی

      شما برای ایران و اردبیل چکار کردید آقای فرشاد؟

      پاسخ ها

      • snowy100

        که چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • رضا

        یک مملکت تنها بدست یک نفر ساخته نمیشه بلکه بدست تمام افراد اون مملکت ساخته میشه
        .
        خود شما چکار کردی ؟؟!

    • بدون نام

      اين اقا رو كى كرده جزو هيئت علمى دانشگاه تهران واقعا كه بعضى از مردم چه الگى به مقام ميرسن خدا به داد ما برس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه ریش و پشم داشت و مپله طالبان متحجر بود شایسته بود دیگه مشکلی نداشت

    • زیبا

      آقای زیبا کلام شما فکر کنم به این مثل شباهت دارید که میگه خواهی نشوی روسوا همرنگ جماعت شو. سازمان ملل همجنس بازی رو هم به رسمیت میشناسه و ... نکنه فردا...
      خیلی ها هستن که عالم اند ولی عاقل نیستن پس بهتر این حرف و از یک استاد دانشگاه نشنویم که ادعای فکر و نبوغ داره!

    • sheyds

      خوبیش اینه که ماهیت این آدم ها یواش یواش داره مشخص ميشه... من همیشه کنجکاو بودم ببینم این استاد زیبا کلام دقیقن چی ميگه که خیلی طرفدار داره گرفتاری ها اجازه تحقیق نداده بود.با خوندن مناظره ایشان دقیقن فهمیدم چی ميگن...متاسفم برای کشورم که آدم های خودفروخته و توخالی ای مثل این آقا توش استادن.

    • بدون نام

      اسرائیل غده سرطانی است و باید نابود شود. بگذریم از این جمله معروف اما در آمریکا که برخورد پلیس و اف بی آی و غیره سخت و سنگینه بالاخره باید پرونده ای تشکیل و مختومه بشه حالا: آقای زیبا کلام گوشت تلخ اگر اسرائیل رو قبول داری پس یک صهیونیست هستی که جنایات اسرائیلی ها رو نمیبینی بدون تشکیل پرونده و رسیدگی حتی به صورت صوری ! این یعنی آی نفس کش زدم بچه رو کنار باباش کشتم (مستند معروف ) هر کی میتونه حرف بزنه.
      زیبا کلام بفهم چی میگی

    • احد

      پس چرا در درج نظرات سلیقه ایی عمل میکنید

    • بدون نام

      استاد نون به نرخ روز خور
      تا دیروز از احمدی نژاد حمایت می کرد حالا ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زیباکلام کی از احمدی نژاد حمایت کرده چرا پرت و پلا میگی؟ اصلا میشناسیش؟ بعید میدونم. اگه یه اپسیلون اخبارو دنبال میکردی میدیدی ایشون دشمن خونی محمود بوده و هست

    • محمد

      من تا حالا نظری از جناب استاد در جهت اسلام ندیدم . متاسفانه ایشون همیشه برخلاف اعتقادات اسلامی یه چیزی مطرح میکنه که مثلا روشنفکریشو ثابت کنه و سوار موج باشه

    • Hasan

      سلام همه دوستان
      ایشان راست و دروغ را به هم آمیخته کرده اما نتایج دلخواه خوش را گرفته ، من از نسل اول انقلاب هستم و فریب این دغل بازیها را نمی خورم
      چون منافقین اول انقاب هم همینطور استدلال و نتیجه گیری می کردند.دوستان هوشیار باشید و قدرت تحلیل و بصیرت خود را با خواندن و تحلیل آ؟وخته ها افزایش دهید
      امشاالله عاقبت به خیرشوید .

    • دلسوز

      اقای زشت کلام شماوبعضی ازدوستان بااین حرفها دل دشمنان راشادودل ما خانواده شهدا را خون میکنید واقعاکه
      امریکاواسراییل چه گلی به سرشمازدن جزجنایت خیانت اخرکمی فکر کنید

    • بدون نام

      استاد ما دوستتداریم

    • رضا 48

      کسى که منافع کشور را, جداى از جنايات جهانخواران, بخصوص رژيم غاصب فلسطين( نه اسرائيل ) مى داند, نياز به اثبات کم خردى ندارد و توجه به سخنانش به اتلاف وقت نمى ارزد.اگر ايشان مايل هستند تا سرشان را زير برف کنند و پس از تجاوز صهيونيسها متوجه اشتباه در محاسبات شوند, ميل خودشان است, ولى من ترجيح ميدهم, با سرافرازى مواظب خون شهداى ايران, فلسطين, لبنان و همه ستمديدگان باشم.فرمايش ايشان در ادامه فشار به ملت ايران و تبيين مفهوم توجه به خود بجاى ستمديدگان است که مدتهاست غرب بدنبال آن است و با افزايش تحريم ها و هم راى کردن جوانان با تهاجم فرهنگى مجدانه سعى در انفعال ملت سرافراز ايران دارد.( چون کسى که غيرت دينى,ملى و حتى ناموسىيش را از دست داد ديگر فقط به خودش فکر مى کند و از ديدن ستمگر خونش به جوش نمى آيد)اگر مثل ناخداى ناو وينسنس, به ايشان مدال بدهتد چندان بيجا نخواهد بود, چون او چند صد نفر از ايرانيان را از آسمان به دريا اتداخت و نابود کرد و استاد قصد دارند ملت ايران را از اوج آرمانهاى آزادى خواهانه, به حضيض منفعت طلبى صهيونى بکشاند.من از نسل اول که مرگ بر شاه گفته و گاز اشک آور چشيده اند هستم و اين نوع منطق را خوب مى شناسم. دور شدن نسل هاى بعد, از ملاک هاى اوليه, بدليل ضعف مديريتى اى بوجود آمد که دوستان, هر مشکلى را که بوجود آمد براى جلوگيرى از بدنامى دين, لاپوشانى کردند و دشمنان به نام اسلام تمام کردند, من هم به نظام بانکى کشور اعتراض دارم, ولى ضعف مديران اقتصاد کلان, ربطى به اسلام ندارد.مسلمانان کشورهايى که حافظ کل قرآنش کارى به جنايات صهيونيست ها در فلسطين ندارد, الگوى من نيست, شايد به درد استاد عضو هيئت علمى دانشگاه تهران و اربابانش بخورد!

    • الهام

      خداوند وقتي عقل انسان رو ازش بگيره همه چيز رو ازش گرفته. اين افرادي كه ايدئولوژيك زده شدن مثل مسخ ميمونه هرجا بكشونن ميرن نه اراده اي دارن و نه عقلي كه برپايه اون تصميم بگيرن. اين افرادي كه سنگ فلسطين و سوريه رو به سينه ميزنن به فكر سر بريده بچه هاي سوريه هستن، آيا بفكر اين هستن كه دست يتمي رو بگيرن كه مادري بخاطر روزه دست گدايي جلو اين و اون دراز نكنه؟زني براي امرار معاش فرزندش تن به هرزه مرداني نده؟ انقدر كه بفكر معاش مردم سوريه و فلسطين و لبنان هستيد لطفا بفكر ناموس و خاك وطن خودتون بوديد مملكت به اين روز نميفتاد. واقعا آقاي زيباكلام متعلق به اين عصر و دوران نيست بايد صدسال بعد به دنيا ميومد تا بلكه شعور جمعي مردم تا اون حد بالا بره كه براساس منطق حرف بزنن نه كوركورانه و از سر شكم سيري

      پاسخ ها

      • هادی

        متاسفانه گوش شنوا نیست.ما هروقت مشکلات خودمونو حل کردیم در اینصورت میتونیم به دیگران کمکی کرده باشیم وقتی مشکلات خودمونو نتونستیم حل کنیم آیا امکان حل مشکلات دیگران هست؟

      • بدون نام

        الهام فقط میتونم بگم نظرت عالی بود

      • ايراني

        گل گفتی. اینه 1 کلمه حرف حساب البته اگه تو کتشون بره و سرشون بشه.

    • احمد

      حراست دانشگاه تهران یا وزارت علوم نمی توانند دهان این نوکر آمریکایی را ببندند وخفه اش کنند.

      پاسخ ها

      • کاربر

        منتظر دستور جنابعالی بودن .شما ببخشیدشون باشه؟

    • رضا 48

      سلام.توى سايت شما کسى نيست که پرچم آمريکا رو از جلوى کامنت هاى من حذف کنه؟يا راهشو بهم بگه؟اگه اشتباه در اطلاعات اوليه اى که دادم رخ داد, لطفا تصحيح کنيد.من ايرانى و ساکن ايرانم.ممنون.

    • حسن

      یا فتم یافتم یافتم
      مدتها دنبال قیاس شرایط نظام با صدر اسلام بودم و مانده بودم که صادق زیبا کلام به کدام شخصیت شبیه تر است
      آری جناب عبدا...بن قیس(ابوموسی اشعری)
      حضرت علی(ع)محمد بن ابی بکر را (در ماجرای جمل) جهت بسیج کوفیان برای جنگ با ناکثین به کوفه فرستاد و این مرد (اشعری) به جای همکاری با فرستاده امام مرتب بر فراز منبر می گفت " جنگ با همسر پیامبر حرام است - خون مسلمین را نریزد" و کلا این فرد با این قضاوتهای جاهلانه از "دشمن" باعث تباهی امور مسلمین شد و قله آن ماجرای فریب خوردن از عمروعاص بود
      زیبا کلام هر گز متوجه پیمان شیطانی آمریکا و عربستان برای مقابله با اسلام مقاومتی نمی شود
      متوجه اقدامات اسرائیل برای سیطره بر کل خاورمیانه نخواهد شد

    • حسن

      1- نابودی اسرائیل جزء اهداف فوری تحققی نیست بلکه نوعی ارائه راه حل در خصوص فلسطین است که رهبری با نظریه مراجعه به رای مردم ساکن در مناطق اشغالی تبیین کردند
      و آقای زیبا کلام خواب بودند
      2- عدم اقدام فقهای گذشته در ایجاد انقلاب و اقدام سیاسی به دلیل عدم آمادگی جامعه بوده (جامعه از سطح سواد لازم برای همراهی برخوردار نبود)و از زمانی که سطح سواد عمومی (با ایجاد مدارس جدید) با لا رفت فقها اقداماتشان را شروع کردند(حضور پررنگ در مشروطیت) و آقای زیبا کلام بی اطلاع هستند
      3- آمریکا ستیزی مانند موضوع نابودی اسرائیل در دستور کار نظام نیست ولی ایران ستیزی و ایران واسلام هراسی از دستورات کار کاخ سفید است
      4- جامعه ما ایدئولوگ بوده (اگر چه از صدقه سری امثال استاد ارزشها رنگ گذشته راندارد)و از طرفی نگاه دولت آمریکا و شرکای اروپائی ایدئولوژی و مقابله با اسلام است اگر روزی آنها بی خیل بشوند ما هم خواهیم شد
      5- ما از یافتن هویت واقعی توسط برادران اهل سنت استقبال کرده و حیات سیاسی خود را در آن می بینیم این کار باعث تفریق بین سنی واقعی و سنی وهابی آمریکائی می شود
      6- نظام با وجود دفاع از بشار اسد خواهان ساز و کار دموکراسی و توجه به نظر مخالفان از سوی بشار اسد می باشد با دخالت عربستان مخالفان در تله افتادند و هم اکنون دچار تفرقه و سر در گمی هستند

      پاسخ ها

      • محمد

        واااااااااا؟ علما به خاطر بی سوادی مردم انقلاب نمیکردن؟ فقط در این حد بدون که زمانی که اولین دبستان ایران توی تبریز ساخته شد طلاب خیلی خودجوش ریختن مدرسه رو خراب کردن چون ادم باسواد ملحد تلقی میشد

    • jaber

      توی جنگ نرم بدبخت ترین افراد کسانی هستند که بی مزد برای دشمن کار میکنن و حرف میزنن،به اینا میگن سرباز مفت!بعضیاشون مثلا بزرگن و مشهور مثل همین آقای زیبا(!) کلام، بعضیاشونم کوچیکن مثل همینایی که حرفاشو تایید میکنن.
      آخه یکی نیس به اینا بگه خب لا اقل واسه کسی تب کنین که براتون بمیره.
      شما فک میکنین آمریکا و غرب عاشق چشم ابروی ماست؟!نه به خدا
      آمریکا اگر لحظه ایی احساس کنه ما ترسیدیم مطمئن باشین ایران رو با خاک یکسان میکنه!

      اخه چرا از افرادی مثل اقای زیبا(!)کلام طرفداری میکنین؟اگر در جنگ تحمیلی شهدای ما با شعار"اسرائیل باید از بین برود"به میدون نمی رفتن،الان به جای بابات یه عراقی تو خونتون می بود!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج