۹۲۸۲۰۰
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

چرا «بهاء ابوالعطا» توسط اسرائیل ترور شد؟!

ارتش اسرائیل بامداد سه‌شنبه دوازدهم نوامبر ۲۰۱۹ از ترور بهاء ابوالعطا یکی از فرماندهان گردان‌های قدس وابسته به شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین خبر داد.

تابناک: ارتش اسرائیل در این‌ باره توضیح داد، ابوالعطا در بمباران هوایی که بامداد سه‌شنبه منزلش را در شرق شهر غزه هدف قرار داده کشته شد.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای افزود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اجازه انجام عملیات برای هدف قرار دادن ابوالعطا را داده بود.

چرا «بهاء ابوالعطا» توسط اسرائیل ترور شد؟!

ابوالعطا که بود؟

خبرگزاری اسرائیلی «آسوشیتدپرس» در مطلبی، بهاء ابوالعطا را یکی از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی عنوان کرده که اخیرا حملات علیه اسرائیل را سازمان دهی و اجرا می کرده است.

در بیانیه‌ای که ارتش اسرائیل منتشر کرده، ابوالعطا از فرماندهان ارشد «سرایا القدس» (گروهان‌های قدس) به هماهنگی حمله‌های راکتی و تک تیرانداز‌ها علیه منافع اسرائیل متهم و ادعا شده که این فرمانده جهاد اسلامی، در حال تدارک حمله‌های بیشتر علیه اسرائیل بوده است. در این بیانیه ابو العطا یک «بمب ساعتی» توصیف شده است.
«بهاء ابوالعطا» که بود و چرا توسط اسرائیل ترور شد!؟

این بیانیه ادعا می‌کند: «در روزهای اخیر، ابو العطا در حال برنامه ریزی برای اجرای طرح ترور علیه شهروندان اسرائیلی و نیروهای دفاعی اسرائیل بوده و کشتن او یک خطر فوری را رفع کرده است».

«آسوشیتدپرس» عنوان کرد که ابوالعطا همان کسی بود که در ماه آوریل، دستور شکلیک راکت هایی به سرزمین های اشغالی را صادر کرده بود. بنا به ادعای ارتش اسرائیل، این فرمانده جهاد اسلامی به حملات سطح پایین خود در ماه های گذشته ادامه می داد تا آتش بس میان اسرائیل و حماس را تضعیف کند.

در همین زمینه، سخنگوی ارتش اسرائیل چندی پیش عنوان کرده بود که یک مرد در غزه وجود دارد که اجازه نمی دهد صلح و ثبات میان اسرائیل و فلسطین ایجاد شود. اشاره او به ابوالعطا بوده است.

امروز، حماس دیگر تهدید شماره یک در نوار غزه نیست. جهاد اسلامی تحت هدایت و حمایت ایران مسئولیت چندین حمله خشونت آمیز به سربازان ارتش اسرائیل در جریان اعتراضات "تظاهرات بزرگ بازگشت" در امتداد حصار مرزی غزه، از جمله مرگ یک سرباز اسرائیلی بوده است. «آویو لوی» توسط یک تیرانداز در نزدیکی کیسوفیم کیبوتز به ضرب گلوله کشته شد. کمتر از یک هفته پس از کشته شدن لوی، یک سرباز دیگر با شلیک تک تیرانداز در این منطقه مورد اصابت قرار گرفت. در اواخر ماه ژانویه، یک افسر ارتش اسرائیل با شلیک تک تیرانداز زخمی شد و جهاد اسلامی مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

این رسانه اسرائیلی نیز چندی پیش نوشته بود: ابوالعطا به مانند نصرالله و قاسم سلیمانی در لیست ترور اسرائیل قرار دارد. در همین حال، ابوالعطا چندین مرتبه از عملیات ترور ارتش اسرائیل جان سالم به در برده بود؛ اما در نهایت، ارتش اسرائیل او را ترور خواهد کرد!

کانال دو رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده بود، ابوالعطا همان کسی است که دستور شلیک به سمت شهرک‌های جنوبی (در مرز با غزه) را می‌دهد و آمریکا وی را در لیست تحریم قرار داده است.

در همین حال، سخنگوی رژیم اسرائیل اعلام کرد: عملیات هدف گرفتن بهاء ابوالعطا عملیاتی غافلگیرانه برای هدف گرفتن بمبی ساعتی بود و این اقدام به معنای بازگشت سیاست ترور نیست؛ در چند ماه به روش‌های مختلفی تلاش کرده‌ایم.

چرا «بهاء ابوالعطا» توسط اسرائیل ترور شد؟!

اقدام تلافی جویانه جهاد اسلامی

مقاومت فلسطین در پاسخ به این اقدام، تعدادی راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد.

شاخه نظامی جهاد اسلامی پس از این ترور، در میان نیروهایش حالت آماده‌باش کامل اعلام و تصریح کرد: پاسخ به این جنایت حد و مرز نخواهد داشت.

سرایا القدس در لحظات اولیه پس از این حمله، تعدادای راکت به سمت شهرک‌های صهیونیستی سدیروت، اسدود، الخضیره شلیک کرد.

در پی ترور بهاء ابوالعطا و پاسخ راکتی اولیه مقاومت، آژیرهای هشدار در شهرک‌های صهیونیستی نزدیکی به غزه و تل‌آویو به صدا درآمد.

در پی این موضوع، آژیرهای هشدار در تل‌آویو به صدا درآمد و بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب» مدارس در این شهر فلسطین اشغالی تعطیل شد.

شبکه «الجزیره» هم اعلام کرد، در پی پاسخ مقاومت فلسطین، مدارس در تل‌آویو و برخی دیگر از شهرهای فلسطین اشغالی تعطیل شدند.

این شبکه از حالت آماده‌‌باش و هشدار در تل‌آویو و حومه آن خبر داد.

تیپ‌های «ناصر صلاح الدین» شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین هم اعلام کرد، دو موشک به سمت تل آویو شلیک کرده است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی درباره وضعیت جاری در اراضی اشغالی در نتیجه عملیات تلافی‌جویانه نیروهای مقاومت فلسطین در قبال ترور یکی از فرماندهان ارشد جنبش جهاد اسلامی، بیانیه‌ توئیتری منتشر کرده است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در توئیتر درباره این حملات اعلام کرد: «آژیرهای هشدار در سراسر جنوب و مرکز (فلسطین اشغالی) به صدا درآمدند. یک میلیون اسرائیلی در پناهگاه‌ها و مدارس و مراکز شغلی تعطیل هستند».

این وزارتخانه افزود: «اسرائیل از خود در برابر جهاد اسلامی ـ که یک گروه تروریستی مورد حمایت مالی ایران است ـ حفاظت خواهد کرد؛ گروهی که حملات بی شماری علیه شهروندان غیر نظامی ما انجام داده است».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی تو خونه اش با زن وبچه بمبارانش کردن ؟یه جنایت دیگه ؟

    • بدون نام

      چرا کشورهای مقاومت در واکنش ،اقدام به ترور شخصیتهای نظامی اسراییل نمیکنند مثل همین نتانیاهوی کودک کش ،الان که مقاومت از جمله حزب الله مسلح به موشکهای نقطه زن وهمینطور پهپاد هست وزدن اهداف راحت شده،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کشتین ما را با این موشک نقطه زن ، یک چیزی شنیدین همون و طوطی وار تکرار می کنین ، اون موشک ها همه چینی و مال کره شمالیه ، نقطه زن هم نیست ، دلت را خوش نکن

    • بدون نام

      ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه تست!!!!

    • بدون نام

      چرا باامریکای جنایتکارعربستان کودک کش مسابقات ورزشی انجام میدیم ولی با اسرائیل جنایتکارنه..چرا مردم یمن شهید میشن ولی مردم عراق کشته...افغانستان وسوریه کشته فلسطین شهید..‌؟

    • آزاد

      شد که شد ،در کشورمان انسانهای آ زاده ی هستند که در راه امرار معاش درست جان خود را از دست میدهند

    • Mohsen Mn

      سرطان صهیونیسم
      مرگ بر اسرائیل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج