۹۲۸۵۰۶
۱۴ نظر
۵۰۰۶
۱۴ نظر
۵۰۰۶
پ

پارسایی: امنیت تیبا و پراید تفاوتی با هم ندارد

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس می‌گوید خط تولید پراید به دلیل نا ایمن بودن متوقف شد اما تیبا که به عنوان خودروی جایگزین از آن نام برده می‌شود، نیز امنیت چندانی ندارد.

خبرگزاری خانه ملت: سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس می‌گوید خط تولید پراید به دلیل نا ایمن بودن متوقف شد اما تیبا که به عنوان خودروی جایگزین از آن نام برده می‌شود، نیز امنیت چندانی ندارد.

بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس درباره گرانی پراید پس از انتشار خبر توقف خط تولید این خودرو، گفت: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره قیمت‌گذاری خودرو شفاف نیست زیرا در ماه‌های گذشته بدون معرفی خودروی جایگزین حرف از خط توقف خط تولید پراید می‌زدند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دنیا ۲ سال پیش از توقف خط تولید یک خودرو، توضیحات لازم درباره کیفیت و امکانات خودروی جایگزین را به مصرف کننندگان ارائه می‌کنند، افزود: خط تولید پراید به دلیل نا ایمن بودن متوقف شد اما تیبا که به عنوان خودروی جایگزین از آن نام برده می‌شود، نیز امنیت چندانی ندارد.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری‌ها در صنعت خودروسازی اصولی و منطقی نبوده و برای حل مشکل مصرف‌کنندگان نیست، اظهار کرد: خودروسازان در تلاشند با تصمیماتی مانند جایگزین کردن تیبا به جای پراید ستون به ستون کرده و اعتبارات موردنیاز برای پرداخت حقوق پرسنل و... را تامین کنند و خود را سرپا نگه دارند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: کره جنوبی تولید پراید را از سه دهه قبل متوقف کرد و خودروهای بسیار ایمن و به‌روزی را جایگزین آن کرد اما خودروسازان ایرانی می‌خواهند تیبا را جایگزین پراید کنند که این خودرو نیز از ایمنی چندانی برخوردار نیست.

پارسایی با اشاره به بهانه‌های واهی خودروسازان برای گرانی خودرو، اضافه کرد: در مقطعی بهانه خودروسازان برای رشد قیمت خودرو، افزایش نرخ ارز بود در حالیکه بهای خودرو با اُفت نرخ دلار نیز کاهش چندانی را تجربه نکرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه خودروسازان دم از تولید خودروی ملی می‌زنند اما با اعمال تحریم‌ها نتوانستند خودرو تولید کنند، ادامه داد: تناقض در صحبت های وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان بیداد می‌کند و این بی توجهی به حقوق مصرف کنندگان موجب افزایش قیمت لحظه‌ای خودروهای بی کیفیت شد.

پارسایی با بیان اینکه مادامی که صنعت خودروسازی انحصاری است راه به جایی نمی‌برد، اضافه کرد: در حال حاضر بازار ۸۰ میلیونی در اختیار خودروسازان است و این شرکت‌ها به راحتی محصولات خود را به فروش می رساند و مردم نیز ناچار به خرید خودروهای بی کیفیت هستند و حتی اگر خودروسازان خودروی ۳۰ میلیونی را ۵۰ میلیون تومان به بازار عرضه کنند، مردم چاره دیگری جز خرید این خودرو ندارند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه سازمان یا نهادی می‌تواند وضعیت صنعت خودروسازی را ساماندهی کند، توضیح داد: سازمان حمایت از مصرف کننده زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است و با توجه به اینکه مدیرعامل خودروسازی‌ها نیز توسط این وزارتخانه مشخص می‌شود، تضاد منافع ایجاد خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه برخورد قوه قضاییه با متخلفان صنعت خودروسازی اقدام بسیار مناسبی است اما مادامی که ساختار اصلاح نشده و ریشه فساد خشکانده نشود، زدن شاخ سرشاخه‌ها اثری ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تنها راه رقابتی کردن است

    • بدون نام

      درد معلوم درمان معلوم پس چرا اقدام عاجل نمیشه ؟ چرا اجازه وزرای قبل و فعلی صمت اینطور با جان و مال و آینده مردم و مملکت بازی کنن و در حاشیه امن سران سه قوه باشن

    • بدون نام

      احسن برشما ولی حرف خالی فایده نداره باید یه تصمیم درست و حسابی گرفته بشه و باید یه نظر محکم از بالا یعنی نفر اول بیاد که ترمز مافیای خودرو کشیده بشه انشالله

    • بدون نام

      برادر نماینده تا مادامیکه تعرفه واردات خودرو توسط شماها صفر نشود اش و کاسه همین است یک اراده قوی میخواهد که درکسی وجود ندارد و هرچند وقت یکبار به بهانه ای مسیولین از رییس جمهور گرفته تا وزیروکیل گرفته برای پیشبرد اهداف خود چرفی میزنند و هیچ عملی انجام نمی دهند تنها راه بیرون رفتن از این وضعیت برکناری تمام افراد خنثی و بی خاصیت و چایگزین افرادی ولایت مدار و جوان و انقلابی است چون اینها همه درازمون 40ساله مردود مطلق شدند ودیگر جایگاهی در مدیریت کشور ندارند

    • مهران

      خداوندا ما مردم را از شر این خودروسازهای وطنی راحت کن .
      چرا گوش شنوا نیس ما دوس داریم مثل دیگر مردم دنیا خودرو به روز و با کیفیت سوار بشیم .

    • 000

      خدایش راست گفتی آقای نماینده

    • بدون نام

      انشاالله ورشکستگیتون را ببینیم با این ماشینهای آشغالتون دردهای سر گردنه شما از راهزنهای دریایی بدترید

    • بدون نام

      جالبه که به اسم خودرو میفروشند

    • بدون نام

      بعبارتی دست همه تو یک کاسه ست و چاقو دسته شو نمیبره ولی گوشت ملتو تا دلت بخواد

    • شیرازی

      اقای عزیز .ملاک امنیت مردم نیست بلکه سود برای شرکت سایپا است

    • بدون نام

      کلا اتومبیل های داخلی بدرد نمی خورن.ازهر نظر

    • سلام

      میگن تیبا جایگزین پرایدشده. به قول خر همان خر فق جولش عوض شده

    • بدون نام

      شما نمیگفتی هم خودمون میدونستیم اگه مجلس توانش روداره یه کاری باسایپاوایرانخودرو بکنه وگرنه مادربزرگ من هم میدونه پرایدوتیبا آشغالن نیازبه گفتن شمانیست

    • بدون نام

      چرا فرق دارن از نظر سرقت یک ثانیه واز نظر مرگ بر اثر تصادفات 2ثانیه عملکرد بهتری داره. مثل اینکه مردم خوب دقت نمیکنن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج