۹۲۹۰۲۶
۲۲ نظر
۵۰۱۱
۲۲ نظر
۵۰۱۱
پ

ردپای داماد وزیر در پرونده شبنم نعمت‌زاده

علی اشرف ریاحی داماد وزیر اسبق صنعت و شوهر خواهر شبنم نعمت زاده هم یکی از مفسدان اقتصادی است.

باشگاه خبرنگاران جوان: علی اشرف ریاحی داماد وزیر اسبق صنعت و شوهر خواهر شبنم نعمت زاده هم یکی از مفسدان اقتصادی است.

هفته گذشته بود که آخرین جلسه رسیدگی به پرونده شبنم نعمت‌زاده دختر وزیر سابق به پایان رسید.

نام متهم ردیف اول پرونده احتکار دارویی اولین بار پشت سر نام پدر خود در رسانه‌ها منتشر شد، اما این اولین باری نبود که پای خانواده نعمت‌زاده به دادگاه قاضی مسعودی مقام و شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم و مفاسد اقتصادی باز شده بود.

پیش از آن که رسیدگی به پرونده شبنم نعمت‌زاده آغاز شود و اواخر سال گذشته در پرونده سوءاستفاده از ارز‌های دولتی در پتروشیمی که متهم ردیف اول آن رضا حمزه‌لو بود، نام خانواده نعمت‌زاده برای بار اول رسانه‌ای شد.

علی اشرف ریاحی مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی دفتر دبی یکی از متهمان اصلی پرونده ارز‌های دولتی پتروشیمی داماد محمدرضا نعمت‌زاده و همسر زینب نعمت‌زاده دختر وزیر سابق است.

اشرف ریاحی از همکاران اصلی مرجان شیخ‌الاسلام و محسن احمدیان بوده که نقش قابل توجهی در سوءاستفاده از پول‌های پتروشیمی داشته است.

البته هنگامی که بحث ارتباط داشتن ریاحی با خانواده وزیر سابق مطرح شد، او تصریح کرد که سال ۹۵ رابطه خویشاوندی او با خانواده نعمت‌زاده ایجاد شده و از آن موقع تاکنون هیچ قراردادی منعقد نکرده است.

نقش زینب نعمت زاده در پرونده فساد دارویی خواهرش چیست؟

زینب نعمت‌زاده فرزند دیگر وزیر اسبق و خواهر شبنم نعمت‌زاده است که البته نام او هم در پرونده احتکار و فساد دارویی در کنار خواهر خود می‌درخشد.

بر اساس کیفرخواست صادر شده علیه شبنم نعمت‌زاده مشخص شد که او با همکاری زینب نعمت‌زاده اقدام به تغییر چک‌های خود کرده اند و اقدام آن‌ها متقلبانه و با وعده‌های واهی بوده است.

البته پای دختران نعمت‌زاده تنها به این صورت به پرونده باز نشده است و حتی برخی از مواقع شبنم نعمت‌زاده با جعل امضای خواهر خود اقدامات متعددی را در هیئت رئیسه شرکت دارویی رسا انجام داده است.

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که حتی نام همسر علی اشرف ریاحی خانم زینب نعمت زاده هم در کیفر خواست صادره علیه خواهر خود وجود دارد، البته بر اساس گفته‌های نماینده دادستان زینب نعمت زاده نقشی در شرکت نداشته است و شبنم نعمت زاده از امضای او سوء استفاده کرده و با جعل اسناد خواهر خود به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت دست به اقدامات کلاهبردارانه زده است.

با وجود آن که برخی از وکلای پرونده‌های مفاسد اقتصادی از محمد علی ابراهیم خانی به عنوان وکیل متهم علی اشرف ریاحی صحبت می‌کنند، اما خود ابراهیم خانی می‌گوید وکیل اشرف ریاحی نیست.

این وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پرونده اشرف ریاحی اظهار کرد: من وکیل آقای اشرف ریاحی نبودم و تنها دو جلسه به او مشاوره حقوقی داده‌ام.

او ادامه داد: از حکم صادره برای آقای اشرف ریاحی و جزئیات آن خبری ندارم، زیرا در جریان روند امور قرار نداشتم و به عنوان وکیل آقای اشرف ریاحی در جلسات دادگاه حضور پیدا نکردم.

البته پای خود شبنم نعمت زاده هم تنها در یک پرونده فساد اقتصادی وجود ندارد و رد پای او در پرونده فساد بانک پارسیان هم دیده شده و پس از شوهر خواهرش نفر دوم خانواده نعمت زاده است که در دادگاه‌ها حاضر شده و منتظر صدور حکمش است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترا بخدا اینها را همه چیشون را بگیرید پنجاه سالی زندان ما میخواهیم دوتا فامیل را دعوت کنیم اینقدر صرفه جویی تا دوتا مهمان دعوت کنیم بابا انتقام ما ملت را بگیرید خدا حکمشانه بکنه

    • بهلول

      شما بفرمایید دختر و داماد وزیر در کدام فساد دست ندارند؟؟؟؟ هرکجا که فساد هست حتما شبنم خانم هست!! اگر نباشه بای تعجب کرد!!!!

    • م

      باید این خانواده رو تماما اعدام بکنند.

    • بدون نام

      همه این فسادها که یک کلمه سربسته و حکایت حق ۸۰ میلیون ادمه که با فقر و گرسنگی دست و پا میزنند یک شبه به وجود نیامده از شروع به میلیاردی خوری تا دستگیری سالها طول کشیده این ضعف مدیریتی رو میرسونه هر کدام در زمان اتفاق ؛؛؛خانواده های تحت پوشش فراوان داریم غیر تحت پوششی فراوانی داریم که رنگ گوشت و مرغ رو نمیبینند و در برابر انها فساد از سر و کول این مملکت چه بالا میرود؟؟!!! عده خیلی زیادی له میشوند تا دیگران در اثر بی مدیریتی انچنان غرق در خوشگذرانیند که هرگز صدای ناله مردم رو نمیشنوند

    • بدون نام

      دزدها همانند دانه های زنجیر هستند و همگی با هم نسبت دارند

    • @ بدون‌نام‌ @

      داماد نعمت زاده از داماد روحانی یاد گرفته
      چون زمان زیادی باقی نمانده

    • اکبری

      کاش فامیل بقیه وزرا هم بررسی میشد

    • mehdi...3424

      خانوادگی واسه خودشون چه کردن مافیا سیسیل باید بیاد از اینا آموزش بگیره

    • بدون نام

      خوبه همه دزد از آب در امدن معنی ژن خوب هم فهمیدیم

    • بدون نام

      اینا همشون دزدن فکرمیکنن ازطریق گرون کردن بنزین میتونن خلا هارو پرکنن بازم این مردم بیچاره هستن که زیراین گرونیها کمرمیشکنن

    • بدون نام

      تمام بدبختی مملکت از اصلاح طلبان هست

    • بدون نام

      اگه غیر این باشه باید شک کرد دزدی شگرد دولتمردان است یا با گرون کردن یا اختلاس کردن

    • بدون نام

      تا حالا با مفسدان اقتصادي چيکار کردند جز تبليغ؟

    • بدون نام

      به به نیروهای انقلابی عجب بچه های تربیت کردن

    • بدون نام

      کلیه خانواده فاسد.....

    • بدون نام

      اینها که قاتل عمد هستند چرا مهاکمه باید اعدام شوند8

    • ش پوراحمدی

      اصلا یکی نیست بگه تواین مملکت کسی هست که بطریقی ازاموال ملت دزدی نکرده باشه وجیب وشکمش ازمال دزدی پرنباشه . فرقی نمیکنه هرکسی رابااین شرایط پیداکردید سریع معرفی کنیدتاملت بابت قدردانی بعدازاین به اوسجده کنند .

    • بدون نام

      اینها از سلطان سکه مجرم ترن

    • بدون نام

      خانوادگی کلاه بردارو دزدن

    • ۰۰۰

      اقا زاد ها همشون فاسدن

    • بدون نام

      اگردامادوخواهرزن بااخلاق هم موافق باشندپروژهای سررررررری وعلنی عجیبی را میاندازندولی اما اگر خخووه با دامادمشکل پیداکند واویلا وواویلاوواویلادرزندگی خواهرش میشه مواظب باشید خخووه روراضی نگهداریدهرخواسته ای داشت اوجون

    • م۴

      نوش جانتان بخرید که مال مفته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج