۹۲۹۷۵۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

احتمال افزایش یارانه قرارداد‌های فناوری

معاون اداره کل برنامه ریزی و امور فناوری وزارت علوم از احتمال افزایش یارانه قرارداد‌های فروش و سرمایه‌گذاری در هفته پژوهش خبر داد و شروط تجاری سازی محصولات فناورانه را اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: بهنام طالبی ، با اشاره به حمایت های وزارت علوم از طرح‌ها و محصولات فناورانه و نوآورانه که در ایام نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری ارائه می شود، اظهار داشت: سال گذشته در نمایشگاه هفته پژوهش، ۲۷۹ تفاهم نامه به امضا رسید و وزارت علوم ۲ ماه به طرف های قرارداد فرصت داد، اصل قرارداد را به منظور بررسی و حمایت به وزارتخانه ارسال کنند.

احتمال افزایش یارانه قرارداد‌های فناوری

وی افزود: از ۲۷۹ مورد تفاهم نامه، ۱۰۸ قرارداد دریافت شد که از این تعداد در نهایت ۴۴ قرارداد را مورد حمایت قرار دادیم و مبلغ ۳ و نیم میلیارد تومان یارانه به این قراردادها اختصاص داده شد که حدود ۵ درصد مبلغ کل قرارداد بود.

معاون اداره کل برنامه ریزی و امور فناوری وزارت علوم مبلغ قراردادهای داخلی سال گذشته در نمایشگاه هفته پژوهش را حدود ۱۹۲ و نیم میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مبلغ قراردادهای خارجی که ۵ مورد بود، ۳۳۸ هزار یورو و ۴۰۰ یورو و ۱ میلیون و ۵۸۰ میلیون دلار برآورد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته قراردادهایی در حوزه های IT، ساخت تجهیزات، دارویی، بیوتکنولوژی، هوافضا، پهبادها، تولید دارو، نانو مورد حمایت قرار گرفتند و بعضا تجاری سازی شدند.

طالبی ضمن بیان این مطلب که امسال بودجه حمایت از قراردادها کاهش یافته است، از رایزنی با برخی نهادها برای افزایش بودجه بهینه سازی فناوری خبر داد و گفت: در تلاش هستیم از طریق رایزنی با صندوق نوآوری شکوفایی و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری این بودجه را افزایش دهیم که هنوز به جمع بندی نرسیده ایم.

معاون اداره کل برنامه ریزی و امور فناوری وزارت علوم با اشاره به اینکه امسال تا سقف ۲ میلیارد تومان از قراردادهای فناوری حمایت می کنیم، گفت: امسال از قراردادهای فناوری حمایت می شود که نخست بومی (ساخت داخل) و جزو اولویت های کشور باشند، دوم اینکه بتوانند ارزآوری برای کشور داشته باشند و اشتغال ایجاد کنند و در نهایت بتوانند در بخش صادرات موفق ظاهر شوند.

وی با اشاره به استقبال خوب مراکز پژوهشی، مراکز رشد و پژوهشگاه ها برای حضور در نمایشگاه امسال هفته پژوهش خاطرنشان کرد: مراکز و پژوهشگاه ها تا ۱۲ آذر فرصت دارند، برای حضور در نمایشگاه اعلام امادگی کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج