۹۳۱۸۳۷
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

عادت کرده‌ایم فیلم بدون قهرمان و پایان باز بسازیم

در حالی که مسعود کیمیایی طرحی برای ساخت فیلم دفاع مقدسی داشت، همکاری نکردن وزارت نفت باعث شد تا این فیلم ساخته نشود.

روزنامه جوان: رسول توکلی بازیگر قدیمی سینما در مصاحبه‌ای به علاقه مسعود کیمیایی برای ساخت فیلمی دفاع مقدسی پرداخت که به خاطر همکاری نکردن وزارت نفت به نتیجه نرسید.

عادت کرده‌ایم فیلم بدون قهرمان و پایان باز بسازیم

توکلی ، می‌گوید: «مسعود کیمیایی طرحی به‌نام «به‌شرط عشق» را قرار بود قبل از «خون شد» کار کند؛ فیلم جدیدی که به‌تازگی شروع کرده و در راه جشنواره فجر است، اما به‌خاطر عدم حمایت، بستر ساخت و تولید «به‌شرط عشق» فراهم نشد. این فیلم به جنگ تحمیلی و حمله عراق در سال ۶۲ به چاه نوروز شماره ۳ برمی‌گردد. مسعود کیمیایی این طرح را با اشتیاق نوشت.»

این بازیگر ادامه می‌دهد: «جالب است بدانید که وقتی با کیمیایی صحبت کردم فکر نمی‌کردم رغبتی نشان دهد، اما نه‌تن‌ها استقبال کرد بلکه خودش گفت «این صریح‌ترین سناریویی بود که با من ارتباط برقرار کرد.» می‌دانید که کیمیایی کارگردانی است که طرح دیگران را نمی‌سازد، افسوس به هر دلیلی این کار محقق نشد، دست‌بردار نیستیم و دنبال این هستیم که نهاد‌هایی که در این زمینه وظیفه دارند اسپانسر شوند.»

توکلی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از روند فیلمسازی فعلی می‌گوید: «دانسته یا ندانسته در مسیری افتاده‌ایم که فیلم‌هایمان شبیه به هم هستند و عادت کرده‌ایم فیلم بدون قهرمان و پایان باز بسازیم. درست است که مخاطب به همه نوع خوراک نمایشی نیاز دارد و باید برای همه نوع افکار و اندیشه‌ای فیلم تولید کرد، اما اساساً تجربه نشان داده فیلم‌هایی که با قهرمان شروع می‌شوند و به پایان می‌رسند بیشتر در ذهن مخاطب می‌مانند.»

بازیگر فیلم‌های «تاراج» و «عبور از میدان مین» با انتقاد از دستمزد‌های بالای بازیگران سینما می‌گوید: «جشنواره‌های دهه ۶۰ ماشین و امکانات و بودجه‌های امروزی را هم در اختیار نداشت، چرا باید بازیگری امروز یک میلیارد دستمزد بگیرد، در حالی که ما «عبور از میدان مین» را با یک‌میلیون‌و‌۳۵۰ هزار تومان ساختیم که هنوز در ذهن مردم باقی مانده است. آن موقع دعوایی بود که تخصص بهتر است یا تعهد! سوژه‌های ما از در و دیوار پیدا می‌شد، شخصاً می‌گویم مافیایی در چهره برخی روشن شده که کارشان ندارند و برخی‌ها هم روشن می‌شود، آن هم به‌دلیل بی‌ثباتی مسئولان وزارت ارشاد که مسئول این کارند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فیلم بدون قهرمان و پایان با هم اصغر آقا مد کرد، فوق العاده مسخره ست و بیننده رو گیج ول می کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج