جاباما
۹۳۲۳۰۶
۵۰۳۱
۵۰۳۱
پ

معرفی شاسی بلند چینی با همکاری مرسدس بنز

بی وای دی و مرسدس بنز در دنزا سهامی برابر دارند و هر کدام مالک ۵۰ درصد از این همکاری هستند که قرار است امور طراحی با نظارت آلمانی و بخش فنی- تکنولوژیک توسط بی وای دی مدیریت شود.

عصرایران: بی وای دی(BYD) یکی از کمپانی های مطرح خودروسازی در کشور چین است که فعالیت خود را از سال ۲۰۰۳ میلادی آغاز کرده است. بخش مهمی از شهرت این مجموعه به تولیدات فناورانه در گروه وسایل نقلیه الکتریکی و بویژه اتوبوس های برقی آن مربوط می شود.

معرفی شاسی بلند چینی با همکاری مرسدس بنز

یکی از شاسی بلندهای بی وای دی که در بازار کشورمان نیز عرضه شد مدل اس6 است که آنرا یک رونوشت چینی از لکسس آر اکس نسل دوم(2003 تا 2008) باید دانست. این خودرو با فروش 15000 دستگاه در دسامبر سال 2011 پرفروش‌ترین اس یو وی بازار چین شد و جایزه بیشترین میزان رشد فروش را میان اس یو وی‌های سال به خود اختصاص داد. به این خودرو همچنین لقب "اس یو وی سال" داده شد که برای گروه بی وای دی افتخار بزرگی بود.

بی وای دی اس۶

بی وای دی اخیرا با رونمایی از یک محصول با نام دنِزا (DENZA)از همکاری خود با مرسدس بنز خبر داده که به همین بهانه در مطلب امروز نگاه دقیق تری به مدل اکس از دنزا خواهیم داشت.

معرفی شاسی بلند چینی با همکاری مرسدس بنز

دنزا اکس

براساس اطلاعات ارائه شده؛ بی وای دی و مرسدس بنز در دنزا سهامی برابر دارند و هر کدام مالک ۵۰ درصد از این همکاری هستند که قرار است امور طراحی با نظارت آلمانی و بخش فنی/تکنولوژیک توسط بی وای دی مدیریت شود.

کراس اوور اکس اولین محصول برند دنزا است که به عنوان یک شاسی بلند تمام الکتریکی معرفی شده است. براساس اعلام مسئولان بی وای دی؛ این خودرو همزمان ترکیبی فعال از دستاوردهای تکنولوژیک صنعت خودرو و حس لوکس یک شاسی بلند اشرافی را ارائه می دهد.

معرفی شاسی بلند چینی با همکاری مرسدس بنز

طراحی

دنزا اکس به عنوان یک شاسی بلند دارای ابعادی برابر با: طول 4890 میلیمتر، عرض 1950 میلیمتر، ارتفاع 1725 میلیمتر و فاصله بین محورها 2820 میلیمتر است. رینگ های 23 اینچی دو رنگ و سیستم ترمز از برند مطرح برمبو از دیگر ویژگی های آن محسوب می شود.

معرفی شاسی بلند چینی با همکاری مرسدس بنز

7 اسلاید

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید اساس طراحی بدنه این محصول پیچیدگی خاصی ندارد و شباهت زیادی با محصول دیگر بی وای دی با نام تانگ(نسل دوم) دارد.

معرفی شاسی بلند چینی با همکاری مرسدس بنز

بی وای دی تانگ

حال آنکه مرسدس در این طراحی چه مشارکتی داشته احتمالا باید آنرا محدود به طراحی جزئیات بدنه و کابین بدانیم اما به هر ترتیب نام مرسدس بنز روی بدنه دنزا اکس استفاده شده و به پروژه اعتبار بخشیده است.

در نمای جلو برای دنزا تلاش شده تا چهره ای آینده نگر برای آن ایجاد شود. مهمترین ابزار در راستای دستیابی به این مهم طراحی چراغ ها و جرئیاتی است که روی بامپر(سپر) مشاهده می شود. چراغ های جلو ترکیبی از هالوژن و ال ایی دیی را با گرافیکی جذاب در ترکیب خود دارد. در طرفین بامپر هم فرورفتگی هایی عمیق ایجاد شده که محل قرار گیری چراغ های خطی به عنوان مه شکن است. در نمای عقب نیز چراغ های اصلی طراحی باریکی دارند که تمام عرض خودرو توسعه یافته و به یکدیگر متصل هستند. روی بامپر عقب نیز در هماهنگی با آنچه که در دماغه دنزا اکس مشاهده شد؛ دو فرورفتگی در طرفین بامپر بر زیبایی های این بخش افزوده اند.

معرفی شاسی بلند چینی با همکاری مرسدس بنز

کابین

در فضای داخل کابین دنزا اکس می توان ردپایی از زبان طراحی مرسدس را جستجو کرد بویژه در دریچه های سیستم تهویه که همان حالت دایره ای معروف را دارند و در قسمت میانی کنسول جلو یک ردیف سه تایی آنها کنار یکدیگر قرار گرفته است.

نمایشگر دیجیتال جایگزین نشانگر سنتی آمپر و یک صفحه نمایش بزرگ افقی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی و دوربین های محیطی در مرکز کنسول خودنمایی می کند. استفاده از قطعات آلومینومی برای کنسول و چوب برای بخش هایی از کنسول و قسمت داخلی درب ها حس لوکس این فضا را به شدت افزایش داده است.

در تصاویر زیر می توانید جزئیات بیشتری از کابین دنزا اکس را دنبال کنید:

6 اسلاید

پیشرانه

در بخش پیشرانه؛ دنزا اکس در مدل های پلاگین هیبریدی و الکتریکی کامل ارائه خواهد شد. نسخه الکتریکی این محصول ۲۴۲ اسب بخار خروجی دارد و برد حرکتی آن در وضعیت شارژ کامل نیز برابر با ۵۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

نسخه پلاگین هیبرید نیز از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ بنزینی با خروجی ۱۸۹ اسب بخار و دو موتور الکتریکی که در محورهای عقب و جلو نصب شده اند استفاده می کند. موتور الکتریکی محور جلو ۱۴۸ اسب و موتور محور عقب ۲۴۲ اسب بخار خروجی دارد که مجموع اعداد مورد اشاره خروجی دنزا اکس پلاگین هیبرید را به ۵۸۰ اسب بخار نزدیک می کند. چنین پیشرانه ای می تواند طی ۵ ثانیه خودرو را از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برساند.

فروش این محصول از اوایل سال ۲۰۲۰ در بازار چین آغاز می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج