جاباما
۹۳۵۷
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

توصیه های یک آسیب شناس به جوانان

شما هم زن می خواهید؟ به زندان بروید

منصور بهرامی، عضو ارشد انجمن بین الملل تحلیل رفتار،گفت: ازدواج تعاریف مختلفی دارد و بستگی دارد در جامعه، در تعاریف روزمره و عام، در رسوم قوم و قبیله ای و تاریخی چگونه تعریف شده باشد.

منصور بهرامی، عضو ارشد انجمن بین الملل تحلیل رفتار،گفت: ازدواج تعاریف مختلفی دارد و بستگی دارد در جامعه، در تعاریف روزمره و عام، در رسوم قوم و قبیله ای و تاریخی چگونه تعریف شده باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: زمانیکه ازدواج سر می گیرد، یک سری رسوم قومی و قبیله ای و یک سری قوانین مدنی و اجتماعی رعایت می شود که بر این ازدواج ها تسلط دارد.

بهرامی معتقد است؛ ازدواج یک قانون طبیعی بین هر دختر و پسری است که وقتی به سن بلوغ می رسند، به سمت هم گرایش پیدا می کنند.

وی همچنین افزود: مساله ای که باید به آن توجه داشت، این است که در گذشته خانم ها مسوولیت اجتماعی نداشتند و در نتیجه مهریه درزمان عقد، از نظر سنتی، رسوم قوم و قبیله ای، دینی و از نظر قوانین اجتماعی، به عنوان پشتوانه ای برای دختران به حساب می آمد. این در حالی است که دختران جامعه امروزی زمان عقد و هنگام تعیین مهریه احساس می کنند در حال تجارت و معامله جنس هستند، در صورتیکه ازدواج خرید و فروش کالا نیست، صحبت ۲ انسان است که با تمام احساسات و زیبایی هایشان می خواهند به هم نزدیک شوند.

این آسیب شناس به تعاریف ازدواج از نظر تحلیل رفتار اشاره کرد و اظهار داشت: در تحلیل رفتار گفته شده است که وقتی دختر و پسر به هم نزدیک می شوند، در واقع این کودک درون آنهاست که شیفته یکدیگر شده و زمانیکه پدر و مادر در این مساله دخالت می کنند و می خواهند نظر دهند، باعث مسایل تجارتی می شود که لحظه عقد شاهد آن هستیم.

بهرامی در خصوص نگاه سنتی به میزان مهریه گفت: امروزه مشاهده می شود که هنگام عقد خانواده ها از مهریه به عنوان سنت پیامبر یاد می کنند، اما زمانیکه مهریه به اجرا گذاشته می شود و پسر به زندان می افتد، دیگر صحبتی از پیامبر و دختر پیامبر نیست بلکه ابزاری است برای اینکه تمام مشکلات و ناملایماتی را که در تمام طول مدت ازدواج بین خانواده ها بوده با اجرای مهریه به نوعی انتقام گیری کنند.

وی معتقد است؛ این سنت و قرارداد باید در جامعه ای که پسرها برای پرداخت مهریه مجبور به فروش کلیه می شوند، مورد بازنگری قرار گیرد.

وی توضیح داد: با توجه به آمار بالای زندانیان مهریه به این نتیجه می رسیم که دختران ما وقتی با هر شرایطی نمی توانند زندگی کنند و مجبور به طلاق می شوند، باید راهکاری داشته باشند تا خود را از این زندگی خلاص کنند و وقتی با رسیدگی طولانی دادگاه ها به پرونده طلاق مواجه می شوند، چاره ای ندارند جز اینکه از همان ابتدا حق طلاق را به مهریه ترجیح دهند.

منبع: برنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

شما هم زن می خواهید؟ به زندان بروید


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • x

      سلام
      آیا این روانشناس محترم در مورد ارضا جنسی راحلی دارند؟
      خواهشا راهکار بدهید نه نظر. ممنون

    • solmaz

      خوب خودشون قبول میکنن مهریه بالا رو.قبول نکنن

    • مهدی

      چرا باید چیزی را که قیمت ان معلوم نیست مبنای مهریه قرار داد یکروز بالا میرود یکروز پایین.مگر در گذشته که مقداری پول تعیین میکردند چه اشکالی داشت مهریه پدر و مادرمان در گذشته همه پولی بود.مثلا کمترین مهریه سکه ای 114 است که الان میشود بیش از شصت میلیون.واقعا عادلانه است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج