adexo3
۹۳۸۶۹۳
۱۴ نظر
۵۰۱۳
۱۴ نظر
۵۰۱۳
پ

عوارض آزادراهی پیمایشی شد

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: طرح پیمایشی شدن عوارض آزادراهی باید در راستای عدالت اجتماعی اجرایی شود؛ بنابراین در سال جاری چهار آزادراه‌ دولتی که طرح عوارض الکترونیکی در آن‌ها اجرایی شده، پیمایشی خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: طرح پیمایشی شدن عوارض آزادراهی باید در راستای عدالت اجتماعی اجرایی شود؛ بنابراین در سال جاری چهار آزادراه‌ دولتی که طرح عوارض الکترونیکی در آن‌ها اجرایی شده، پیمایشی خواهد شد.

خداداد مقبلی اظهار کرد: پیمایشی شدن عوارض آزاد راهی طرحی است که در زمینه عدالت اجتماعی اثر گذار بوده و باید اجرایی شود چرا که پیش از این هر کس که وارد آزادراه‌ها می‌شد باید کل عوارض آن مسیر را پرداخت می‌کرد اما عدالت اجتماعی می‌گوید رانندگان به اندازه‌ای که از آزادراه‌ها استفاده می‌کنند باید عوارض پرداخت کنند.

وی افزود: در حال حاضر مشکلی در اجرای طرح پیمایشی شدن عوارض آزاد راهی وجود ندارد و زیر ساخت‌ها و تجهیزات آن آماده است، بنابراین در مرحله اول باید عوارض آزادراه‌ها الکترونیکی شود و پس از آن نسبت به تجهیزات پیمایشی شدن عوارض اقدام کنیم.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در مرحله نخست آزادراه‌های دولتی که طرح عوارض الکترونیکی در آن‌ها اجرایی شده است مانند آزاد راه تهران- قم، تهران- ساوه، تهران- قزوین و قزوین- زنجان، طرح پیمایشی شدن عوارض نیز درآن‌ها اجرایی می‌شود سپس دیگر آزادراه‌ها نیز به این طرح می‌پیوندند.

مقبلی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که از نظر تعداد و چگونگی نصب دوربین‌ها و تجهیزات مورد نیاز چگونه طرح پیمایشی شدن عوارض آزادراهی به دقت اجرایی می‌شود، گفت: در حال حاضر دوربین‌های بسیاری در آزادراه‌ها وجود دارد که ضمن خواندن پلاک وسایل نقلیه مختلف، سرعت آن‌ها را محاسبه کرده و براساس فرمول‌های مختلفی که دارند خودروهایی که مرتکب تخلفات رانندگی شده باشند، را جریمه خواهند کرد اما برای پیمایشی شدن عوارض آزادراهی دوربین‌ها و تجهیزات دیگری نیاز است که این تجهیزات در همه ورودی و خروجی‌های اصلی و فرعی آزادراه‌ها نصب می‌شود و به محض ورود و خروج خودرو، عوارض آن را براساس کلیومتر پیمایش شده محاسبه می‌کند.

وی گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با شرکت مجری و سرمایه گذار این طرح، در ابتدا ۴ آزادراه دولتی که عوارض الکترونیکی در آن‌ها اجرایی شده است، طی امسال و ماه‌های پیشرو، نحوه پرداخت عوارض‌شان پیمایشی می‌شود و پس از آن در دیگر آزادراه‌ها این طرح را اجرا خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچ کاری به نفع ملت انجام ندادید همه برنامه ریزی شما فقط وفقط ضربه زدن به ملت بد بخت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا،میخوان گرون کنن.اول میگن کمتر میشه ولی در واقع مسیر کامل رو گرون میکنن و مسیر کوتاه رو با قیمت کامل قبل،عدالت اجتماعی یعنی این.
        اتوبان تهران،قم تا فرودگاه قیمت ثابت امروز باقی میمونه ولی تا قم گرونتر میشه.

    • عباس گلدوست

      این سوال برای مردم همیشه هست که ایا عوارض در راهها شرعی میباشد یا خیر.

    • م

      باز میخوام مردمو تیغ بزنن

    • بدون نام

      این طرح خوبی است به شرط آنکه قیمت استفاده از کل اتوبان همین نرخ فعلی باقی بماند و کسانی که از پیمایش کمتر استفاده می‌کنند از نرخ فعلی هم کمتر پول بدهند این می‌شود عدالت ولی شما قطعا میآید نرخ فعلی را برای کمترین پیمایش در نظر میگیرید و برای پیمایش بیشتر پول بیشتری میگیرید و بعد اسمش را می‌گذارید عدالت اگر اینطور کردید این می‌شود دزدی می‌شود غارت و باید گفت لعنت بر پدر و مادرت ای کثافت

      پاسخ ها

      • zandi saba

        آفرین

    • بدون نام

      یعنی بهتره هر چندکیلومتر یک عوارضی زده بشه اونوقت هرکدوم مبلغی بگیرن وقتی سرجمع حسابش میکنی می بینی چندبرابر گذشته هست ازتهران تاساوه وهمدان رو ببینید چندجای مختلف عوارض میگیرند هیچ خدماتی هم در جاده و کنارجاده نیست

    • محمد

      فقط دنبال پول هستید. خدمات زیر صفر. آسفالت جاده زیر صفر. مهندسی ساخت بزرگراه افتضاح.. سرویس بهداشتی زیر صفر. پول چی میگیرید. هیچ کس راضی نیست..

    • بدون نام

      عدالت سرتان را به خورد این قدر از عدالت و اسلام حرف زدند و به فلاکت افتادیم که این کلمات دیگر متنفرترین کلمات شدند%@

    • بدون نام

      اگر قصد چاپیدن نباشه خوبه!
      هنوز وزارت راه مبادی رسمی پرداخت ایمنرنتی رو اعلام نکرده! برخی با ارسال پیامک ادعا می کنند که از سایت آنها باید عوارض پرداخت بشه که همشون کلکه! یکبار از طریق یکی از این سایتها اقدام به پرداخت عوارض کردم! ولی بعداً دیدم همان عوارض دوباره زده شده!!
      وزارت راه باید بطور رسمی یک سامانه رو برای پرداخت عوارض اعلام کنه نه اینکه هر دزدی برای خودش سایت بزنه و مطالبه عوارض کنه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم مراقب باشن به پیامکهائی که میاد اعتنا نکنن و تو سایتهائی که اعلام می کنن عوارض پرداخت نکنن چون همش می پره!
        باید وزارت راه و ترابی بصورت رسمی سایتی رو خودش اعلام کنه برای پرداخت عوارض و مسئولیت اونو به عده بگیره

    • بدون نام

      روش جدید گران کردن نرخ عوارض آزاد راه

    • م ر

      پیشنهاد میکنم هر توی تمام ادارات دولتی قسمت پول گرفتن دم در باشد تا زود و راحت پول را بدهیم و خلاص شویم

    • بدون نام

      ب هر دری میزنن حیب مردم خالی کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج